728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۶۵

چهارمین روز اعتصاب رانندگان خودروهای سنگین وکامیونداران

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

روز جمعه ۴خرداد (۲۵مه) اعتصاب گسترده و سراسری رانندگان خودروهای سنگین و کامیونداران در شهرهای مختلف کشور برای چهارمین روز ادامه یافت. شمار شهرهایی که طی این چهار روز به اعتصاب پیوسته‌اند به ۱۷۷شهر در ۲۹استان بالغ می‌شود. روز گذشته رانندگان مینی‌بوس و تاکسیرانان در برخی شهرها از جمله در شیراز و یزد... به این اعتصاب سراسری پیوستند.

رانندگان و کامیونداران اعتصابی خواستار افزایش حقوق با در نظر گرفتن حق سختی کار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه، کاهش اخاذی رژیم به بهانه‌های مختلف مانند عوارض و نیز کمیسیون که کارگزاران رژیم در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون وجود چارچوبهای مشخص تعیین می‌کنند، و توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان هستند.

روز جمعه سپاه پاسداران به منظور مقابله با این اعتصاب، تانکرهای سوخت را با اسکورت به حرکت درآورد. مردم به‌پاخاسته و رانندگان دلیر در شهرهای مختلف از جمله ابرقو در یزد، بن رود و کفرود اصفهان، صالح آباد همدان و شهرکرد با جلوگیری از ادامه حرکت تانکرهای وابسته به سپاه توطئه رژیم را درهم شکستند.

روز پنجشنبه رژیم آخوندی برای درهم شکستن اعتصاب با صدور ابلاغیه‌یی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اصفهان، رانندگان را تهدید کرد که در صورت ادامه اعتصاب از ناوگان حمل‌‌ و نقل فرآورده‌های نفتی اخراج و کسان دیگری را جایگزین خواهند کرد. اما رانندگان به این تهدیدها وقعی ننهاده و به اعتصاب خود ادامه دادند. عوامل گارد ضدشورش و دیگر نیروی‌های سرکوبگر رانندگان سوخت رسان را برای سوخت زدن مورد تهدید قرار دادند. آنها پلاک کامیونهای رانندگانی را که حاضر به سوخت زدن نبودند می‌کندند و دفترچه پالایشگاهی آنها را ضبط می‌کردند.

در همین حال، نیروهای سرکوبگر با اعمال فشار بر رانندگان تعاونی قیر پالایشگاه و رانندگان سوخت رسان در اصفهان درصدد درهم شکستن اعتصاب آنها برآمدند. که به درگیری بین اعتصابگران و نیروهای سرکوبگر منجر شد. رانندگان جاده اصلی پالایشگاه را بستند. به‌رغم این سرکوبگریها اعتصاب در اصفهان هم‌چنان ادامه دارد.

مقاومت ایران با درود به رانندگان اعتصابی که علیه ستم و سرکوب نظام ولایت فقیه و برای تأمین حداقل حقوق خود به‌پاخاسته‌اند درود می‌فرستد و عموم مردم به‌ویژه جوانان دلیر در سراسر کشور را به حمایت از آنها فرا می‌خواند. سر منشأ تورم و فقر و بیکاری و این همه درد و تیره روزی، فاشیسم دینی حاکم بر ایران است و راه‌حل این مشکلات از پایان نظام ولایت فقیه و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم می‌گذرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴خرداد ۱۳۹۷(۲۵مه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52238fdc-ecc2-4b5f-8ff1-f0e359a6ecb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات