728 x 90

کنفرانس در پارلمان فدرال استرالیا به‌مناسبت چهارمین سالگرد قیام کبیر آبان ۹۸

کنفرانس در پارلمان فدرال استرالیا
کنفرانس در پارلمان فدرال استرالیا

کنفرانس در پارلمان فدرال استرالیا

به‌مناسبت چهارمین سالگرد قیام کبیر آبان ۹۸

 

حمایت و همبستگی با قیام مردم ایران

فراخوان به دولت استرالیا برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

 

پیام خانم مریم رجوی

و سخنرانی اعضای پارلمان استرالیا و شخصیتهای سیاسی حامی مقاومت ایران

 

خانم مریم رجوی

برای جلوگیری از ایجاد قیامهای دیگر و برای مقابله با وضعیت انفجاری جامعه

این بار رژیم به جنگ‌افروزی در منطقه روی آورده است

 

خانم مریم رجوی

فاجعه جاری در خاورمیانه زنگ خطری برای جامعه جهانی است که بفهمد «سر مار» در ایران است

یک سیاست جامع و قاطع در قبال رژیم آخوندها بیش از این نمی‌تواند به تأخیر بیفتد

 

روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ به‌مناسبت فرا رسیدن چهارمین سالگرد قیام شکوهمند مردم و جوانان ایران در آبان ۱۳۹۸ به ابتکار کمیته استرالیاییهای حامی دموکراسی در ایران، کنفرانسی با حضور شماری از نمایندگان پارلمان و سنای استرالیا در گرامیداشت شهدای قیام آبان ۹۸ و محکومیت نقض شدید حقوق‌بشر و دخالت‌های ویرانگر رژیم آخوندی در منطقه، در پارلمان این کشور در شهر کانبرا برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از سناتورها و نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف شخصیتهای سیاسی استرالیایی از جمله سناتور مت او سالیوان، سناتور دیوید شوبریج، نمایندگان پارلمان روان رامزی و سوزان تمپلمن، ‌پیتر مورفی رئیس مشترک کمیته استرالیائیهای حامی دموکراسی در ایران و هم‌چنین نمایندگانی از جوامع ایرانیان و پزشکان ایرانی در استرالیا سخنرانی کردند.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس پارلمانی فرستاد

 

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در پارلمان فدرال استرالیا

 

نمایندگان گرامی، خانم‌ها و آقایان محترم،

مایه افتخار است که در این برهه حساس از تاریخ در این کنفرانس صحبت می‌کنم.

من در حالی با شما صحبت می‌کنم که دست‌کم ۶۰ نفر، تنها در ۱۵ روز اول نوامبر در ایران اعدام شده‌اند.

در میهن ما هر روز گروه جدیدی روانه چوبه‌های دار می‌شوند، زنان قربانیان اصلی هستند و سرکوب، تبعیض و فساد سیستماتیک است و همه عرصه‌های زندگی را فراگرفته است.....

پیتر مورفی رئیس مشترک کمیته استرالیاییهای حامی دموکراسی در ایران، که مدیریت این جلسه را برعهده داشت در سخنان خود گفت

ما در استرالیا و مردم در سراسر جهان از جنگی که اکنون بین اسراییل و حماس در جریان است و خسارات جانی و مالی غیرنظامیان را به همراه دارد، متحیر و شوکه شده‌ایم. رژیم ایران عمیقاً درگیر این موضوع است. این رژیم نیروهای نیابتی تروریست خود را در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن تأمین مالی و تسلیح می‌کند و از تفسیر خود از اسلام برای توجیه ایجاد بی‌ثباتی، جنگ و ویرانی در منطقه سوء‌استفاده می‌کند.

در جبهه داخل ایران، آخرین اطلاعات حاکی از اعدام ۹۱ زندانی در اکتبر است. ۷۸ نفر نیز در چند هفته گذشته در ماه نوامبر اعدام شده‌اند. ۲۵ نفر دیگر توسط نیروهای دولتی بدون محاکمه و اعدام رسمی کشته شدند. این کشتارها و اعدامهای گسترده توسط رژیم ایران برای ایجاد وحشت در جامعه به‌منظور مقابله با قیام مردم بکار گرفته شده است اما این جنایات، فقط مقاومت بیشتر مردم و جوانان ایران را برمی انگیزد.

 

 

سناتور دیوید شوبریج عضو سنای استرالیا از حزب سبزها در سخنان خود گفت:

صحبت‌هایی که امروز اینجا شد نشان می‌دهد که وضعیت در ایران بدتر از قبل شده است. در ایران چیزی تغییر نکرده، و من می‌دانم که برای اکثر شما تماشای درهم شکسته شدن و نابودی کشور تان سرکوب و کشتار مردم ایران توسط رژیم حاکم چه میزان سخت و دشوار است. همه ما باید برای تغییر این وضعیت به کمک مردم ایران بشتابیم تا از این کابوس رها شوند

سناتور دیوید شوبریج در ادامه با اشاره به جنگ در غزه و نقش رژیم آخوندی در جنگ‌افروزی از طریق شبه‌نظامیان وابسته به خودش گفت گروه‌های تروریستی تحت حمایت رژیم ایران وضعیت را از آنجه که هم‌اکنون هست وخیم‌تر می‌کنند آنها بی‌اعتنا به جان انسان‌ها در این آتش هر چه بیشتر می‌دمند و بحران را تشدید می‌کنند. باید تأکید کنم که صلح و آرامش برای مردم منطقه از مقابله با این رژیم و عوامش در کشورهای منطقه که به آتش این جنگ دامن می‌زنند به‌دست می‌آید

 

سناتور مت او سالیوان عضو سنای استرالیا سخنران دیگر این کنفرانس بود وی ضمن تأکید بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران گفت:

موضع ائتلاف این است که سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گیرد. ما بارها برای تحقق این امر توسط دولت حمایت دو حزبی ارائه کرده‌ایم. ما دولت را تشویق می‌کنیم که در این زمینه اقداماتی را انجام دهد. . همکارم، سناتور کلر چندلر، رئیس کمیته امور خارجی و دفاعی سنا و کمیته مراجع تجاری در مورد پیامدهای خشونت اخیر در ایران ۱۲ توصیه برای اقدام توسط دولت استرالیا ارائه داده است. من مجدداً تأکید می‌کنم که ائتلاف بسیار مایل است از دولت در این مسائل جدی حمایت کند تا اطمینان حاصل شود که استرالیا نقش خود را در حسابرسی از جمهوری اسلامی ایفا می‌کند.

 

روان رامزی نماینده پارلمان فدرال استرالیا از حزب سبزها در سخنان خود گفت:

حزب من، حزب سبزها، معتقد است که باید تحریم‌های محکمی علیه رژیم ایران و بازیگران کلیدی این رژیم که با مردم ایران بسیار ظالمانه رفتار می‌کنند، اعمال شود. این رژیم تنش را در منطقه دامن می‌زند و آگاهانه بحران ایجاد می‌کند، زیرا آنها این را به نفع خود می‌بینند تا از این طریق منافع خود را حفظ کنند... .

ما بحثهایی را در سراسر مجلس آغاز کرده‌ایم که چگونه می‌توانیم قوانین خود را اصلاح کنیم تا تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران اعمال شود. ما باید این سازمان جنایتکار که منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند هدف قرار دهیم و من امیدوارم تا پایان سال شاهد پیشرفتی در این زمینه باشیم.

 

خانم دولت نوروزی، نماینده شورای ملی مقاومت در انگلستان، در سخنان خود با اشاره به قیامها و اعترافات مردم ایران گفت:

بهترین اقدام جامعه جهانی حمایت از خواست مردم ایران برای تحقق یک جمهوری دموکراتیک و توقف تجاوز و تروریسم رژیم آخوندهای حاکم بر ایران، کانون بنیادگرایی و تروریسم است. جامعه جهانی باید در رویکردش به این رژیم قاطعیت نشان بدهد، که از نظر ما احیای قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت سازمان ملل متحد در تحریم همه‌جانبه علیه این رژیم. و جلوگیری از بنیادگرایی و سیاست‌های جنگ‌طلبانه و توسعه‌طلبانه این رژیم در کشورهای منطقه است.

 

خانم شیرین فغانی از سوی انجمن دفاع از آزادی و حقوق‌بشر در ایران گفت:

انجمن دفاع از آزادی و حقوق‌بشر در ایران نگرانی عمیق خود را نسبت به سرکوب مداوم اعتراضات و قیامهای شهروندان ایرانی توسط استبداد مذهبی حاکم بر ایران ابراز می‌کند. امروز چهارمین سالگرد قیام شجاعانه مردم ایران در سال ۲۰۱۹ است که خواستار پایان دادن به حکومت آخوندهای حاکم بر ایران شدند. این اعتراض شجاعانه منجر به کشته شدن ۱۵۰۰ نفر از جمله ۴۰۰ زن و هزاران زخمی و نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر دستگیری شد.

سالها بعد در قیام سراسری ۲۰۲۲ پیام مردم ایران روشن بود. آنها مشتاق آزادی هستند و هر شکلی از دیکتاتوری را اعم از مذهبی یا سلطنتی رد می‌کنند. آرمان آنها ایجاد یک جمهوری دموکراتیک است که از جدایی دین و دولت و از برابری جنسیتی، قومی و مذهبی حمایت کند.

 

دکتر علی زاهدی در سخنان خود در این جلسه گفت:

همان‌طور که می‌دانید، ما به‌دنبال تأیید جهانی طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی برای جمهوری آزاد مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک در ایران هستیم. ما قاطعانه بر این باوریم که رژیم ایران، سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی رژیم، مانع اصلی صلح در منطقه و تهدیدی واقعی برای ثبات و امنیت جهانی هستند. تغییر رژیم توسط مردم ایران به‌عنوان تنها راه قابل دوام برای رسیدن به دموکراسی است. این امر لیست‌گذاری فوری تروریستی سپاه و سازمانهای وابسته به آن را ضروری می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f000374-7c11-4fbd-8a59-0697438f851c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات