728 x 90

لیبراسیون: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن کسی اعلام جنگ نمی‌کند، بلکه تدریجاً به سمت جنگ سُر می‌خورد

یک ناو هواپیمابر آمریکا
یک ناو هواپیمابر آمریکا

به گزارش روزنامۀ لیبراسیون چاپ پاریس در شمارۀ امروز جمعه ۲۶آبان که در سایت رادیو فرانسه انتشار یافته آمده است دربارۀ حملات مداوم موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به پایگاههای آمریکایی در سوریه و عراق نوشت این عملیات تلافی‌جویانۀ تهران است در پاسخ به حمایت واشنگتن از اسراییل در جنگ جاری غزه و هم‌چنین به‌دلیل مسدود ماندن دارایی‌های ایران در دوحه و به‌رغم احتیاط‌های مداوم واشنگتن حملات موشکی و پهپادی نیروهای نیابتی ایران به پایگاههای آمریکا در منطقه خطر برافروخته شدن آتش جنگ در کل منطقه به‌ویژه در شرایط حاضر را دربر دارد.

در ادامه می‌نویسد از زمان حملۀ غافلگیرانۀ حماس به اسراییل دست کم ٥٦ حملۀ پهپادی و موشکی به پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه انجام گرفته که در نتیجۀ آنها حدود ٦٠ سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند. به نوشتۀ لیبراسیون عاملان این حملات همگی شناسایی شده‌اند و همگی آنها در گروه جدیدالتأسیسی به نام سازمان "مقاومت اسلامی در عراق"ساماندهی شده‌اند. گروه‌هایی از این دست که از تهران فرمان می‌برند تاکنون مسئولیت ٧٣ حمله به پایگاههای آمریکایی در منطقه را برعهده گرفته‌اند. لیبراسیون افزوده است: در پس گروه"مقاومت اسلامی در عراق" گروه‌های وابسته به حکومت اسلامی ایران نهفته‌اند که همگی از دستورات راهبردی تهران تبعیت می‌کنند و همگی نابودی نفوذ غرب در خاورمیانه را در دستور کار دارند. به نوشتۀ لیبراسیون، حملات این گروهها به پایگاههای آمریکایی در منطقه از درون خود ایران هماهنگ می‌شود، هر چند این گروهها استقلال عمل خود را حفظ می‌کنند.

در این گزارش لیبراسیون تصریح شده است که رژیم ایران نمی‌تواند علناً مسئولیت این حملات خصمانه را برعهده بگیرد، زیرا، در چنین صورتی فوراً آماج حملات تلافی‌جویانۀ آمریکا قرار می‌گیرد. به همین خاطر، به نوشتۀ لیبراسیون، گروه‌های نامریی نظیر سازمان "مقاومت اسلامی در عراق" تشکیل می‌شود تا مسئولیت حملات صورت گرفته را برعهده بگیرند.

هم‌چنین از قول پژوهشگر فرانسوی، آرتور کنه، نوشته شده که گروه‌های وابسته به ایران از انجام حملات شدید به نیروهای آمریکایی خودداری می‌ورزند تا رد پایی از ایران به جا نگذارند. اما، هدف همگی آنها کشتن سربازان آمریکایی است به این امید که این امر فشار افکار عمومی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاورمیانه را در پی داشته باشد.

لیبراسیون در ادامه می‌نویسد که خود وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش‌اش خویشتنداری از خود نشان می‌دهد و به همین خاطر تاکنون به ٥٦ حملۀ پهپادی و موشکی رسماً سه بار پاسخ داده و هر بار نیز پایگاههای وابسته به حکومت ایران در شرق سوریه را بمباران کرده است.

به نوشتۀ لیبراسیون، برای آمریکا معادله بسیار پیچیده شده است: زیرا، آمریکا نه می‌تواند مواضع خود را در منطقه رها کند (آنهم در زمانی که متحدش، اسرائیل، درگیر جنگ است و با خطر رویارویی نظامی در چند جبهه روبه‌رو است)، و نه با قدرت آتش سنگین پاسخ ایران را بدهد، زیرا، این امر آتش جنگ در منطقه را شعله‌ور می‌کند یا خروج اضطراری آمریکا از منطقه را در پی خواهد داشت. به گفتۀ پژوهشگر فرانسوی، آرتور کنه، آمریکا نمی‌تواند با یک کابل جدید در عراق و سوریه مواجه شود. لیبراسیون در پایان نوشته است: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن کسی اعلام جنگ نمی‌کند، بلکه تدریجاً به سمت جنگ سُر می‌خورد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ad27c10-2c4a-43cc-9e10-888e92beda7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات