728 x 90

جوزپ بورل: تنها تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند غزه را پس از پایان جنگ اسراییل و حماس اداره کند

جوزف بورل
جوزف بورل

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه ۲۷آبان گفت که تنها تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند غزه را پس از پایان جنگ اسراییل و حماس اداره کند.

به گزارش رویترز، بورل در گفتگوی منامه که کنفرانس سالانه سیاست خارجی و امنیتی در بحرین است، گفت: «حماس دیگر نمی‌تواند کنترل غزه را در دست داشته باشد».
او در پاسخ به این سؤال که پس چه کسی غزه را کنترل خواهد کرد؟ گفت من فکر می‌کنم تنها یک نفر می‌تواند این کار را انجام دهد<تشکیلات خودگردان فلسطین.

 

خبرگزاری وفا روز ۲۶آبان نوشت: محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مقر خود در رام‌الله با جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری وفا دربارهٔ این دیدار، گزارش داد: « (محمود) عباس در این دیدار از اتحادیه اروپا خواست بر مقامات اسراییل فشار بیاورد تا حملات مستمر خود علیه مردم فلسطین را متوقف کنند. وی هم‌چنین خواستار تسریع ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه و پایان دادن به حملات اسراییل و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه غربی از جمله بیت‌المقدس شد.

(محمود) عباس بار دیگر بر مخالفت صریح خود با آوارگی فلسطینیان از غزه یا کرانه غربی از جمله بیت‌المقدس تأکید کرد.

(محمود عباس) با تأکید بر این‌که برای غزه راه‌حل امنیتی و نظامی وجود ندارد گفت غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است. وی هر گونه پذیرش یا تعامل با طرح‌های اسراییل برای جداسازی غزه از بقیه اراضی فلسطین را رد کرد.

عباس تأکید کرد که امنیت و صلح فقط با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی توسط اسراییل حاصل می‌شود. وی از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن‌که از راه‌حل دو کشوری مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی حمایت می‌کنند خواست، کشور فلسطین را به پایتختی بیت‌المقدس شرقی را به‌رسمیت بشناسند و در سازمان ملل به آن عضویت کامل بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de0c13d8-a447-444a-a51c-6563966eb595"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات