728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

سونامی مواد مخدر در عراق

-

مواد مخدر
مواد مخدر
تلویزیون العربیه:
رژیم ایران کربلا را با سونامی مواد مخدر مورد تاخت و تاز قرار می‌دهد.
سالانه ۱۲میلیون جهانگرد به دلایل مذهبی به کربلا می‌آیند که حداقل نصف آنها از ایران هستند. امری که تجار مواد مخدر از آن سوء‌استفاده کرده‌اند تا شهر کربلا را با یک سونامی از مواد مخدر مورد هجوم قرار دهند. شهری که در آن نه تنها استفاده و اعتیاد به مواد مخدر بلکه تجارت با آن و کشت آن نیز امری رایج گردیده است. بله رژیم ایران کربلا را با مواد مخدر مورد حمله قرار داده است.

دشمنی جدید، به لیست طویلی از ابزارهای کشتار و ویرانی در عراق می‌پیوندد. ابزاری که طی دهه‌های متمادی بر سر عراقیان ریخته است. اما این میهمان، لباس کاملاً متفاوتی از آن‌چه مردم عراق طی هشت سال گذشته به آن عادت کرده‌اند، به تن دارد. این ”بازیکن جدید“ چنان‌که برخی در این‌جا دوست دارند آن را به این اسم صدا کنند- از افراد انتحاری و یا از مواد منفجره برای کشتار عراقیان استفاده نمی‌کند، بلکه از مواد مخدر استفاده می‌کند. مواد مخدری که برخی همسایه‌های عراق در ارسال آن به این کشور کوتاهی نمی‌کنند تا سلسله مصیبتهای پیاپی در عراق تکمیل شود.

دکتر خالد العرداوی: عراق نه تنها به گذرگاه اصلی مواد مخدر و تجارت جهانی آن تبدیل شده بلکه امروز این کشور در زمره کشورهای مصرف کننده مواد مخدر درآمده است. از این بدتر این‌که در حال حاضر مناطقی در عراق وجود دارد که به مکانهای تولید مواد مخدر تبدیل گردیده است. بعضی از پژوهشگران در شهر کربلا تأکید دارند افیون و حشیشی که از ایران، پاکستان و افغانستان و از طریق کاروانهای جهانگردانی به دو شهر کربلا و نجف وارد شده است، بعد از این‌که در میان جوانان رایج گردیده است، به‌تدریج به یک خطر بزرگ برای عراق تبدیل شده است. به‌ویژه‌اینکه هیچ‌گونه نظارتی بر کسانی که این مواد را وارد می‌کنند و یا آن را می‌فروشند و یا مورد استفاده قرار می‌دهند وجود ندارد.

اداره بهداشت استان کربلا اعلام نمود اکنون نگرانی‌ها تنها از وارد کردن افیون و حشیش و قرصهای مخدر به این استان نیست، بلکه نگرانی از انتقال کشت مواد مخدر به کربلا است.

دکتر خالد العرداوی: ایران بر مبنای موقعیت جغرافیاییش و به‌خاطر فعالیت تجار مواد مخدر در این منطقه، به معبری برای این تجارت تبدیل شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c34548c6-575d-4bfc-8f3f-703034d6ac41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات