728 x 90

به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در بصره توسط تظاهر کنندگان عراقی

تظاهر کنندگان خشمگین کنسولگری رژیم ایران در بصره را به آتش کشیدند.

شعله های خشم در کنسولگری رژیم ایران
شعله های خشم در کنسولگری رژیم ایران

اسکای نیوز با عنوان شعله‌های خشم کنسولگری رژیم ایران را به آتش کشید اعلام کرد:‌

تظاهر کنندگان خشمگین پس از به آتش کشیدن دفاتر احزاب و شبه‌‌نظامیان طرفدار رژیم آخوندی در بصره،کنسولگری این رژیم را تصرف کردند و آن را به آتش کشیدند.

منابع امنیتی محلی گفتند تظاهر کنندگان پس از آن که کنسولگری ایران را چندین ساعت در محاصره خود داشتند شعله‌های آتش در آن دیده شد.

تصرف کنسولگری رژیم ایران نشان‌دهنده میزان خشم مردمی علیه سلطه رژیم ایران بر سیاست عراق است.

 

به آتش کشیدن دفاتر احزاب وابسته به رژیم ایران

منابع امنیتی و پزشکی محلی گفتند معترضان مقر شبه‌‌نظامیان حزب‌الله و حزب فضیلت و مقر گروه عصائب و سازمان بدر در بصره و دفتر اوفیاء در همین شهر را به آتش کشیدند.

شعارهای ایران بیرون بیرون در تظاهرات معترضان خشمگین بصره به‌خاطر وخامت در زیرساختهایی که در شهرشان وجود دارد افزایش می‌یابد.

این اولین بار نیست که تظاهر کنندگان خشمگین از دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورشان و کنترل کامل این رژیم بر تعدادی از احزاب و آموزش شبه‌‌نظامیان و گروه‌های مسلح ابراز خشم می‌کنند.

در ماه ژوئن گذشته تظاهر کنندگان در بصره عکسهای خمینی را در تظاهراتی که در خیابانی به همین نام برگزار کردند به آتش کشیدند.

همزمان با این رویدادها مقامات منع عبور و مرور در استان را مجدداً اعمال کردند و حفاظت از دفاتر رسمی، کنسولگریها و دفاتر نمایندگی خارجی را بیشتر کردند.

 

حمله با خمپاره به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

در بغداد نیز گلوله‌های خمپاره به منطقه سبز و نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرد ولی به‌گفته منابع رسمی عراقی هیچ خسارت مادی و انسانی نداشت. به نوشته واشنگتن فری بیکن خمپاره از منطقه‌یی که تحت کنترل شبه‌‌نظامیان عصائب وابسته به رژیم ایران است شلیک شده بود.

در همین حال خبرگزاری رسمی عراق روز جمعه گفت رئیس موقت پارلمان با تشکیل یک جلسه فوق‌العاده در روز شنبه برای گفتگو بر سر وضعیت بصره موافقت کرده است.

 

بحران تشکیل دولت

تهاجم بصره محاسبات سیاسیون عراقی را بیشتر و بیشتر به هم می‌ریزد چرا که تظاهرات ساکنان جنوب عراق با نبود چشم‌انداز برای تشکیل دولت جدید همزمان است.

مقتدی صدر در توییتش از حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق خواست تا فوراً بودجه اختصاص یافته برای بصره را برای هزینه شدن در پروژه‌های خدماتی آینده در این استان به افراد ذیصلاح بدهد.

شهرهای جنوب عراق شاهد تظاهراتی است که هر روزه به‌خاطر وخامت خدمات پایه‌یی از جمله قطع برق در ماههای تابستان و کمبود آب و نبودن فرصتهای شغلی برای جوانان برگزار می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/236906d1-824d-474f-85a3-17c153e43ec0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات