728 x 90

ادامه تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین در آمریکا، کانادا، فرانسه و استرالیا

تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین در کشورهای خارجی
تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین در کشورهای خارجی

هم‌زمان با استمرار اعتراضات دانشجویی در دانشگاههای آمریکا، دانشجویان در کشورهای مختلف اروپا، آسیا و خاورمیانه از جمله در کانادا، استرالیا و فرانسه در حمایت از فلسطین کمپ‌های اعتراضی برپا کرده و اقدام به تحصن کردند.

سی.ان.ان خبر داد: در اکثر تظاهراتها از دانشگاهها خواسته می‌شود از شرکتهایی که از اسراییل و جنگ غزه حمایت می‌کنند، صرف‌نظر کنند».

ان.بی.سی نیوز آمریکا - ۱۴ اردیبهشت: درگیری بین پلیس و معترضان طرفدار فلسطین در محوطه‌های دانشگاهی توجه سراسری در آمریکا را به خود جلب کرده است، و فعالیت‌های امروزی در دانشگاهها، تاکتیکهای اجرای قانون و بحث جنجالی در مورد جنگ اسراییل در غزه را مورد توجه قرار داده است.

تظاهرات جنگ اسراییل و حماس در محوطه دانشگاه
از اواسط آوریل، محوطه‌های دانشگاهی در سراسر آمریکا و سراسر جهان محل اردوگاهها، تظاهرات و اعتراضات متقابل بوده است، همزمان دانشجویان خواستار آزادی فلسطین بوده و از دانشگاههای خود می‌خواهند که فراخوان به آتش‌بس بدهند و و حمایتشان از اسراییل و کمپانی‌هایی که از جنگ سود می‌برند را متوقف سازند...

ان‌. بی. سی نیوز هم‌چنین گزارش کرد: «در حالی که اعتراضات در سراسر کشور ادامه دارد، پلیس ۲۰۰معترض را در تحصن دانشگاه یو سی ال ای دستگیر کرد».

 

آسوشیتدپرس ۱۴ اردیبهشت نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی تلویزیونی در رابطه با موج اعتراضات دانشگاهی در حمایت از فلسطین «از حق اعتراض صلح‌آمیز دفاع کرد اما گفت خرابکاری، خشونت، سخنان نفرت‌انگیز و «هرج و مرج» هیچ جایی در اعتراض مسالمت‌آمیز ندارد».

 

سی.ان.ان ۱۴ اردیبهشت در یک گزارش تحلیلی نوشت: پس از روزها تظاهرات در محوطه دانشگاهها به‌دلیل خشم از قتل‌عام غیرنظامیان در جنگ اسراییل در غزه... سکوت رئیس‌جمهور برای وارد نکردن خود به سیاست‌های مربوط به‌این وضعیت خطرناک سرانجام شکست و منجر به اولین اظهارنظر او در روز پنجشنبه در مقابل دوربین شد».

 

فرانس۲۴ روز ۱۴ اردیبهشت دربارهٔ اعتراضات در دانشگاه سیانس‌پو پاریس گزارش داد: «پس از آن‌که گروهی از دانشجویان خشمگین از جنگ غزه تحصن کردند، پلیس روز جمعه وارد ساختمان اصلی این دانشگاه در مرکز پاریس شد... یکی از دانشجویان... گفت درست قبل از ظهر دانشجویان به آرامی در گروه‌های ده نفره توسط نیروهای امنیتی از محوطهٔ دانشگاه خارج شدند».

به‌گزارش رسانه‌های فرانسه، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که در روز پنجشنبه ۲۳ تأسیسات دانشگاهی تخلیه شده‌اند.

 

رویترز ۱۴ اردیبهشت گزارش داد: «دانشجویان در سراسر دانشگاههای بزرگ کانادا کمپ‌هایی را در حمایت از فلسطین برپا کردند». بنا به این گزارش، این اعتراضها از جمله در دانشگاههای مک‌گیل مونترال، تورنتو، بریتیش کلمبیا و اوتاوا برگزار شده است.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد: «معترضان حامی فلسطین روز جمعه در پردیس‌های دانشگاهی در سراسر استرالیا اردو زده بودند که منعکس‌کنندهٔ رویدادهای مشابه در ایالات متحده است. دانشجویان در دو هفته گذشته در دانشگاههای شهرهای بزرگ استرالیا کمپ‌هایی را در اعتراض به تهاجم اسراییل به غزه برپا کرده‌اند. آنها از دانشگاهها می‌خواهند تمامی روابط دانشگاهی خود را با اسراییل و همکاریهای تحقیقاتی خود را با تولیدکنندگان اسلحه قطع کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e21f55b8-d9cb-4b8a-a444-49304c3bd4e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات