728 x 90

ساندی تلگراف - فشار بر نخست‌وزیر انگلستان برای نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

ساندی تلگراف
ساندی تلگراف

ساندی تلگراف - ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳

فشار بر سوناک نخست‌وزیر انگلستان

برای نامگذاری سپاه پاسداران

به‌عنوان یک گروه تروریستی افزایش می‌یابد.

نامه استدلال می‌کند که این اقدام به نفع امنیت ملی و "صلح، ثبات و عدالت" در خاورمیانه خواهد بود.

نزدیک به ۷۰نماینده مجلسین عوام و اعیان از سراسر طیف سیاسی در نامه ای به ریشی سوناک از او خواسته‌اند که سپاه پاسداران را به‌عنوان یک ارگان تروریستی نامگذاری کند.

در نامه‌یی که توسط لرد کری، اسقف اعظم پیشین کانتربری، و هم‌چنین افراد برجسته حزب محافظه‌کار هم‌چون سر آیین دانکن اسمیت، دیوید دیویس و لیام فاکس و رئیس سابق ستاد ارتش، لرد دانات، امضا شده است، نمایندگان پارلمان اصرار دارند که یک موضوع "قانع کننده و غیرقابل مناقشه" برای ممنوعیت این گروه به‌منظور حفظ امنیت انگلستان و شهروندانش وجود دارد.

آنها در بیانیه‌یی اعلام کردند که بنا به‌گفته اسکاتلند یارد، رژیم ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ حداقل ۱۵ تلاش برای ربودن یا حتی کشتن "دشمنان" مستقر در انگلیس انجام داده است.

ساندی تلگراف افزود: کن مک کالوم، مدیر کل ام آی فایو (ارگان امنیت داخلی انگلستان) به تهران هشدار داده است که «تهدید مستقیم علیه انگلیس از طریق سرویسهای اطلاعاتی این رژیم که رویکرد تهاجمی دارند وجود دارد».

این بیانیه استدلال می‌کند که این اقدام به نفع امنیت ملی در داخل و هم‌چنین "صلح، ثبات و عدالت" در خاورمیانه خواهد بود.

نمایندگان پارلمان در بیانیه خود استدلال می‌کنند که نقش این گروه در تأمین تسلیحات، آموزش و حمایت مالی به تروریستها و هم‌چنین «تحریک خشونت و درگیری» در منطقه «غیرقابل انکار» است.

آنها گفتند: «اقدامات آنها درگیریها را تشدید کرده و مسیر صلح را مختل کرده است».

«ما قویاً معتقدیم که تحریم سپاه نه تنها یک ضرورت جهانی است، بلکه به نفع امنیت ملی خودمان است».

ساندی تلگراف هم‌چنین افزود: یک منبع در دولت گفت برخی از مقامات ارشد آمریکایی به‌طور خصوصی همتایان بریتانیایی خود را تشویق می‌کردند که این ارگان را که از سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده ممنوع شده است، ممنوع کنند.

اعضای ارشد حماس به وال استریت ژورنال گفتند که افسران سپاه پاسداران از اوت با این گروه برای طراحی حمله ۷ اکتبر کار کرده‌اند.

رابین سیمکوکس، مسئول امور ضدافراط‌گرایی در دولت، نیز گفته است که قانونی ماندن عضویت و حمایت از سپاه پاسداران امری «ناپایدار» است.

در پایان بیانیه نمایندگان مجلس آمده است: «ما از دولت خود می‌خواهیم که به فوریت نامگذاری سپاه را به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌رسمیت بشناسد و آنرا محقق کند. چنین تصمیمی گامی مهم به سوی صلح، ثبات و عدالت در خاورمیانه و فراتر از آن خواهد بود».

یک سخنگوی دولت گفت: «در حالی که دولت فهرست سازمانهای ممنوعه را تحت بررسی نگه می‌دارد، ما در مورد این‌که آیا سازمان خاصی برای ممنوعیت در نظر گرفته شده است یا خیر، اظهارنظر نمی‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82f2358c-8683-497a-b26b-04112cad5392"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات