728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۶آذر ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
اذعان وزیر اقتصاد حسن روحانی به فساد 12هزار میلیاردی برجسته‌ترین عنوان مشترک روزنامه‌های حکومتی است، بعد از آن عنوانهای مناسبت روز 16آذر است که در روزنامه‌های حکومتی به‌دلیل وحشت از فراخوانها به بزرگداشت آن؛ دعوای باندی در سراپای نظام را شدت بخشیده است.

مردم‌سالاری: سالگرد 16آذر فرصتی برای آزاد اندیشی یا تقابل

کیهان: دانشگاه امیرکبیر از سخنرانی مدیر مسؤل کیهان در روز 16آذر جلوگیری کرد

رسالت: علم‌الهدی: برخی جریانها می‌خواهند 16آذر را به نفع خود مصادره کنند

رسالت: حداد عادل: دشمن قصدسوء استفاده از 16آذر را دارد.

حمایت: اگر دانشگاه آوردگاه زد و خوردهای سیاسی شود، آتش تعصبات بالا می‌گیرد و مسائل علمی هم تحت الشعاع آن قرار خواهد گرفت.

کیهان: ناگهان در نیمه راه دولت اصلاحات، از درون جنبش دانشجویی ساختگی و بدلی، نغمه‌های عشق‌ورزی به آمریکا بلند شد!... جریانی که ثابت کرده حاضر است پیش پای آمریکا فرش قرمز پهن کند اما هیچ راه‌کار بومی و علمی برای مشکلات و ناملایمات داخلی تدارک نبیند و اساساً به آن اعتقادی ندارد! جریانی که اقتصاد مقاومتی و خودکفایی را شعارهایی غیرعملی و ناممکن می‌داند و حل همه مشکلات را در تسلیم و کرنش در برابر کدخدا می‌داند.

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان موضوع زهر خوران و آثار آن در تشدید شکافهای درونی نظام عنوانهای مختلفی را به خود اختصاص داده است:

حمایت: حداد عادل: پیوند زدن اقتصاد به مذاکرات اشتباه است

ابتکار: ورود آرام سعید جلیلی به اردوی مخالفان هسته‌یی دولت؛
یار دوازدهم تیم دلواپسان
استاد دانشگاه امام صادق که بعد از شکست سنگین در انتخابات ریاست‌جمهوری بنا‌ به تصمیم خود یا بنا بر تصمیم جبهه پایداری، سکوت کرد بعد از مذاکرات وین و تمدید مذاکرات، از پشت پرده بیرون آمد و اولین انتقادهای خود از تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی را مطرح کرد.
جلیلی با بیان این‌که توافق ژنو توافق «ضعیفی» بود اعلام کرد که: «حفظ رژیم تحریمها نشانه تداوم دشمنی با ملت ایران است و پاسخ متناسب خود را می‌طلبد». طیف دلواپسان با ورود جلیلی به این میدان تصمیم گرفتند باز هم بر طبل سازشکاری تیم مذاکره‌کننده بکوبند... این رفتارها نشان می‌دهد، دلواپسان هسته‌یی وارد بازی جدیدی شده‌اند، بازی‌ای که می‌تواند حساسیتهای فراوانی را در کشور ایجاد کند.

کیهان: دو مرحله‌ای کردن توافق هسته‌یی با ایران، طراحی آمریکا برای نوشتن یک توافقی مبهم با ابعاد نامعلوم است.

«توافق بر روی کلیات و چانه‌زنی روی جزئیات» ؛ این راهبرد جدیدی است که آمریکا برای 9ماه باقیمانده تا پایان مهلت تمدید مذاکرات در پیش گرفته است، راهبردی که تحت عنوان «دو مرحله‌ای کردن توافقات» به‌دنبال اجرای آن است و شاید بهترین تعبیر برای توصیف آن را بتوان طراحی یک کلاه گشاد دیپلوماتیک دانست.

تأکید بر صدور تروریسم و بنیادگرایی همراه وحشت از دست رفتن عمق استراتژیک نظام، در میان دعوای زهر خوران باندها جای برجسته‌ای پیدا کرده است:

سیاست روز: زمانی برخی می‌گفتند که «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند، از این مردم می‌ترسند، آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟»، غفلت است که باعث می‌شود چنین مواضعی مطرح شود چرا که این تانک و موشک از سوی همین مردم ساخته شده است و فرزندان آنها، پشت همان چهار تا موشک و تانکی که آقای وزیر گفته است، قرار دارند. پس آن ایمان و این سلاح با هم دیگر، کاری خواهند کرد، کارستان!

رسالت: نگاه استراتژیک ایران و غرب در خصوص داعش با یکدیگر در تعارض قطعی قرار می‌گیرد. جمهوری اسلامی خواستار پاکسازی کامل منطقه از داعش جهت ایجاد ثبات در کشورهای سوریه و عراق و سایر کشورهای مسلمان می‌باشد و در مقابل، طرف غربی به‌دنبال «مدیریت داعش» و «تصفیه حساب با بخش غیرقابل کنترل تکفیری ها» است. بدیهی است که نقطه اشتراکی میان این دو استراتژی وجود ندارد.

بحرانهای اجتماعی، و تخاصمات باندی همراه ناکارآمدیها مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی است:

شهروند: سیدحسن خمینی: فساد مشکل بزرگ ایران است

آفتاب یزد: وزیر اقتصاد: نمی‌توانیم تضمین دهیم فساد 3هزار میلیاردی دیگری رخ ندهد

کیهان: بودجه‌بندی سلیقه‌ای و غیرعملی را متوقف کنید

رسالت: بازی با ارز برای تعادل بودجه تحمیل هزینه به مردم است

جهان اقتصاد: کشف تخلفی به ارزش 12هزار میلیارد تومان در نظام بانکی

کار و کارگر: اعزام نیروی کار به خارج کشور از صدور نفت مهم‌تر است

امتیاز: مصادیق بد پوششی زمستان اعلام شد؛ برخورد پلیس با ساپورت پوش ها.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aedfba0c-32fa-4423-9888-6f5f5ed809c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات