728 x 90

نامه ۱۹سناتور به بایدن در مورد انجماد دائمی شش میلیارد دلار برای رژیم ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

۱۹سناتور آمریکایی به جو بایدن در مورد انجماد دائمی شش میلیارد دلار برای ایران در نامه‌یی نوشتند: اثر انگشت رژیم ایران در سراسر رویدادهای ۷ اکتبر و تشدید تنشها متعاقب آن در سراسر خاورمیانه است. رهبران این کشور صدها میلیون دلار کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی به حماس و حزب‌الله داده‌اند و تروریستها را در مرزهای اسراییل تقویت کرده‌اند.

در بخشهایی از نامه ۱۹سناتور به جو باید که در سایت سنای آمریکا منتشر شده آمده است:

ما در زمان خشم و اندوه جهانی پس از کشتار بی‌سابقه حماس در اسراییل که ۱۴۰۰ کشته بر جای گذاشت، از جمله حداقل ۳۳ آمریکایی، برای شما این نامه را می‌نویسیم. اثر انگشت ایران در سراسر رویدادهای ۷ اکتبر و تشدید تنشها متعاقب آن در سراسر خاورمیانه است. رهبران این کشور صدها میلیون دلار کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی به حماس و حزب‌الله داده‌اند و تروریستها را در مرزهای اسراییل تقویت کرده‌اند.

رژیم ایران برای مدت بیش از حد طولانی، از عواقب همدست بودن خود در تأمین مالی تروریسم افراطی طفره رفته است. ما از دولت شما مصرانه می‌خواهیم که برای جلوگیری از جنایات بیشتر و تحقق وعده ما مبنی بر حمایت بی‌دریغ از مهم‌ترین متحدمان در خاورمیانه، تدابیر ضروری را برای قطع راههای مالی در اختیار ایران، به‌طور مشخص مقابله با صادرات نفت، به کار گیرد.

ما از شما می‌خواهیم که برای منجمد کردن دائمی مکانیسم تأمین مالی که در قرارداد گروگان‌گیری با ایران در سپتامبر ایجاد شده بود، اقدام فوری انجام دهید. این ۶میلیارد دلار پولی را در اختیار ایران قرار می‌دهد تا از آن نه برای رفاه مردم خود، بلکه برای اهداف شوم در منطقه و فراتر از آن استفاده کند. ممانعت کردن از دسترسی بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان به این ۶میلیارد دلار، لغو یا تجدید نظر در همه معافیتها و مجوزهای مربوطه، مانع از توانایی رژیم برای حمایت از مرگ و نابودی متحدان ما خواهد شد.

ما هم‌چنین از شما می‌خواهیم که برای اجرای کامل تحریم‌های نفتی آمریکا و ممانعت از صادرات نفت ایران اقدام فوری انجام دهید. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) تخمین زد که صادرات نفت خام و میعانات گازی از ایران در بحبوحه کمپین "فشار حداکثری" از ۲.۵میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ به تنها ۴۰۰۰۰۰بشکه در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت. اما این کارزار فشار در سال ۲۰۲۱ به تدریج از بین رفت و امروز عملاً وجود ندارد. صادرات نفت خام ایران به تنهایی در ماه اوت به بیش از ۲میلیون بشکه در روز افزایش یافت که طبق گزارشها به‌عنوان بخشی از توافق هسته‌یی دولت با ایران بود. تخمین زده می‌شود که این صادرات به درآمد سالانه تهران ۲۶ تا ۳۰ میلیارد دلار اضافه می‌کند.

گزارش سپتامبر ۲۰۲۳ بلومبرگ نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی «به‌طور خصوصی به شل کردن تدریجی اجرای تحریم‌های فروش نفت ایران اذعان کرده‌اند». هر گونه کاهش تحریم‌های مصوب کنگره علیه ایران در حالی که جریانهای مالی به سازمانهای تروریستی می‌رسد، کاملاً غیرقابل قبول است.

جهان اکنون نتیجه مستقیم اجازه رشد درآمدهای نفتی ایران و آزاد کردن میلیاردها دلار در حساب‌های بانکی فراسرزمینی‌اش را می‌بیند. کنگره موظف است اطمینان حاصل کند که تحریم‌ها نه تنها وجود دارد، بلکه تا حد ممکن اجرا می‌شوند. ما باید اجرای همه تحریم‌های اقتصادی و محدود کردن درآمد نفتی ایران را در اولویت قرار دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee72cb35-5785-432d-a570-66167be793d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات