728 x 90

سوريه,

پایان ضرب‌الاجل و ادامه بمباران شهرها توسط دیکتاتور سوریه

-

ادامۀ بمباران شهر حمص توسط ارتش سوریه
ادامۀ بمباران شهر حمص توسط ارتش سوریه
ـ با پایان ضرب‌الاجل کوفی عنان در مورد توقف کشتار در سوریه، خبرگزاریها از ادامه بمباران شهرها توسط دیکتاتور سوریه خبر دادند. یکی از پناهجویان سوری در وادی خالد در مرز لبنان می‌گوید: ما حرفی برای گفتن به کوفی عنان نداریم، جز این‌که بگوییم متشکریم از این‌که بعد از اعلام ضرب‌الاجل او 150 سوری شهید شدند. از روسیه هم متشکریم که مردم سوریه را می‌کشد، از چین هم همینطور.

-مخالفان دولت سوریه می‌گویند به طرح صلح عنان وقعی گذاشته نشده است و اکنون آنها چشم امیدشان به کنفرانس بین‌المللی پاریس دوخته شده که تاریخ برگزاری آن محرمانه نگاه داشته شده است. طرح عنان نتیجه دلخواه را نداشته، امروز جای آن چه خالی است نه ابتکار بلکه تصمیم است.

- سفیران اروپا در شورای امنیت اعلام کردند رژیم سوریه نتوانسته است از طرح صلح کوفی عنان تبعیت کند و تدابیر بین‌المللی باید اتخاذ شود. پیتر ویتیگ سفیر آلمان در ملل‌متحد گفت بشار اسد از طرح عنان متابعت نکرده است. وی با جامعه بین‌المللی بازیهای تاکتیکی می‌کند. ژرارد آرود gerard araud نماینده فرانسه در ملل‌متحد گفت واضح است سوریه سه گامی که عنان خواسته بود را اجرا نکرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21e973d1-3af3-4be8-9034-87406b896d71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات