728 x 90

سهم ۳دهم درصدی صادرات ایران در اقتصاد جهانی

سهم ۳دهم درصدی صادرات ایران در اقتصاد جهانی
سهم ۳دهم درصدی صادرات ایران در اقتصاد جهانی

سایت حکومتی «اکو ایران» اعلام کرد تازه‌ترین مطالعه پژوهشی مجلس نشان می‌دهد بیش از ۶۰درصد اهداف صادرات غیرنفتی در برنامه ششم توسعه محقق نشده است.

همین گزارش نشان می‌دهد ایران تنها متکی به «خام فروشی مواد معدنی» است در حالی‌که کشورهای همسایه رقیب مانند ترکیه موفق شده‌اند صادراتشان را متنوع کنند.

صادرات ایران

همین گزارش اضافه کرده است سهم ایران آخوندزده از صادرات جانی حدود ۳دهم درصد است! آن‌هم در شرایطی که خامنه‌ای با تمام توانش در حال مکیدن چاه‌های نفت و گاز و حراج آنها در بازارسیاه حامل‌های انرژی است!

محور بعدی این گزارش می‌گوید سهم صادرات صنعتی که با تکیه به «فناوری بالا» تولید می‌شوند فقط ۵دهم‌درصد است! آن‌هم در شرایطی که آخوندها تمامی صنایع ایران را یا تعطیل کرده یا به ورشکستگی کشانده‌اند و تنها صنعتی را که به‌رسمیت می‌شناسند صنایع اتمی و تولید سلاحهای کشتار جمعی یا پهپاد است!

و البته تنها بند این گزارش که عدد بالایی را نشان می‌دهد، همان قسمتی است که مربوط به صادرات نفتی است که ۵۴ درصد صادرات رژیم را تشکیل می‌دهد و بس!

این گزارش در یک مقایسه ساده نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ که سهم صادرات ایران در عرصه صادرات جهانی فقط ۳ دهم درصد بوده، در همان سال ترکیه در همسایگی ایران بدون نفت و گاز سهمی یک‌درصدی از بازار جهانی داشته است یعنی بیش از سه برابر ایران آخوندزده!

این گزارش، نمایی از اقتصاد ویران و رو به سقوط ایران در دوران دیکتاتوری آخوندها است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/121881e1-6bc1-43d7-957d-9f344f169a20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات