728 x 90

واشنگتن پست: آمریکا به قطر می‌گوید اگر حماس مانع معامله گروگان‌گیری اسراییل شد، حماس را اخراج کند

آنتونی بلینکن و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر
آنتونی بلینکن و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر

واشنگتن پست، روز ۱۴ اردیبهشت در گزارشی از جنگ در غزه نوشت: آمریکا به قطر می‌گوید اگر حماس مانع معامله گروگان‌گیری اسراییل شد، حماس را اخراج کند.
یک مقام آمریکایی گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این پیام را به نخست‌وزیر قطر رساند که نشان‌دهنده بی‌صبری واشنگتن در حالی است که مذاکرات آتش‌بس در حال از بین رفتن است.
یک مقام آمریکایی بشرط ناشناس ماندن به واشنگتن پست گفت: ایالات متحده به قطر گفته است که اگر حماس به رد آتش‌بس با اسراییل ادامه دهد، باید آن را اخراج کند.
به گفته این مقام، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، در ماه آوریل این پیام را به نخست‌وزیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی منتقل کرد.
اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، حماس را به‌عنوان یک 'جنبش آزادی‌بخش' تحسین کرده و ماه گذشته، او با هنیه در استانبول ملاقات کرد، اما او به‌طور علنی گزارشهایی مبنی بر این‌که این گروه ممکن است به ترکیه بازگردد را رد کرده است.
در همین حال، مصر قاهره را به‌عنوان پایگاه بالقوه این گروه رد کرده است. و این بسته شدن دفتر حماس در سوریه بود که سپس به قطر نقل مکان کرد.
عمان، یکی دیگر از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، پیش از این نقش کلیدی میانجیگری بین ایالات متحده و ایران را ایفا می‌کرد، اما مشخص نیست که آیا مایل به میزبانی دائمی حماس باشد یا خیر.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5788498-2377-4e50-af7d-9ee49cf82e6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات