728 x 90

صحنه‌سازی رژیم از حضور زنان مجاهد خلق در خیابانهای تهران با یونیفرم مشابه ارتش آزادیبخش

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره صحنه‌سازی رژیم از حضور زنان مجاهد خلق در تهران رژیم
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره صحنه‌سازی رژیم از حضور زنان مجاهد خلق در تهران رژیم

صحنه‌سازی رژیم از حضور زنان مجاهد خلق در خیابانهای تهران با یونیفرم مشابه ارتش آزادیبخش در حال پخش تراکت در مورد یک فیلم سپاه ساخته علیه مجاهدین برای جلب بیننده

 

نتایج معکوس برای ولایت ارتجاع به‌خاطر استقبال گستردهٔ اجتماعی در ابعاد میلیونی

در بحبوحه جنگ‌افروزی خامنه‌ای در منطقه و موج‌سواری امام جمعه‌ها و دستگاه تبلیغاتی رژیم بر روی فجایع غزه همراه با لاف و گزاف و قدرتنمایی، صحنه‌سازی حیرت‌انگیز حکومت آخوندی با تصاویر ساختگی از حضور زنان مجاهد خلق با یونیفرم مشابه ارتش آزادیبخش در خیابانهای تهران در حال توزیع تراکتهایی راجع به بازپخش فیلم «سرهنگ ثریا»، به‌نحوی شگفت انگیز، خبرساز شده است. این فیلم قبلاً به دستور خامنه‌ای ساخته شده بود و در بحبوحه‌ٔ قیام در دهه زجر ۱۴۰۱ رونمایی شد.

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این فیلم و تبلیغ آن مطالب زیادی نوشته‌اند که در یک نمونه از آنها چنین می‌خوانیم:

کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این فیلم و تبلیغ آن مطالب زیادی نوشته‌اند

موج خبری در شبکه‌های اجتماعی و اجتماعی شدن این موضوع با بازدید گسترده هموطنان، چنان ابعادی پیدا کرد که حتی رسانه‌هایی هم که سانسور هر رخداد مربوط به مجاهدین رویه آنهاست، به این خبر و ارقام میلیونی استقبال از آن، بازتاب داده‌اند.

نتایج معکوس حاصله از این فیلمسازی برای رژیم، چه در درون و چه در بیرون نظام، این پرسش را مطرح کرده که چرا حاکمیت دست به کاری زده که بازتابهای وسیع و جلب توجه گسترده اجتماعی به مجاهدین و به‌ویژه زنان مجاهد خلق را به‌دنبال داشته است؟

حاکمیت آخوندی از یک‌سو مدعی نیست و نابود شدن مجاهدین و فقدان پایگاه اجتماعی برای آنهاست و از سوی دیگر ناگزیر است برای تبلیغات خود علیه آنها به‌زعم خودش با چنین اقداماتی به جلب مشتری و بیننده بپردازد.

برخی کارشناسان رژیم به این اقدامات اعتراض دارند و می‌گویند ما از هر سو در تلاش هستیم و پولهای کلان خرج می‌کنیم تا بگوییم که مجاهدین در جامعهٔ امروز ایران مطرح نیستند اما از طرف دیگر اکران[ECRAN] فیلم «سرهنگ ثریا» تبلیغات و نظرسنجی‌های نظام علیه مجاهدین را خنثی یا معکوس و به زیان حاکمیت تبدیل می‌کند. همان تجربه‌یی که در فیلم سینمایی نیمروز که خامنه‌ای هم به تعریف و تمجید از آن پرداخت، دامنگر فیلمسازان سپاه شد و انتقادات صریحی را در درون حاکمیت برانگیخت. به‌نحوی که نه تنها صحنه سازیهای آن فیلم در نشان دادن چهره رئوفی از لاجوردی یا تخریب چهره مجاهدین موفق نبود، بلکه باعث شد که گاه در سالن سینما هنگام شلیک مجاهدین به پاسداران، تماشاگران در تاریکی شروع به کف زدن می‌کردند.

 

سؤالها و مجادلات درونی رژیم بر سر فیلمسازی از صحنه‌های حضور و رژه زنان مجاهد در خیایانهای تهران از آن رو جدی است که موضوع فیلمسازی علیه مجاهدین همواره زیر نظر شخص خامنه‌ای و موضوع کلیدی در نمایشات دهه زجر بوده است.

برخی پاسخ این قبیل سؤالات را در احساس خطر نظام از قیام و چشم‌انداز هدف قرار گرفتن سر مار در جنگی می‌دانند که در منطقه در جریان است. وضعیتی که به‌خصوص در ماه آبان باعث شتاب فزاینده اعدامها و رکورد بی‌سابقه بیش از۹۰ اعدام تا روز ۲۴ آبان، و به موازات آن تبلیغات سیاسی علیه مجاهدین از قبیل همین فیلمسازیها برای اکران (ECRAN) فیلمهای سفارشی خامنه‌ای شده است تا بر روی بسیج نیروی خودی در کنترل اوضاع تأثیربگذارد. این پاسخها البته برای باندهای مغلوب حاکمیت قانع کننده نیست و آنها اصرار دارند که در هر صورت، این فیلمسازی یک اشتباه بزرگ وجبران ناپذیر در حساسترین شرایط است.

برای اطلاع هموطنانمان از سوابق امر، توجه شما را به قسمتهایی از بیانیه‌های سالانهٔ شورای ملی مقاومت ایران جلب می‌کنیم.

 

درباره فیلم‌سازیهای حکومتی علیه مجاهدین

نقل از بیانیه‌های سالانه شورای ملی مقاومت

بیانیهٔ سالانه شورای ملی مقاومت - مرداد۱۳۹۶

رویدادهای یک سال گذشته به‌ویژه پس از انتقال سازمان‌یافتهٔ رزمندگان مستقر در زندان لیبرتی به کشور آلبانی، شرایط جدیدی ایجاد کرده است. با پایان محاصره ضدانسانی مجاهدان اشرفی، اکنون این ولایت خامنه‌ای است که در محاصرهٔ سیاسی مقاومت سازمان‌یافته و آلترناتیو دموکراتیک قرار گرفته است.

مقاومت ایران در تمامی رویدادهایی که به حیات و سرنوشت مردم ایران مربوط می‌شود، علیه دشمن مردم که رژیم حاکم است، باید به‌طور جدی درگیر باشد. در مهمترین جدال درون حکومت، یعنی معیار سنجش مشروعیت نظام، تلاشهای مقاومت برای افشای «ولایت فقیه در تئوری و عمل» تعیین‌کننده بوده است. خامنه‌ای در مراسم حکومتی روز ۱۴خرداد بر سر گور خمینی، دو هفته بعد از جدال انتخاباتی رژیم، درباره اثرگذاری شعار «نه جلاد، نه شیاد» سخنان مبسوطی دربارهٔ دههٔ شصت ایراد کرد و گفت: «من توصیه می‌کنم به کسانی که اهل فکرند، اهل تأملند و راجع به دههٔ شصت قضاوت می‌کنند، جای شهید و جلاد عوض نشود».

کابوس خامنه‌ای از «فتنه» و «منافقین»، تمجید او از فیلم پر هزینه و فاشیستی «ماجرای نیمروز» که علیه سازمان مجاهدین خلق ایران ساخته شده است و هرزه‌درایی روزمرهٔ مزدوران ریز و درشت او علیه جنبش مقاومت از طریق ساختن دهها فیلم و سریال، انتشار هزاران کتاب و مقاله و برگزاری روزمرهٔ نمایشگاه عکس، به‌خاطر مداخلهٔ فعال نیروهای مقاومت و انقلاب دموکراتیک در رویدادهای سیاسی است.

 

بیانیهٔ سالانه شورای ملی مقاومت- مرداد۱۳۹۸

تعدادی از فیلمها و به‌اصطلاح مستندهایی که در یک‌سال گذشته، ارگانها و مراکز ولایت خامنه‌ای، بی‌دنده و ترمز و با هزینه‌های کلان علیه مجاهدین و مقاومت ایران، تولید، پخش و در بارۀ آنها تبلیغ کردند، عبارت است از: «به نام خلق»، «تو می‌مانی»، «شاخه‌های شکسته بلوط»، «نفو‌ذی»، «تقاص»، «پایان راه»، «خشت خصم»، «سازمان ترور»، «سازمان»، «مه شکن»، «طرّاحی سوخته»، «فراز چهلم»، «آنچه گذشت»، «دکوپاژ»، «پدر طالقانی»، «تروریست»، «قبرهای پر سر و صدا»، «توطئه و نفاق»، «نفوذ»، «شهدای ترور» و «روایت رهبری».

در بهمن ۱۳۹۷ نیز فستیوال فیلم دهه فجر رژیم به فیلمهایی علیه مجاهدین و مقاومت اختصاص داشت.

این، علاوه بر برنامه‌های دائمی تلویزیونی، گزارشهای مستمرّ خبری، مصاحبه در شبکه‌های مختلف حکومتی و کلیپهای تبلیغاتی است که علیه مقاومت در رسانه‌های تابعه باز تکثیر می‌شود.

فیلم مبتذل و درپیتی «ماجرای نیمروز»، که زیر نظر مستقیم ولی‌فقیه با هزینه زیاد تهیه شد، نمونۀ گویایی از اقدامات رژیم کثیف آخوندهاست. تعریف و تمجید خامنه‌ای از این فیلم، به‌ویژه آن جا که وارد فُرم و ساختار فیلم می‌شود، نشان­دهندۀ بلاهت و نادانی او در مورد هنر و صنعت سینماست.

نمونةدیگر، به‌اصطلاح مستند ۲۸ قسمتی «به نام خلق» است که پخش آن از آذر ۱۳۹۷ شروع شد. اسماعیل ارجمندی، مدیر گروه مستند بسیج، در این مورد اعلام کرد: «این مستند ۲۸ قسمتی، که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، قرار است با چند روز تأخیر از شبکه‌های "افق"و"مستند"هم پخش شود. انتخاب زمان"به نام خلق" در حال حاضر به‌خاطر شرایط فعلی کشور و تمرکز مخاطب روی آن تا دهه فجر بود» (تسنیم، خبرگزاری نیروی قدس، ۲۷ آذر ۹۷).

همین مزدور بسیجی بعداً با غیظ و کین گفت: «این سازمان برای این‌که به‌عنوان یک بدیل مطرح شود، هیچ جایگاهی ندارد و نهایتاً می‌تواند در یک پروژۀ بزرگ علیه ایران شرکت کند و آن هم سوریزاسیون ایران است. آنها در برنامه‌ریزی‌هایشان به‌دنبال این هستند که ایران را به سوریه‌یی دیگر تبدیل کنند و در این مسیر تلاش خواهند کرد، بر مطالبات اقتصادی مردم تکیه کرده و به خیال خودشان از گسل‌های خفته سوءاستفاده کنند» (فارس، خبرگزاری سپاه پاسداران، ۱۶ اسفند ۱۳۹۷).

خامنه‌ای شخصاً بر تولید این فیلمها که طی یک سال چندین بار تکرار شد، تأکید و نظارت دارد. او در ۲۱ دی ۱۳۹۶، که از قیام سراسری به شدّت گزیده بود، در دیداری با مستندسازان حکومتی به آنها گفت: «چیزی که می‌تواند ذهنها را روشن کند همین مستندهای شماست».

خامنه‌ای در ۲۴ آبان ۱۳۹۷ در دیدار با جمعی از برنامه‌سازان رادیو تلویزیون نیز گفت: «ما در حال یک نبرد فرهنگی، یک نبرد جنگ نرم هستیم، یعنی به ما تهاجم شده؛ تهاجم نرم، آن‌هم با ابزارهای پیشرفته و بسیار نو و با توانایی بسیار بالا، به ما حمله شده... در مقابل، ما بایستی یک جبهه قوی توانایی ایجاد کنیم که این جبهه بتواند پاسخگو باشد. آن جبهه متشکّل از کیست؟ از هنرمند، روشنفکر، عنصر فرهنگی؛ یعنی شماها هستید، واقعاً باهمّت بلند این کارها بایستی انجام بگیرد. خُب، البته شکی نیست که شما اگر بخواهید ابتکار به خرج بدهید و کار نو، کار برجسته بیاورید، پشتیبانی مدیریتی لازم است. من در این تردید ندارم، من این را تصدیق می‌کنم، مدیران بایستی از شماها واقعاً حمایت بکنند. هم حمایت معنوی بکنند یعنی به شما نشان بدهند که کار شما را قبول دارند و برای کار شما ارزش قائل‌اند، هم حمایت مادی بکنند».

 

شکنجهٔ روانی شبانه‌روزی سالیان با صدها بلندگو همراه با تهدید به‌قتل و کشتار و شناسایی اشرف برای حملات نظامی به مجاهدان بی‌سلاح توسط مزدوران ارتجاع

شکنجهٔ روانی شبانه‌روزی سالیان با صدها بلندگو همراه با تهدید به‌قتل و کشتار و شناسایی اشرف برای حملات نظامی به مجاهدان بی‌سلاح توسط مزدوران ارتجاع

فیلم امنیتی رژیم به نام «سرهنگ ثریا» (یک مأمور اطلاعاتی رژیم به نام ثریا عبداللهی) توسط مؤسسه فیلمسازی سپاه پاسداران ساخته شده، تلاشی ابلهانه و بیهوده برای وارونه سازی واقعیت درباره یکی از شقاوت‌بار ترین جنایات رژیم علیه مجاهدین است که توسط مزدوران وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس به سرکردگی جلاد قاسم سلیمانی با شکنجه روانی شبانه‌روزی و اقدامات شناسایی برای زمینه‌سازی حملات نظامی و موشک‌باران به اجرا گذاشت شد.

آن روی سکه مقاومت تاریخی زنان و مردان مجاهد خلق در آزمایشی سترگ در جریان پایداری باشکوه برای پیروزی در اشرف و لیبرتی است که گوشه‌هایی از آن در سطح داخلی و بین‌المللی توسط مقاومت ایران افشا شده است؛ هر چند که به‌گفته اشرف شهیدان جهان از بسیاری حقایق مربوط به آن هنوز «خبر دارد نشده» است.

 

با این همه، تصاویر مستند عربده‌کشی مزدوران اطلاعاتی که در پوشش «خانواده مجاهدین»، از به خاک و خون کشیدن اشرف و در آوردن زبان از گلوی اشرفیها دم می‌زنند، به‌قدر کافی گویاست و ماهیت و هویت و مأموریت عربده کشان را به‌وضوح برملا می‌کند.

در همین رابطه به بازپخش خبر فیلم سرهنگ ثریا در بحبوحه‌ٔ قیام در ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ از سیمای آزادی توجه کنید:

 

فیلمهای سفارشی خامنه‌ای علیه مجاهدین در جشنواره دههٔ زجر با شرکت مزدوران روحوضی

اخبار سیمای آزادی-۲۵ بهمن ۱۴۰۱

هموطنانمان می‌دانند که هر ساله در جشنواره فیلم ولایت فقیه در دهه زجر، اصل موضوع نمایش فیلمهای روحوضی است که خامنه‌ای شخصاً مانند فیلم نیمروز آن را علیه مجاهدین سفارش داده است. این فیلم روایت آخوندی خامنه‌ای از ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ علیه مجاهدین، سردار خیابانی و اشرف شهیدان بود.

امسال مؤسسه امنیتی افشا شده موسوم به اوج، به فرموده فیلم سینمایی سرهنگ ثریا را با شرکت مزدوران روحوضی به نمایش گذاشته تا مزدوران ارتجاع را خانواده مجاهدین جا بزند.

 

سایت شهدای رژیم در ۱۶ بهمن درباره این فیلم نوشت: نکته جالب دیگر "سرهنگ ثریا" متصل کردن اقدامات منافقین به فعالیت اخیر مجازی‌شان و دست داشتن در اغتشاشات اخیر کشور است

این فیلم از زمره فیلم‌هایی بود که در جشنواره رژیم جایزه گرفت یک جلسه برای مزدوران وزرات اطلاعات تحت عنوان خانواده مجاهدین ترتیب دادند که کارگردان و هنرپیشه‌های روحوضی نیز حضور داشتند و تیزر فیلم پخش شد

 

شمه‌ای از سیرک مزدوران اطلاعات در اشرف علیه مجاهدین به مدت ۶۷۷ روز با ۳۲۰ بلندگو

از ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ تا ۲۴ آذر ۱۳۹۰

شمه‌ای از سیرک مزدوران اطلاعات در اشرف

 

ثریا: سرت رو بالای دار ببرم

ثریا: حلقومت را بیرون خواهیم کشید

ثریا: اشرف را به خاک و خون می‌کشیم

این سازمان باید جمع بشه

مصطفی محمدی: اگر من این در رو نشکوندم

نامادری ایرانپور: ما شما را به‌دست بیاریم تکه تکه‌تان می‌کنیم

یک مزدور: اگر ما مزد‌وری رژیم ایران را می‌داریم چون حقمان است

ما رو حفاظت اطلاعات فرستاده

همه پشتیبان ولایت رهبریند

کل اشرف رو زیر و رو کنیم

ترسیدی نه؟ این تازه صداست اگه سلاح داشتیم که جمعتون می‌کردیم

داریم نیرو می‌فرستیم برای سرکوبتون

مکی رفیعی: اشرف رو روتون خراب می‌کنم عهد کردم با خودم که برگردم و این دفعه با بچه‌ها آمدم اومدیم که اشرف رو خراب کنیم رو سرتون

حکومت عراق کشور ایران حکومت ایران در پشت ما هستند

سهاوند: این رو سفت تو گوشتون فرو کنین می‌دونین که هر لحظه اراده کنیم پشت و روتون می‌کنیم

سهاوند: پس بدانید آگاه باشید که خانواده‌ها هر لحظه اراده کنند اشرف رو با خاک و خون یکی می‌کنند

ثریا عبداللهی: خودم بالشخصه با دستهای خودم با همین چنگهای خودم دست تو حلقومت می‌زنم اون زبونت رو کثیف رو از دهنت بیرون می‌کشم، من همونی خواهم بود که سرتو بالای دار ببرم خودم طناب دار رو می‌اندازم به انتقام امشب

یک مزدور: این منافقان ضدخلق وای بر شما روزگار بدی در انتظار شماست

هاجری: دادگاه جنایی عراق قبلاً طناب دار رو برای شما آماده کرده

مصطفی محمدی: اول اشرف بعد اور اگر من این در رو نشکوندم اگر خاک این خاک اشرف رو با دستام صاف نکردم اون موقع که اگر خاک این اشرف رو یکدست نکردم صافش نکردم

یک مزدور: ازچی می‌ترسید؟ از حفاظت اطلاعات؟ مارو حفاظت اطلاعات فرستاده که شما رو ببریم. همه دوستانتون هم با ما هستند. برگردین به آغوش رهبری، رهبر عزیز ما شما را بخشید.

اکبرزاده: به‌زودی به‌زودی همه شما شیطانها در مو... در دادگاه قضایی محاکمه خواهید شد. در دادگاه قضایی محاکمه خواهید شد و به سزای اعمالتان خواهید رسید.

تعدادی از خانواده‌های الدنگ در ضلع جنوب : ما خانواده‌ها خواهان برخورد دولت محترم عراق به سازمانهای بین‌المللی با مسئولان فرقه رجوی که با نیرنگ و حیله فرزندان ما را فریب داده‌اند تحویل دولت ایران نماید، پیشاپیش از همکاری صمیمانه آن دولت محترم به خواسته‌های ما، هم‌چنین آزادی زمینهای کشور عراق کمال تشکر را داریم.

ما خانواده‌ها خواهان برخورد دولت محترم عراق به سازمانهای بین‌المللی با مسئولان فرقه رجوی که با نیرنگ و حیله فرزندان ما را فریب داده‌اند تحویل دولت ایران نماید، پیشاپیش از همکاری صمیمانه آن دولت محترم به خواسته‌های ما، هم‌چنین آزادی زمینهای کشور عراق کمال تشکر را داریم.

طول دو سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر از دوستان ما توانستند خود را از این صحنه بیرون بکشند و قبل از تمام شدن ضرب‌الاجل دولت عراق خود را از دام مرگ و (نامفهوم) برهانند. من می‌خواهم خطاب به باقیمانده نفرات باز هم بگویم که اراده کنید و شرایط را بیش از پیش درک کنید. در حال حاضر از این ضرب‌الاجل... و برچیدن بساط اشرف رو به پایان است و این حق حاکمیت دولت عراق است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64325cc7-f802-4953-99c5-8b93a0e00027"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات