728 x 90

خبرگزاری فرانسه: بایدن تمایلی به خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی ندارد

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

خبرگزاری فرانسه روز ۳۱فروردین در گزارشی نوشت: بایدن تمایلی به خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی ندارد.
واشنگتن (خبرگزاری فرانسه) - به‌نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مصمم به حفظ نام تروریستی سپاه پاسداران است که تهران خواستار حذف آن است قبل از آن که به توافق برای محدود کردن برنامه هسته‌یی خود بازگردد...

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این هفته گفت: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی‌های ما که فراتر از برجام است، پاسخ دهد...
اما به‌نظر می‌رسد که اظهارات پرایس تأیید می‌کند که دولت بایدن موضع خود را در برابر حذف این لیست‌گذاری پس از شکاف بین حواشی دیپلماتیک خود که با بخشی از ارتش متحد است و شاخه سیاسی کاخ سفید، سخت‌تر کرده است... .

 

در همین روز سناتور دمکرات جو منشن از توافق جدید ایران ابراز نگرانی کرد.
به گزارش پولیتیکو، سناتور دمکرات جو منشن روز سه‌شنبه در نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نگرانی خود را درباره توافق هسته‌یی ایران ابراز کرد.
منشن که یکی از تنها چهار نفر از اعضای حزب خود بود که با توافقنامه ایران در دوران اوباما در سال۲۰۱۵ مخالفت کردند، گفت که هر کاری در توان دارم انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کنم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

جو منشن سناتور دمکرات به بلینکن نوشت: من هم‌چنان نسبت به مذاکرات جاری شما با ایران در مورد بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار نگران هستم. من درخواست توضیحات مفصل در مورد وضعیت این گفتگوها می‌کنم.

 

واشنگتن فری‌بیکن  روز ۳۰فروردین در گزارشی نوشت: با تصمیم احتمالی دولت بایدن تحریم دست کم ۸۰هزار عضو سپاه پاسداران لغو خواهد شد.
فری بیکن افزود: تصمیم احتمالی دولت بایدن برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمانهای تروریستی، دست کم تحریم ۸۰هزار تا ۱۸۰هزار عضو سپاه را لغو می‌کند و دولت بایدن می‌خواهد تنها نیروی قدس را در فهرست تروریسم نگه دارد تا فقط ۲۰هزار عضو سپاه تحت تحریم بمانند.

 

واشنگتن فری‌بیکن روز ۲۵فروردین در مطلبی نوشت: شکایت علیه دولت بایدن می‌تواند توافق هسته‌یی جدید ایران را متوقف کند.

یک گروه حقوقی محافظه‌کار تهدید کرده است که دولت بایدن را با شکایتی به‌منظور خنثی کردن اجرای توافق هسته‌یی جدید ایران، تحت فشار قرار خواهد داد.

فری‌بیکن نوشت: بنیاد حقوقی آمریکا اول، گروهی از حقوقدانان و فعالان محافظه‌کار، به دولت بایدن اطلاع داد که «در نظر دارد برای جلوگیری از هر گونه توافق بایدن و رژیم ایران که برای تصویب به کنگره ارائه نشده است، اقدام قانونی انجام دهد».

اسکات پری، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی که در جریان شکایت این سازمان حقوقی قرار گرفته است، به فری‌بیکن گفت: «این اقدام احتمالاً هر گونه توافق نهایی را به تعویق می‌اندازد و در عین‌حال، اعتماد به هر گونه توافقی را که تروریستها در ایران ممکن است در نظر بگیرند، کم می‌کند و در بهترین حالت، هر چیزی را که بدون پیروی از قانون بر سر آن توافق شده بود، باطل می‌کند»... . سناتور تد کروز (از تگزاس)، یکی از مخالفان اصلی توافق، به فری‌بیکن گفت که دولت بایدن کنگره را دور خواهد زد زیرا می‌داند که آرای کافی برای تأیید این توافق وجود ندارد...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f95eb49d-fcba-477b-a11a-08b5c4623449"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات