728 x 90

نیویورک تایمز: مقالات مأموران نفوذی ایران، به‌روشنی در راستای منافع رژیم تهران بود

راب مالی
راب مالی

نیویورک تایمز روز ۱۱مهرماه در گزارشی از پروژه نفوذ رژیم ایران در وزارت‌خارجه و دفاع آمریکا نوشت: در ژوئن ۲۰۱۴، دینا اسفندیاری و آرین طباطبایی مقاله‌یی در بولتن دانشمندان اتمی نوشته و استدلال کردند رژیم ایران نگرانی‌های واقعی و منطقی بر سر تأمین سوخت اتمی خود دارد و به سانتریفوژ‌های خیلی بیشتری نیاز دارد تا به‌لحاظ انرژی مستقل باشد. موضعی که به‌روشنی در راستای منافع رژیم تهران بود.

نیویورک تایمز افزود: آنچه که در بولتن دانشمندان نیامد این بود که این دو زن هر دو با گروه «ابتکار متخصصان ایران». کار می‌کنند که توسط رژیم ایران تدبیر و مدیریت می‌شود.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: یک شرکت‌کننده دیگر در ابتکار متخصصان ایران که به‌خوبی شناخته شده است علی واعظ، مدیر پروژهٔ ایران در گروه بحران بین‌المللی است.

طی چندین سال، این سه نفر مقالاتی از جمله در نشریه نیویورک تایمز نوشته و مصاحبه‌های زیادی با رسانه‌های غربی عمده داشتند که آنها را به‌صورت غیرعادی در مباحث ایران ذی‌نفوذ می‌ساخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2e1b37b-0fa5-497f-839d-8abbbb629677"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات