728 x 90

مصر,

احتمال دارد ارتش علیه مبارک وارد عمل شود

-

مصر - درگیری بین مخالفان و موافقان دولت
مصر - درگیری بین مخالفان و موافقان دولت
شبکه جهانی بی.بی.سی گزارش داد: در حالی که درگیری میان هواداران و مخالفان مبارک ادامه دارد، صدای تیراندازی در میدان تحریر به گوش می‌رسد. مصر امروز برای یک روز درگیری دیگر آماده می‌شود. درگیریهای امروز تاکنون 5کشته و تعداد زیادی مجروح به جای گذاشته است.
در حالی که درگیری ادامه دارد، مخالفان مبارک که مورد حمله قرارگرفته‌اند، هنوز مقاومت می‌کنند. آنها در اطراف خود موانعی ایجاد کرده‌اند تا از خود در برابر هواداران مبارک حفاظت کنند. حملات بیش از 20ساعت است که ادامه دارد. برای اولین بار در این بحران، شب گذشته صدای شلیک گلوله مرتب به گوش می‌رسید. به نظر می‌رسید که شلیک از سوی هواداران دولت یا مزدوران در اطراف میدان تحریر است.

شبکه جهانی بی.بی.سی گفت: تانکهای ارتش به شلیک گلوله‌های دودزا پرداختند تا از مخالفان حفاظت کنند. ولی خارج از آن دخالتی نبود. به نظر می‌رسد که فرماندهی در ارتش در یک تضاد و کشمکش شدید قرار دارد. از یک سو از اوضاع ناراضی هستند و از سوی دیگر نمی‌خواهند به‌طور علنی از رئیس‌جمهور نافرمانی کنند. به جز سلاح، بمبهای آتش‌زا و کوکتل مولوتوف و چاقو در دست مزدوران است. حسنی مبارک به یک سنگر مستحکم زیر زمینی منتقل شده و به نظر می‌رسد که درگیری ادامه خواهد یافت.

گزارشگر شبکه جهانی بی.بی.سی گفت: یک ژنرال بازنشسته ارتش مصر که با مقامات ارتش ارتباط دارد گفت: به نظر می‌رسد که ارتش نسبت به دولت و رئیس‌جمهور سر خورده و بی‌حوصله شده است. خدمه تانکی که با آنها صحبت کرده بود به این ژنرال گفتند اگر طرفداران دولت یا مزدوران آنها به حملات خود ادامه بدهند. ارتش در دفاع از مخالفان و به سوی طرفداران مبارک شلیک خواهد کرد. به نظر می‌رسد که ارتش تصمیم دارد از مخالفان طرفداری کند. او می‌گوید احتمال دارد که ارتش تا فردا یا پس‌فردا علیه مبارک وارد عمل شود.
مردم در مصر سلاح ندارند. لذا اگر گلوله‌یی شلیک می‌شود، یا از دولت گرفته‌اند یا مزدوران دولتی هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7db9a43e-e4c6-487b-9a9e-372372e31bf3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات