728 x 90

موج جدید اعدامها برای مقابله با قیام و فرار از عواقب جنگ‌افروزی - ۹ اعدام در دوم اردیبهشت و ۲۶ اعدام پس از عید فطر

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

موج جدید اعدامها برای مقابله با قیام و فرار از عواقب جنگ‌افروزی

۹ اعدام در دوم اردیبهشت و ۲۶ اعدام پس از عید فطر، فراخوان به اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار

 

خامنه‌ای برای جلوگیری از قیام و ایجاد جو رعب و وحشت و برای فرار از عواقب جنگ‌افروزی که هر روز بیشتر دامنگیرش می‌شود، به ماشین جنایت و اعدام شتاب بیشتری داده است. دست‌کم ۹زندانی در روز یکشنبه دوم اردیبهشت و ۲۶زندانی در ۱۱ روز پس از عید فطر در زندانهای زنجان، اصفهان، ارومیه، همدان، مشهد، قزلحصار، تبریز، اهواز، کرمان و چابهار قربانی ماشین کشتار آخوندها شده‌اند.

دژخیمان خامنه‌ای امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۹ زندانی را در زندانهای کرمان، قزلحصار و چابهار حلق‌آویز کردند. در این اعدام‌های جنایتکارانه احمد رضا میری، شمس‌الدین کشانی، شوکت شه بخش و یک زندانی دیگر که همگی از هموطنان بلوچ بودند همراه با یک هموطن کرد با شهرت مردانی در زندان مرکزی کرمان؛ علیرضا شهباز و علی جعفر طاهری در زندان قزلحصار و سعید جدگان و محمد انجم روز در زندان چابهار بدار آویخته شدند.

روز پنجشنبه ۳۰فروردین جلادان خامنه‌ای ۴زندانی شامل دو برادر به‌نام‌های زمان و سلام طاهری، غلام قادر سامانی و ابراهیم نورزهی را در زندان مرکزی مشهد و فریبرز دادگر را در زندان سپیدار اهواز بدار آویختند. چهارشنبه ۲۹فروردین ولی‌الله بخت‌آور در زندان مرکزی تبریز و یک زندانی در زندان قزلحصار اعدام شدند. روزهای ۲۳، ۲۵، ۲۶، و ۲۷فروردین نیز ۱۰زندانی توسط دژخیمان بدار آویخته شدند که در اطلاعیه قبلی شورا اعلام شد.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین شکنجه و اعدام در دیکتاتوری جنگ‌افروز آخوندها و نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام فرامی‌خواند. سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۱ آوریل ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5117b9e-2919-4649-b762-951d0b1be447"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات