728 x 90

پیشنویس بیانیه کشورهای عرب و مسلمان خواستار گرد آمدن تمامی فلسطینی‌ها زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین گردید

اجلاس کشورهای عرب و مسلمان در ریاض
اجلاس کشورهای عرب و مسلمان در ریاض

وال استریت ژورنال در گزارشی به تاریخ شنبه ۲۰ آبان درباره پیشنویس بیانیه ریاض نوشت: کشورهای عرب و مسلمان در گردهمایی خود در عربستان از تمامی جناحهای فلسطینی خواهان گرد آمدن در زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین، ارگانی که در حال حاضر به ریاست محمود عباس در کرانه غربی نظارت دارد شدند.
در این بیانیه که وال استریت ژورنال مدعی است آنرا مشاهده کرده ولی هنوز منتشر نشده آمده است که سازمان آزادیبخش فلسطین یگانه نمایندهٔ مشروع مردم فلسطین است و از جناح‌ها و نیروهای فلسطینی می‌خواهد که زیر چتر آن از طریق یک شراکت ملی متحد شوند.
این پیشنویس هم‌چنین خواهان آتش‌بس فوری در غزه می‌شود و پیشنهاد به رهبری عربستان برای یک راه‌حل دو کشوری بین اسراییل و فلسطینیان را زنده می‌کند.
این در حالی است که آخوند رئیسی پس از بازگشت از عربستان رودرروی مواضع رئیس دولت فلسطین و کشورهای اسلامی و اجماع جهانی در این‌باره برای خاتمه جنگ و تحقق صلح در خاورمیانه بر مخالفت رژیم آخوندی با راه‌حل دو کشوری تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c5d72c3-f8b0-4a21-980f-e741c7a016af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات