728 x 90

آسوشیتدپرس: تظاهر کنندگان بصره عکس خامنه‌ای را لگدکوب کردند

لگدکوب کردن عکس خامنه ای ولی فقیه ارتجاع در بصره
لگدکوب کردن عکس خامنه ای ولی فقیه ارتجاع در بصره

آسوشیتدپرس گزارش داد: اعتراضات بصره جدی‌ترین تحولی است که طی سالهای گذشته در این منطقه نفت‌خیز رخ داده است.معترضان خواهان پایان دادن به اپیدمی فساد، بیکاری فزاینده و سطح نازل خدمات عمومی شدند و خشم خود را به سمت رژیم ایران نشانه رفتند. آنها دخالتهای رژیم ایران در امور سیاسی عراق را مسبب بدبختیهای خود می‌دانند.

تظاهر کنندگان بصره شعار رژیم ایران اخراج اخراج می‌دادند و بعد کنسولگری این رژیم را مورد حمله قرار دادند و آن را به آتش کشیدند. آنها عکس علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران را لگدکوب کردند.

بهرام قاسمی سخنگوی دولت ایران این حمله که خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته را محکوم کرد و خواهان اشد مجازات برای مهاجمان شد.

از دوشنبه تا کنون بیش از ۱۰نفر از تظاهر کنندگان در زدوخورد با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

 

اسکای نیوز:‌ به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در بصره
 

به گزارش اسکای نیوز ۱۶شهریور۹۷هزاران تن از تظاهر کنندگان عراقی برای چندین ساعت کنسولگری رژیم ایران در شهر بصره واقع در جنوب عراق را به محاصره خود درآوردند و سپس آن را به آتش کشیدند. این اقدام نشان‌دهنده خشم فزاینده مردمی است که در عراق علیه سلطه‌جوییهای رژیم آخوندی وجود دارد.

در فیلم‌هایی که به‌دست آمده‌ هزاران تظاهر کننده عراقی دیده می‌شوند که کنسولگری رژیم ایران در بصره که شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشد را محاصره کرده‌اند. دود غلیظی ساختمان کنسولگری رژیم ایران را پوشانده بود.

در تظاهراتی که در خارج کنسولگری رژیم برگزار شده بود، تظاهر کنندگان علیه رژیم آخوندی شعار می‌دادند« ایران اخراج اخراج». سپس صدها تن از آنها به داخل کنسولگری رفته ساختمان و وسایل داخل آن را به آتش کشیدند.

در فیلمهای دیگری که از داخل کنسولگری رژیم ایران گرفته شده شعله‌های آتش با شعارهای« ایران اخراج اخراج و بصره آزاد باقی خواهد ماند» در هم آمیخته است.

 

رژیم ایران مسبب وخامت اوضاع در عراق

تظاهر کنندگان خشمگین پرچم رژیم ایران را پایین کشیده و پرچم عراق را در داخل کنسولگری ایران برافراشتند تا نشان دهند مخالف دخالتهای رژیم آخوندی در امور داخلی کشورشان هستند. آنها این رژیم را متهم می‌کنند که در وخامت خدمات و وضعیت زندگی‌شان در این استان نفت خیز دست دارد.

به‌دلیل وخامت در خدمات پایه‌یی از جمله قطع پی‌درپی برق طی ماههای تابستان و کمبود آب آشامیدنی و بیکاری جوانان، شهرهای جنوب عراق به‌ویژه بصره شاهد تظاهراتی است که تقریباً روزانه برگزار می‌شود ولی از دوشنبه گذشته شدت تظاهرات در بصره افزایش یافت و مردم ساختمان استانداری و سایر مقرها را به آتش کشیدند. همزمان با این رویدادها دو تظاهر کننده کشته شدند و دولت حیدر العبادی متعهد شد که در مورد آن تحقیق کند.

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران پیش از این هشدار داده بود که رژیم ایران معاون نیروی قدس را به‌عنوان سفیر عراق منصوب کرده و این اقدام رژیم برای ادامه و گسترش دخالتهایش در این کشور است.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a15c2ff9-deaa-466b-84a7-db3334fb29a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات