728 x 90

واشنگتن پست: امپراتوری مواد مخدر اسد به شبه‌نظامیان رژیم ایران کمک مالی می‌کند

 تجارت کپتاگون در سوریه
تجارت کپتاگون در سوریه

واشنگتن پست روز ۲۲آبان در گزارشی نوشت: امپراتوری مواد مخدر اسد به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران کمک مالی می‌کند و به جنگ حماس سوخت می‌رساند.

در گزارش واشنگتن پست آمده است: تجارت کپتاگون به ابزاری کلیدی برای نفوذ رژیم سوریه و منبع درآمدی عظیم برای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران که اکنون به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند، تبدیل شده است؛ داروی بسیار اعتیادآور کپتاگون معمولاً در قرص‌های سفید کوچکی که به‌طور میلیونی به سراسر خاورمیانه و فراتر از آن صادر می‌شود. ساخت آن به‌طور مستقیم با نیروهای مسلح سوریه و خانواده بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مرتبط است.

در گزارشی که سال گذشته توسط مؤسسه خطوط جدید منتشر شد، رژیم سوریه با مشارکت با انواع بازیگران غیردولتی و سازمان‌های جنایتکار، از ضعف‌های حاکمیت در چندین کشور به‌ویژه در شمال آفریقا و جنوب اروپا سوء‌استفاده می‌کند. در این گزارش آمده است: «نقش تجارت به‌عنوان منبع درآمد برای بازیگران دولتی و غیردولتی مانند دولت سوریه، حزب‌الله و شبه‌نظامیان وابسته به دولت به فعالیت‌های بدی دامن زده است که ناامنی را تشدید کرده، فساد را تشویق کرده و رفتارهای مستبدانه را تقویت کرده است». این هفته، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به‌اتفاق آرا لایحه دوحزبی موسوم به قانون سرکوب قاچاق غیرقانونی کپتاگون را با همکاری جرد موسکوویتز، نماینده دموکرات فلوریدا، تصویب کرد.
او گفت که دولت بایدن باید اطلاعات، نیروی انتظامی و منابع دیپلماتیک بیشتری را برای جلوگیری از جمع‌آوری میلیاردها دلار از ایران، سوریه و شبه‌نظامیان از تجارت غیرقانونی کپتاگون اختصاص دهد. رژیم اسد اکنون بیشتر به یک سازمان مافیایی تبدیل شده است تا یک دولت و جامعه بین‌المللی.

تا زمانی که سوریه از استفاده از قاچاق برای تأمین مالی و دامن‌زدن به خشونت‌های منطقه‌یی جلوگیری نشود، آفت‌های مواد مخدر و تروریسم بدتر خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d426a8f8-20c4-442a-b6fa-aa8c66f260a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات