728 x 90

سفیر کن بلکول: حکومت ترور تهران مستلزم واکنش سریع است

سفیر کن بلکول
سفیر کن بلکول

سایت کریستین پست ۲۱ آبان ۱۴۰۲- مقاله سفیر کن بلکول با عنوان «حکومت ترور تهران مستلزم واکنش سریع است» :

به‌دنبال جنگ‌افروزی اخیر رژیم ایران در خاورمیانه در ماه گذشته، شبح شوم طرح‌های رژیم ایران بار دیگر در یک اقدام وحشتناک تروریستی در خیابانهای مادرید در روز پنجشنبه، ظاهر شد. دکتر آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار برجسته اسپانیایی، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا، در روز روشن مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اقدام گستاخانه ترور به‌عنوان یک زنگ هوشیاری قوی برای گستاخی فزاینده آخوندهای حاکم بر ایران عمل می‌کند.

این ترور شنیع نیازمند یک پاسخ قاطع است. و این واقعیت نگران‌کننده را آشکار می‌کند که رژیم ایران، که به‌عنوان دولت جلودار حامی تروریسم در جهان شناخته می‌شود، نه تنها ادامه می‌دهد، بلکه به طرز خطرناکی گستاخ‌تر شده است.

تعهد استوار دکتر آلخو ویدال کوادراس به مبارزات مردم ایران برای آزادی، او را به‌عنوان یک دشمن سرسخت برای فاشیسم مذهبی حاکم در تهران قرار می‌دهد. انگیزه تهران، برای ساکت کردن حامیان بین‌المللی مردم ایران، روشن است. نقش محوری دکتر ویدال کوادراس در حمایت از مخالفان اصلی مجاهدین خلق و تضمین حفاظت از اعضای مجاهدین خلق در کمپ اشرف‌نشان دهنده وقف همه عمر خودش برای آرمان آزادی و دموکراسی است.

در ماه اکتبر ۲۰۲۲، در اوج اعتراضات سراسری علیه رژیم، وزارت‌خارجه تهران او را حامی تروریسم و شورشها، خواند. و تحریم‌هایی را علیه او وضع کرد.

اکنون یک سال بعد، تحقیقات پلیس به‌طور نگران‌کننده‌ای به ارتباط رژیم ایران به تلاش برای ترور او اشاره می‌کند.

در ماه سپتامبر، دکتر ویدال کوادراس در یک کنفرانس بین‌المللی در بروکسل به صراحت اعلام کرد: من ۲۱ سال است که با مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت همکاری می‌کنم و از محل استقرار آنها در اشرف ۱ در عراق، و در اشرف۳ در آلبانی، در سال ۲۰۱۸ و از مقر آنها در اور سور اوواز پاریس بارها و بارها، بازدید کرده‌ام.

او افزود: این بدان معناست که من مجاهدین خلق را خیلی بهتر از همه وزارتخانه‌های خارجه اتحادیه اروپا می‌شناسم. من، می‌توانم به شما بگویم که تمام تبلیغات، اتهامات جعلی و تهمت‌های آخوندهای حاکم بر ایران علیه مجاهدین خلق دروغ است.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران به‌سرعت و به صراحت این اقدام تروریستی را محکوم کرد. فراخوان او برای پیگرد قانونی عاملان و متفکران فراتر از مرزهای ملی بازتاب داشت.

حمله مادرید یک حادثه مجزا نیست، بلکه فصلی زشت در تاریخ گسترده رژیم ایران از تروریسم دولتی است. از بمب‌گذاری بد آوازهٔ پادگان تفنگداران دریایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ تا توطئه خنثی شده در اجلاس ایران آزاد در سال ۲۰۱۸، اثر انگشت تهران بر روی الگویی از تروریسم حک شده است. الگویی که رژیم ایران از آن به‌عنوان ابزاری پایدار برای حکومت، استفاده می‌کند.

زمان آن فرا رسیده است تا قید و بند مماشات را که مدتهاست پاسخ غرب به اقدامات دولت اصلی حامی ترور در جهان را محدود کرده است، قطع کنیم.

مردم ایران و اپوزیسیون سازمان‌یافته‌شان با اشتیاق خواستار برقراری یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی هستند. آنها شایسته و سزاوار حمایت بی‌دریغ جامعه جهانی هستند تا یک بار برای همیشه جهان را از شر حاکمان تهران خلاص کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf75112e-196a-486f-a630-4a0252aff2f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات