728 x 90

واشنگتن پست: با شعار «ایران، اخراج!» کنسولگری رژیم ایران را آتش زدند

واشنگتن پست با شعار «ايران ، اخراج!» كنسولگری رژیم ايران را آتش زدند.
واشنگتن پست با شعار «ايران ، اخراج!» كنسولگری رژیم ايران را آتش زدند.

روزنامه واشنگتن پست، در مطلبی در مورد خشم مردم عراق نسبت به دخالتهای رژیم ایران از جمله نوشت، تظاهر کنندگان گفتند که آنها کنسولگری رژیم ایران را هدف قرار دادند تا خشم خود را نسبت به سوء رفتارهای شبه‌نظامیان مورد حمایت این رژیم در بصره و همچنین آنچه که آنها نفوذ زیاده از حد تهران در شهرشان و در سیاست از هم پاشیده عراق می‌بینند، نشان دهند.

 

اعتراض علیه تاخت و تاز شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران

واشنگتن پست در این مطلب که روز جمعه ۱۶شهریور۹۷درج شده نوشت:‌ تظاهر کنندگان شکایت دارند که شبه‌نظامیان در بصره تاخت و تاز می‌کنند؛ آنها آدمربایی کرده و پول از مخالفان خود اخاذی می‌کنند و فضایی از خوف و وحشت ایجاد کرده‌اند. آنها می‌گویند که رژیم ایران به میلیشیاها قدرت داده تا خود را به هزینه ساکنان شهر ثروتمند سازند.

یک کارگر ۵۰ساله می‌گوید، “ایران بصره را با باندهای مسلحش بی‌ثبات کرده است. آنها دست بالا را در اینجا و با سیاستمداران در بغداد دارند. من از هر کشور خارجی خواهان کمک هستم چرا که ما عراق را به رژیم ایران باخته‌ایم.

یادآوری می‌شود، تظاهرات در اوایل ماه ژوئیه در بصره و دیگر شهرهای اصلی شیعه بر سر کمبود برق و آب تمیز طی ماه‌های سوزان تابستان شروع شد اما در روزهای اخیر در حالیکه سیاستمداران نتوانسته‌اند یک دولت ملی را ۴ماه پس از انتخابات ماه مه تشکیل دهند، این تظاهراتها بزرگتر و خشونت‌ بارتر شده است.

 

تظاهرات جوانان با شعار ایران، اخراج اخراج

تظاهر کنندگان گفته‌اند که بواسطه آب غیرقابل آشامیدن و زیرساخت‌های در حال فروپاشی شهر به‌عمل کشانده شده‌اند و به تلخی متذکر می‌شوند که بصره محل مرکزی صادرات نفت عراق است اما با این‌حال یکی از بدترین شهرها به‌لحاظ عمران است.

طی روز، گروه‌های مختلف تظاهر کنندگان، از جمله بسیاری زنان، علیه فساد دولتی و بیکاری شعار داده و میادین اصلی و بلوار ها را به‌منظور تظاهرات صلح‌آمیز اشغال می‌کنند.

در حالیکه شب فرا می‌رسد، ستونهای بزرگی از جوانان تا ۳۰ساله خیابانها را در اختیار خود می‌گیرند و بسوی هر سمبلی از قدرت حکومتی به‌سرعت حمله می‌برند و ترافیک را مختل می‌کنند.

به‌رغم تظاهرات‌های روز و اخلال‌های شبانه، ساکنان به کار خودشان مشغول هستند... در مواردی آنها به کنار می‌روند تا برای گروهی از جوانان که شعارهایی نظیر “ایران، اخراج، اخراج!” و “اگر بمیریم، می‌میریم، تا کشور زنده بماند” می‌دهند راه باز کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d04902b-4f89-47ac-9e2b-d4f6cce48da7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات