728 x 90

اعدام ۴۷زندانی در یک هفته توسط رژیم آخوندی

اعدام در ایران
اعدام در ایران

رژیم آخوندی در طول یک هفته از تاریخ ۱۶خرداد تا ۲۳خرداد ۴۷زندانی را در شهرهای مختلف ایران اعدام کرد.

اعدام چهار زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز

رژیم آخوندی سحرگاه روز یکشنبه ۲۲خرداد۱۴۰۱، چهار زندانی در زندان شیراز اعدام کردند. هویت ۳تن از این زندانیان “فهیم ولی‌الله دینی تبعه کشور افغانستان، مجتبی علی نظر، اهل مرودشت و علی‌کرم کیانپور، ۳۷ساله و اهل داراب” عنوان شده است. در این گزارش به هویت چهارمین زندانی اعدام شده اشاره‌یی نشده است (هرانا ۲۳خرداد).

 

اعدام یک سرباز به جرم کشتن فرمانده‌اش در کرمانشاه
دژخیمان خامنه‌ای روز یکشنبه ۲۲خرداد یک سرباز وظیفه را در کرمانشاه به اتهام قتل فرمانده خود که در میدان تیر پادگان رخ داده بود، اعدام کرد.

 

اعدام چهار زندانی در زنجان و جیرفت و زاهدان

دژخیمان خامنه‌ای طی روزهای شنبه ۲۱خرداد و دوشنبه ۲۳خرداد، چهار زندانی را در زندانهای زنجان و جیرفت و زاهدان اعدام کردند.

اسامی دو زندانی که روز شنبه ۲۱خرداد در زنجان اعدام شدند، عبارتند از تورج کشاورز اهل همدان و علی سمندرنژاد ۴۵ساله و اهل هشترود عنوان شده است.

رژیم آخوندی روز دوشنبه ۲۳خرداد یکی زندانی به‌نام محمد هیجوان ۴۰ساله و اهل اسلام‌آباد جیرفت از توابع استان کرمان را اعدام کرد.

هم‌چنین روز دوشنبه ۲۳خرداد یک زندانی به‌نام محمد ریگی" (گنگوزهی) فرزند خداداد اهل زاهدان را در زندان زاهدان اعدام کرده است (هرانا و فعالان بلوچ ۲۳خرداد).

 

شورای ملی مقاومت ایران روز ۲۳خرداد در اطلاعیه‌یی با عنوان «۸ اعدام جنایتکارانه در گرگان و کرمانشاه، ۳۸ اعدام در یک هفته در شهرهای مختلف» نوشت:

رژیم ضدبشری آخوندی در محاصره خیزشهای مردمی و در وحشت از بالا‌گرفتن قیامهای بنیان‌کن به تشدید سرکوب و اعدام روی آورده است. شمار اعدامهای جنایتکارانه و ثبت شده تنها در طول یک هفته (۱۶ تا ۲۲خرداد) به ۳۸ زندانی بالغ می‌شود.

دژخیمان خامنه‌ای در فاصله ۱۶ تا ۲۲خرداد ۸ زندانی را در زندانهای گرگان و کرمانشاه بدار آویختند. روز ۱۶خرداد ۶ زندانی در زندان گرگان و روزهای ۱۹ و ۲۲خرداد ۲ زندانی در زندان مرکزی کرمانشاه حلق‌آویز شدند. ۳۰ زندانی دیگر در همین فاصله در زندانهای زابل، ارومیه، کرمانشاه، ایلام،، اردبیل، خلخال، اهواز، اصفهان و آمل، بیرجند و زاهدان اعدام شده بودند که در اطلاعیه‌های ۲۰و ۲۲خرداد دبیرخانه شورای ملی مقاومت اعلام شده بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d23a0633-398c-4dad-b254-519d51704c90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات