728 x 90

-

اختلافات تاریخی چین و ژاپن

-

نقشه چین و ژاپن
نقشه چین و ژاپن
صدای آژیرها در شهر غربی «نانجینگ» در چین شنیده شد. بیش از 9هزار تن در مراسم هفتاد وپنجمین سالگرد قتل‌عام «نانجینگ» شرکت کردند. برخی هنوز آن روزهایی که ارتش ژاپن دست به جنایات جنگی علیه ساکنان این شهر زد را فراموش نکرده‌اند.

یانگ‌شو، یک مرد سالمند: ”من خیلی عصبانی هستم. چرا باید ژاپنها با ما این‌طور رفتار کنند؟“
دومین جنگ چین و ژاپن در سال 1937 آغاز شد. توکیو به دخالت خود در چین شرقی ادامه می‌داد. در ماه دسامبر همان سال، ارتش ژاپن شهر «نانجینگ» را تصرف کرد. به گفته چین، ژاپنی‌ها طی شش هفته بیش از 300هزار نفر را قتل‌عام کردند. یک دادگاه جنایات جنگی آمار قربانیان را 142هزار تن اعلام کرد. بیش از 20هزار زن نیز مورد تجاوز قرار گرفتند. اما ناسیونالیستهای ژاپنی می‌گویند چنین قتل‌عامی هرگز صورت نگرفته است.
ژانگ شنگ، پروفسور دانشگاه «نانجینگ» : امیدوارم که مرد‌م جهان متوجه باشند که چرا مردم چین نمی‌توانند قتل‌عام نانجینگ را فراموش کنند. زیرا هنوز میان دو کشور اختلاف وجود دارد. اما اگر اختلافات ما حل شود، مردم چین روشنفکر هستند و نمی‌گذارند که تاریخ گذشته روابط آنها را برهم بزند.
تنشها میان دو ملت شدت گرفته است. هر دو طرف ادعای مالکیت بر جزایر سنکاکو و اودایو دارند. این جزایر غیرمسکونی‌اند، اما به‌لحاظ خطوط کشتیرانی و استراتژیک بسیار مهم می‌باشند. علاوه بر این، اطراف این جزایر یک منطقه غنی ماهیگیری است و منابع نفتی هم دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a18fdedf-45cd-4056-b0d5-2e31a7063686"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات