728 x 90

سی و هشتمین روز جنگ در غزه: نیویورک تایمز: نیروهای اسراییلی به دروازه‌های بیمارستان محاصره شده غزه رسیدند

بیمارستان شفا در غزه
بیمارستان شفا در غزه

اخبار و تحولات سی‌وهشتمین روز از جنگ در غزه و اسراییل در این صفحه به روز می‌شود.

رویترز 
تعداد کشته‌شدگان غزه به ۱۱۲۴۰نفر از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰زن رسید
نیویورک تایمز
نیروهای اسراییلی به دروازه‌های بیمارستان محاصره شده غزه رسیدند
مقامات بهداشتی غزه گفتند که خودروهای نظامی اسراییل روز دوشنبه به سمت دروازه‌های مجتمع بیمارستانی محاصره شده الشفا پیشروی کردند، در حالی که کارکنان پزشکی شرایط فزاینده فاجعه‌باری را در داخل تأسیساتی که سوخت، دارو و غذا برای صدها و هزاران بیمار در آن تمام می‌شود و افرادی که در آنجا پناه گرفته‌اند شرح دادند.
یک پرستار ارشد و یک مقام بهداشتی گفتند که بدون برق یا سوخت، دهها جسد در بیمارستان در حال متلاشی شدن هستند، زیرا هیچ راهی برای حفظ یا خارج کردن آنها وجود ندارد. 

 رویترز
یک جراح می‌گوید تانکهای اسراییلی در خارج از بیمارستان غزه می‌باشند و التماس می‌کنند که «یکی جلوی این کار را بگیرد».

پادشاه اردن می‌گوید هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری وجود ندارد. ملک عبدالله روز دوشنبه... گفت که علت اصلی این بحران انکار «حقوق مشروع» فلسطینیان توسط اسراییل است و هیچ راه‌حل نظامی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

جبهه لبنان با اسراییل گرم می‌شود و ترس از جنگ گسترده‌تر را دامن می‌زند. هفته‌ها خصومتها در سراسر مرز لبنان و اسراییل تشدید شده است، با تلفات فزاینده در هر دو طرف و جنگ لفظی نگرانی‌ها از گسترش درگیری بین اسراییل و گروه حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران را تشدید کرده است.

مقامات بهداشتی گفتند در حمله هوایی اسراییل به شهری در جنوب غزه سه کشته و ۲۰زخمی بر جای گذاشتند.

یک مقام ارتش آمریکا روز دوشنبه گفت که نیروهای آمریکایی و بین‌المللی مستقر در شمال شرق سوریه در کمتر از ۲۴ساعت، حداقل چهار بار با هواپیماهای بدون سرنشین و راکت هدف قرار گرفتند و افزود که تلفات جانی نداشته و تنها خسارت جزیی به زیرساختها وارد شده است.

رویترز

رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی در غزه روز دوشنبه گفت: انبار سوخت آژانس پناهندگان فلسطینی در غزه خشک شده است و ظرف چند روز، آن‌روا دیگر قادر به تأمین مجدد بیمارستانها، حذف فاضلاب و تأمین آب آشامیدنی نخواهد بود.

آن‌روا نزدیک به ۸۰۰هزار نفر یا حدود نیمی از کل جمعیت غزه را پناه داده است که از زمان آغاز عملیات نظامی اسراییل در واکنش به حملات حماس به اسرائیل، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

ارتش اسراییل تاکنون واردات سوخت به غزه را رد کرده و گفته است که این سوخت می‌تواند برای اهداف نظامی به حماس منتقل شود.

سوخت آن‌روا هم‌چنین برای حذف صدها تن زباله جآمد از اردوگاههای پرجمعیت در جنوب غزه استفاده می‌شود و لازارینی گفت که این خدمات به‌زودی متوقف خواهد شد.

او افزود که بدون سوخت، کارخانه‌های نمک زدایی در نوار ساحلی باریک و پرجمعیت که برای تأمین آب آشامیدنی حداقل ۲۹۰، ۰۰۰نفر استفاده می‌شود نیز در ۱۵نوامبر متوقف خواهند شد.

 

خبرگزاری فرانسه

هشدار سازمان ملل به کمبود سوخت برای توقف کمک‌رسانی به غزه در «۴۸ ساعت» آینده.

رئیس کمکهای بشردوستانه اتحادیه اروپا روز دوشنبه خواستار توقف‌های «معنی‌دار» در جنگ غزه و تحویل فوری سوخت برای ادامه کار بیمارستانها در این منطقه شد.

- یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اروپا، در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «تعریف و احترام به توقف‌های بشردوستانه ضروری است. ۲۷کشور اتحادیه اروپا روز یکشنبه بیانیه‌یی صادر کردند و گفتند که بیمارستانها باید محافظت شوند و حماس را به‌دلیل استفاده از امکانات پزشکی و غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی محکوم کردند.

بر اساس آمار پلیس، بیش از ۱۸۰۰۰۰نفر روز یکشنبه در سراسر فرانسه شرکت کردند که ۱۰۵۰۰۰نفر از آنها در پاریس بودند تا به تظاهرات برای جمهوری و علیه یهودستیزی بپیوندند.

 

ارتش اسراییل روز دوشنبه از کشته شدن ۲سرباز دیگر در شمال غزه خبر داد و تعداد کشته‌شدگان در خاک فلسطین را از هفتم اکتبر به ۴۴نفر رسید.

یک سخنگوی ارتش اسراییل به خبرگزاری فرانسه گفت که ۴۴نفر در داخل غزه در جریان جنگ که با حمله شبه‌نظامیان حماس به مرز جنوبی اسراییل آغاز شد، کشته شدند.

 

 

حملات هوایی آمریکا به علیه تاسیسات نظامی رژیم ایران در سوریه
«فرماندهی مرکزی ایالات متحده -سنتکام» : «ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام گفت: «امروز، در پاسخ به تشدید تنشها توسط سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آنها در عراق و سوریه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) حملاتی هوایی علیه تأسیساتی نزدیک شهرهای ابوکمال و میادین انجام داد». او افزود «ایالات متحده به دفاع از خود، پرسنل و منافع خود ادامه خواهد داد».

 

خبرگزاری فرانسه - سرتیتر خبرها از جنگ در غزه 
همزمان با نبرد نظامیان اسراییلی و نیروهای حماس در نزدیکی محوطه غزه، صدها بیمار گرفتار شدند و هزاران نفر در اطراف بزرگترین بیمارستان غزه پناه گرفتند.
روز دوشنبه پرچمها در مقرهای سازمان ملل متحد در سراسر آسیا نیمه افراشته شد و کارکنان به یاد همکارانی که در غزه در جریان درگیریهای اسراییل و حماس کشته شدند، یک دقیقه سکوت کردند.
یک مقام حماس روز یکشنبه گفت، در حالی که این مرکز در بحبوحه درگیریهای شدید بین نیروهای اسراییلی و شبه‌نظامیان حماس از کمبود سوخت رنج می‌برد، در مجموع پنج نوزاد نارس و هفت بیمار وخیم در بیمارستان الشفاء غزه جان باختند.

 

تدروس ادهانوم  رئیس سازمان بهداشت جهانی روز ۲۱آبان گفت:
«سازمان بهداشت جهانی موفق شده است با متخصصان بهداشت بیمارستان الشفاء در غزه ارتباط برقرار کند.
وضعیت وخیم و خطرناک است.
بیمارستان سه روز بدون برق، بدون آب بوده است و اینترنت بسیار ضعیف است که به‌شدت بر توانایی ما برای ارائه مراقبتهای ضروری تأثیر گذاشته است.
تیراندازی مستمر و بمباران در منطقه شرایط بحرانی را تشدید کرده است.
متأسفانه تعداد تلفات بیماران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
متأسفانه بیمارستان دیگر به‌عنوان یک بیمارستان عمل نمی‌کند.
متأسفانه تعداد تلفات بیماران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
جهان نمی‌تواند ساکت بماند، در حالی که بیمارستانها که باید پناهگاههای امنی باشند، به صحنه‌های مرگ، ویرانی و ناامیدی تبدیل شده‌اند.
آتش بس. اکنون».

 

آخرین خبرها از رویترز - دوشنبه ۲۲آبان ۱۴۰۲
بزرگترین بیمارستان غزه در بحبوحه حمله اسراییل کار نمی‌کند
به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، نزدیک به سه دوجین برزیلی که برای هفته‌ها در داخل غزه گرفتار شده بودند و وضعیت نامناسب آنها باعث ایجاد شکاف دیپلماتیک بین برزیل و اسراییل شده بود، روز یکشنبه از مرز مصر عبور کردند.

 

نیویورک تایمز:
آمریکا دور دیگری از حملات هوایی را در سوریه به اهداف مرتبط با ایران انجام داد. مقامات گفتند که این حملات به احتمال زیاد باعث کشته یا زخمی شدن تعداد نامشخصی از نفرات در این محلها شده است.
مقامات پنتاگون گفتند که کمتر از دهها پرسنل شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در سایتهای بمباران شده روز یکشنبه حضور داشتند و احتمالاً تعدادی در این حمله کشته یا زخمی شده‌اند.
نتانیاهو می‌گوید در حال حاضر هیچ نقشی برای تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه نمی‌بیند. او گفت ارتش اسراییل تنها نیرویی است که می‌تواند مسئولیت نظامی غزه را پس از جنگ به عهده بگیرد و امنیت کشورش را تضمین کند، در حالی که هیچ نقش اداری آینده برای تشکیلات خودگردان فلسطینی تحت حمایت غرب در آنجا حداقل به شکل فعلی نمی‌بیند.
 نتانیاهو به شبکه ان.بی.سی گفت: «ما باید دو چیز زیر را ببینیم. غزه باید غیرنظامی شود و غزه باید افراط زدایی شود. و من فکر می‌کنم تاکنون، هیچ نیروی فلسطینی، از جمله تشکیلات خودگردان، که بتواند این کار را انجام دهد، ندیده‌ایم».
هلال احمر می‌گوید بیمارستان قدس به‌دلیل کمبود سوخت و برق، فعالیت خود را متوقف می‌کند.
بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فرانسه علیه یهودستیزی راهپیمایی کردند.
به گفته مقامات سازمان ملل متحد، یک مجتمع مسکونی سازمان ملل متحد در ساحلی جنوب غزه صبح روز یکشنبه زیر آتشباری قرار گرفت و خسارات زیادی به بار آورد.

 

وال استریت ژورنال:
بایدن از قطر برای کمک به مذاکره درباره آزادی گروگانها تشکر کرد
مقامات مصری گفتند که تعداد محدودی از خارجیها و زخمیهای فلسطینی پس از حدود دو روز تعلیق مجدداً اجازه عبور از مرز رفح را پیدا کردند.

 

سایت سی.ان.ان - دوشنبه ۲۲آبان: دبیرکل سازمان ملل ادعاهای نتانیاهو را رد کرد و گفت که او از ابتدا حماس را محکوم کرده است».
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد به ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در مصاحبه روز یکشنبه با سی.ان.ان پاسخ داد.
نتانیاهو گفت گوترز اسراییل را مقصر دانست و در عوض باید از حماس بخواهد که قوانین بین‌المللی را رعایت کند. اما گوترز اواخر روز یکشنبه تأکید کرد که حماس را از همان ابتدا محکوم کرده است.
گوترز گفت: «یک اصل اساسی برای من وجود دارد و آن این است که حماس مردم فلسطین نیست... و شما باید بتوانید حماس را از مردم فلسطین متمایز کنید. بنابراین نمی‌توانید از کارهای وحشتناکی که حماس انجام داد به‌عنوان دلیلی برای مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین استفاده کنید».
وی ادامه داد که «نارضایتی‌های فلسطینیها مربوط به ۵۶ سال اشغال است» و افزود «اگر چه هیچ‌یک از این نارضایتی‌ها حمله وحشیانه حماس را توجیه نمی‌کند».
گوترز در مورد نقش بالقوه سازمان ملل در میانجیگری پس از پایان جنگ گفت که جامعه بین‌المللی باید با هم متحد شود و سازمان ملل می‌تواند در آن نقشی داشته باشد.
او گفت که باید انتقالی صورت گیرد که «از نقطه‌نظر تضمین امنیت اسراییل برای اسراییل قابل‌قبول باشد» و افزود که «در عین‌حال باید اجازه انتقال به یک تشکیلات خودگردان مؤثر فلسطین را بدهد. 
گوترز گفت که بهره گیری از این وضعیت و در نهایت امکان راه‌حل دو دولتی ضروری است.
وی افزود: به نظر من راه‌حل دو کشور تنها راه برون‌رفت است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05025a1b-1fa0-4a4f-9d77-905404aaae43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات