728 x 90

سوريه,

هشدار ائتلاف ملی سوریه: آمریکا به روسیه برای کشتار مردم سوریه فرصت می‌دهد

-

دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه
دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه
دکتر نصر الحریری در مورد ملاقات اخیر لاوروف وزیر خارجه روسیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت آنها هیچ نیت خیری برای مردم سوریه ندارند. آمریکا همه کمکها به رزمندگان را بلوکه کرده است. بخشهایی از مصاحبه وی با تلویزیون العربیه در زیر می‌آید:
دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه:
ملاقات جان کری و لاوروف در چارچوب مذاکرات پرونده سوریه نمی‌گنجد. در حاشیه یک کنفرانسی باهم گفتگو کردند. در این مدت، سیاست روسها تشدید حملات نظامی با هدف باقی ماندن بشار اسد در قدرت بوده است و مطلقاً هیچ تغییری نداشته است. روسیه حتی از کسانی‌که جنایتهای بشار اسد را یادآوری می‌کنند، ناراحت است. موضع آمریکا هم مطلقاً تغییری نکرده است. آمریکا به روسها زمان می‌دهد و هیچ‌گونه راه‌حل جایگزین سیاسی یا نظامی در دست ندارد که به آن بپردازد. همزمان هم به هیچ‌کدام از طرف دیگری که راه‌حل جایگزین دارند، اجازه نمی‌دهد که در راستای بهبود وضعیت رزمندگان و انقلاب سوریه قدمی بردارند. آمریکا همه کمکها به رزمندگان را بلوکه کرده است.

روسها می‌خواهند فشار نظامی را بالا ببرند تا طرف مقابل مغلوب شود و به دیدگاه روسیه و راه‌حل سیاسی پیشنهادی آن که باقیماندن بشار اسد در قدرت است گردن بگذارد. اما تمامی این داده‌ها مطلقاً موفقیت‌آمیز نبوده زیرا طی 6 سال هیچ تهاجمی نتوانسته اراده مردم سوریه را بشکند.

امکان ندارد که در سوریه و منطقه، امنیت و ثبات ایجاد کرد بدون این‌که انتقال سیاسی قدرت صورت گیرد. بنابراین تلاش روسها و آمریکاییها حتی اگر موفقیتهایی در این‌جا و آنجا داشته باشد، شکست خورده است زیرا وضعیت در سوریه امکان ندارد به عقب برگردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f83babcf-c8f9-4ad3-b80b-212f88c25d85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات