728 x 90

واشنگتن پست: توافق آزمایشی غزه برای آزادی برخی از گروگانها و توقف درگیری

تصویری از مردم غزه که به سمت جنوب حرکت می‌کنند
تصویری از مردم غزه که به سمت جنوب حرکت می‌کنند

خبرگزاری رویترز روز ۲۸آبان به‌نقل از واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل، ایالات متحده و حماس به توافقی آزمایشی برای آزادی دهها زن و کودکی که در غزه گروگان گرفته شده بودند، در ازای توقف پنج روزه درگیریها دست یافتند.

با این حال، هم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل و هم مقامات آمریکایی گفتند که هنوز توافقی حاصل نشده است. این روزنامه روز شنبه گفت که به‌گفته افرادی که با این توافقنامه مفصل شش صفحه‌یی آشنا هستند، آزادی گروگان می‌تواند ظرف چند روز آینده آغاز شود، بدون این‌که هیچ مشکلی در لحظه آخر ایجاد شود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که به نظر می‌رسد اسراییل در حال آماده شدن برای گسترش حملات خود علیه شبه‌نظامیان حماس به جنوب غزه است پس از حملات هوایی که دهها فلسطینی از جمله غیرنظامیانی را که گفته می‌شود در دو مدرسه پناه گرفته بودند، کشته است.

بر اساس این توافق، همه طرف‌ها عملیات جنگی را برای حداقل پنج روز متوقف می‌کنند در حالی که هر ۲۴ساعت ۵۰گروگان یا بیشتر به‌صورت گروهی آزاد می‌شوند.

حماس در جریان حمله ۷ اکتبر خود در داخل اسراییل که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر شد، حدود ۲۴۰گروگان را گرفت.

این روزنامه گفت که این توقف هم‌چنین برای اجازه دادن به مقدار قابل توجهی از کمکهای بشردوستانه است و افزود که طرح کلی این توافق طی هفته‌ها مذاکرات در قطر تنظیم شده است... .

اما نتانیاهو شامگاه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مورد گروگانها، شایعات غیرمستند بسیاری وجود دارد، بسیاری از گزارشهای نادرست وجود دارد.

 

واشنگتن پست در گزارش خود در ادامه همین مطلب نوشته است: یک تیم به رهبری سازمان جهانی بهداشت روز شنبه به بیمارستان شفا غزه که آن را «منطقه مرگ» توصیف کرد، دسترسی پیدا کرد و یک گور دستجمعی پر از تعداد زیادی نفر و هم‌چنین نشانه‌هایی از گلوله‌باران و تیراندازی پیدا کرد.

نیروهای اسراییلی پس از حمله هفته گذشته هم‌چنان در بیمارستان حضور دارند، اما صدها بیمار، کارمند و غیرنظامی که برای روزها در آنجا محبوس شده بودند، روز شنبه تخلیه شدند... .

به گفته وزارت بهداشت غزه، در حمله روز شنبه اسراییل به ۲مدرسه در جبلیه «صدها» نفر کشته یا زخمی شدند. ارتش اسراییل تأیید کرد که در جبلیه عمل می‌کند و زیرساختهای حماس را در آنجا هدف قرار می‌دهد و گفت که در حال بررسی گزارشهای حملات است. مدرسه الفخورا که در دست سازمان ملل است یکی از اهداف در روز شنبه بوده است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b0df9f5-9891-462e-9481-90ccecffbf61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات