728 x 90

شرق الاوسط – قانونگذاران انگلیسی، دولت را برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران تحت فشار قرار می‌دهند

شرق‌الاوسط
شرق‌الاوسط

بنا به گزارش شرق‌الاوسط ۲۳ آبان – قانونگذاران انگلیسی و اعضای مجلس اعیان، دولت ریشی سوناک را تحت فشار قرار می‌دهند تا طرح گنجاندن سپاه پاسداران رژیم ایران در فهرست سازمانهای تروریستی را پیش ببرد. آنها تأکید کردند که این گام در بازگرداندن ثبات در خاورمیانه مؤثر خواهد بود.

سپاه پاسداران رژیم ایران هم‌اکنون به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و فعالیت‌های موشکی و ارسال پهپادهایی که در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند، مشمول تحریم‌های انگلیس شده است.

در پایان ماه گذشته، رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که سرویس‌های ضدتروریسم در انگلستان به‌دقت این احتمال را که رژیم ایران با تشدید جنگ بین حماس و اسرائیل، علیه مخالفان و منتقدان خود در انگلستان اقداماتی انجام دهد، زیر نظر دارند.

سرویس های امنیتی انگلیس ۱۰ مسجد، گروه و مؤسسه آموزشی را به ظن ارتباط با سپاه پاسداران ایران تحت‌نظر دارند.

کن مک کالوم، رئیس سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا (MI۵)، گفت: «ما به‌وضوح از مدتها قبل نگران رفتار ایران در بریتانیا هستیم». وی افزود که رژیم تهران واقعاً یک «تهدید مهم و قابل توجه»، اما ممکن است اکنون «در مسیرهای جدیدی حرکت کند».

وی افزود: واضح است که رویدادهای خاورمیانه این احتمال را افزایش می‌دهد که رژیم ایران تصمیم بگیرد در مسیرهای جدیدی حرکت کند.

سوئلا براورمن، وزیر کشور و تیم او معتقدند که به‌دنبال شواهد جدید در مورد توطئه‌هایی که مخالفان ایرانی مقیم انگلستان را هدف قرار می‌دهد، سپاه پاسداران در حال حاضر بزرگترین تهدید برای امنیت ملی انگلستان است.

یک منبع نزدیک به وزیر کشور گفت: تهدید رژیم ایران چیزی است که ما را بیشتر نگران می‌کند. آنها در مقابل هر کسی که رژیم آنها را به چالش می‌کشد موضع دفاعی می‌گیرند و می‌خواهند آن را از بین ببرد. تحریک آنها در حال افزایش است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41465f8d-8135-46e4-a536-7b63dc3f46e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات