728 x 90

به آتش کشیدن مقرهای شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در بصره

مقرا احزاب وابسته به رژیم ایران در بصره
مقرا احزاب وابسته به رژیم ایران در بصره

 

پایگاه خبری العربیه گزارش داد:‌ تظاهر کنندگان عراقی در بصره  مقر گروه‌های بدر و حزب الدعوه و عصائب، مقر خبرگزاری النخیل، مقر مجلس اعلی و کانال العراقیه را به آتش کشیدند. تظاهر کنندگان خودروهای متعلق به تلویزیون رسمی در بصره را هم آتش زدند.

به گزارش اسکای نیوز تظاهر کنندگان خشمگین دفاتر شبه‌‌نظامیان حشدالشعبی طرفدار رژیم ایران را در شهر بصره به آتش کشیدند. بصره شاهد اعتراضات مردم علیه فساد و ناتوانی دولت در تأمین خدمات پایه‌یی برای این منطقه ساحلی است که ثروتهای نفتی بسیاری دارد.

منابع اسکای نیوز گفتند تظاهر کنندگان مقر گروه عصائب و بدر در بصره را به آتش کشیدند. آنان به سوی کنسولگری رژیم ایران راهپیمایی کردند.

این رویدادها در حالی است که بصره شاهد تظاهرات بزرگی است که طی آن ساختمانهای دولتی به آتش کشیده می شوند.

یک منبع امنیتی گفت آتش‌سوزی در ساختمان استانداری در حالی بود که هیچکس در آن حضور نداشت ولی نیروهای امنیتی در خارج آن بودند. ساختمانهای دیگری نیز در این شهر به آتش کشیده شده است.

طی شبهای گذشته تظاهر کنندگان با پرتاب کوکتل مولوتف به ساختمان استانداری آن را به آتش کشیدند. روز پنجشنبه دستگاههای آتش‌نشانی توانستند این آتش‌سوزی را مهار کنند ولی زبانه‌های آتش به سایر ساختمانهای دولتی نیز کشیده شد.

طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۷نفر از تظاهر کنندگان در نزدیکی استانداری بصره کشته شدند.

حقوقدانان نیروهای امنیتی را متهم به‌قتل تظاهر کنندگان می‌کنند. این در حالی است که مقامات می‌گویند خرابکاران میان تظاهر کنندگان نفوذ کرده و نیروهای امنیتی دستور شلیک به آنها داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6dcf8f23-09a2-4a95-b4dd-243e53e9cd2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات