728 x 90

وحشت رژیم از خروج آمریکا از برجام

مذاکرات و پیاده‌روی ظریف با کری
مذاکرات و پیاده‌روی ظریف با کری
خامنه‌ای اعلام کرده بود که اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم (روزنامه عصر ایران 25خرداد 96)

خامنه‌ای قبل از روحانی با وساطت سلطان قابوس در عمان مذاکره با آمریکا را شروع کرده و بعدها ظریف را به مذاکره با جان کری فرستاده بود.

هدف از مذاکرات هم این بود به توافقی با آمریکا برسند که تحریمها لغو شود یا به‌طور جدی کم شود. بنابر‌این توافق اتمی یک نیاز فوری رژیم برای شل کردن طناب تحریم از گردن «نظام ولایت» بود.

اما در انظار عمومی، دجالگرانه و فریبکارانه که گویا نیازی به برجام ندارد برخورد می‌کرد. یعنی همیشه راهنمای چپ می‌زد اما به راست می‌رفت.

هم اکنون اما (به‌علت دخالتهای تروریستی رژیم در کشورهای عراق، سوریه، یمن، لبنان)، آمریکا تصمیم گرفته از برجام خارج شود.

ترامپ بارها اعلام کرده رژیم از قبل برجام 150میلیارد دلار گرفته اما آن را خرج مردم ایران نکرده بلکه در جهت گسترش تروریسم از آن استفاده کرده است.

در روزهای اخیر عراقچی معاون وزارت‌خارجه رژیم اعلام کرده که آمریکا به زودی از برجام خارج می‌شود.

‌عراقچی: جهان برای خروج کامل آمریکا از توافق هسته‌یی با ایران آماده باشد. (روزنامه حکومتی اعتماد 19دی 96)

روزنامه حکومتی آرمان ـ 19دی، زمینه‌سازی خروج آمریکا از برجام را این‌طور توضیح می‌دهد:
«چون سیاست آمریکا پس از روی کارآمدن دونالد ترامپ نسبت به دوره اوباما تغییر کرده است به همین دلیل واشینگتن تلاش می‌کند که همه مشکلات و مسائل را با ایران به‌صورت یکجا مورد مذاکره یا حل و فصل قرار دهد. علاوه بر این، به‌رغم این‌که اعتراضات اخیر در ایران ربطی به برجام ندارد اما آمریکا قصد دارد که مسأله حقوق‌بشر را وارد مذاکرات کنند و به‌نحوی اعتراضات را به مسأله برجام ربط دهد».

دولت آمریکا یکی از دلایلی که احتمال خروج از برجام را مطرح کرده است، نقض قوانین برجام از طرف رژیم است. آزمایش موشک‌های بالستیک، ارسال موشک‌های اسکاد به حوثیهای مزدور خود در یمن، شلیک موشک ها از طرف حوثی‌ها به نیابت از رژیم به طرف عربستان و حتی شهر مقدس مکه... از دلایلی است که آمریکا اعلام کرد به واسطه آن ممکن است از برجام خارج شود.

روزنامه حکومتی آرمان نوشت:
آمریکا مدعی است که حضور ایران در منطقه و برنامه موشکی برخلاف روح برجام است. (روزنامه حکومتی آرمان- 19دی 96)

رژیم برجام را سکوی پرشی برای طرح های تروریستی خود در منطقه قرار داده است به این بهانه که دیگر غنی‌سازی اتمی نمی‌کند، اما به اعمال تروریستی خود ادامه می‌دهد.

با توجه به موضعگیری عراقچی، رژیم می‌خواهد که خود را برای بعد از خروج از برجام آماده کند.

در صحنه بین‌المللی، ترامپ هم موفق شده که تا حد زیادی فرانسه و آلمان و انگلستان را در رابطه با گسترش فعالیتهای موشکی که باعث ناامنی منطقه است هم نظر کند.

پرداختن به سیاست صدور تروریسم با استفاده از موشک‌های اتمی و آزمایش موشک‌های بالستیک باعث شده که آمریکا تصمیم خروج خود از برجام را نزدیک کند.

رژیم از یک طرف برای بقای خود مجبور به گسترش تروریسم است، ازطرفی برای کم کردن تحریمها نیاز مبرم به برجام دارد و این بن‌بست رژیم است.

اما در مجموع با توجه به سیاستهای ناامن کننده رژیم در منطقه و مخالفت رو به گسترش ائتلاف عربی با رژیم، عصای برجام از رژیم گرفته خواهد شد و فشارهای بیشتر بر رژیم از طرف جامعه بین‌المللی و آمریکا و کشورهای منطقه وارد خواهد شد.

کاظم از تهران
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba17e944-88bf-4a64-9216-58d9b462f94d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات