728 x 90

فرستاده ویژه سازمان ملل و نماینده عالی اتحادیه اروپا خواهان توقف بمبارانها در غوطه شرقی شدند

بمباران غوطه شرقی
بمباران غوطه شرقی

دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز جمعه 4اسفند 96 خواستار توقف بمبارانها در غوطه شرقی شد.

وی در بیانیه‌یی که توسط آلساندرا فیلولوچی سخنگوی سازمان ملل در ژنو قرائـت شد گفت: برقراری آتش‌بس فوری باید با رساندن کمکهای بشر دوستانه و انتقال بیماران و مجروحان به خارج از غوطه شرقی باید همزمان و بدون هیچگونه مانعی صورت بگیرد.

وی همچنین خواهان آتش‌بس فوری جهت جلوگیری از بمباران وحشتناک غوطه شرقی محاصره شده گردید و گفت: برقراری آتش‌بس در سوریه می‌تواند مقدمه‌ای برای کمک به تلاش‌های دیپلوماتیک با هدف پایان دادن به جنگ و ویرانی در این کشور شود.

 

در همین حال نماینده عالی از طرف اتحادیه اروپا  روز جمعه چهارم اسفند در مورد سوریه طی اعلامیه یی  گفت:‌ قتل‌عام در غوطه شرقی باید همین الآن متوقف شود. اتحادیه اروپا برای توصیف وحشتی که توسط مردم غوطه شرقی تجربه می‌شود کلمه کم می‌آورد. صدها غیرنظامی، زن، کودک عامدانه و بی‌رحمانه هدف قرار می‌گیرند. آنها قربانیان واقعی و بیگناه این جنگ هستند. دسترسی انسانی بدون مانع و حفاظت از غیرنظامیان یک وظیفه اخلاقی و یک موضوع فوری است. این مسئولیت همه است تا از از دست رفتن جانهای بیشتر جلوگیری کنند و خشونت را متوقف کنند.  جنگ باید همین الآن متوقف شود – جامعه بین‌المللی باید برای متوقف کردن این درد و رنج انسانی متحد شود. رژیم سوریه باید فوراً هدف قرار دادن مردم خود را متوقف کند. ما به همین دلیل از فراخوان سازمان ملل برای یک آتش‌بس انسان‌دوستانه 30روزه حمایت می‌کنیم و انتظار داریم که جامعه بین‌المللی در نیویورک از این حمایت کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55ba94b3-5fbc-4d8c-837a-4e5ee19622ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات