728 x 90

حوادث,اخبار آسیای شرقی,

زمین‌لرزه ژاپن با خرابیهای گسترده

-

 -
-
زلزله شدید دیگری صبح امروز، کوماموتو ژاپن را لرزاند.
شدت این زلزله ۷.۳ در مقیاس ریشتر گزارش شده است. دست کم 19نفر در اثر این زلزله جان باختند. کم‌تر از 24ساعت قبل هم زلزله دیگری با شدت ۶.۵ ریشتر در همین منطقه به‌وقوع پیوسته بود که طی آن 9نفر جان باختند و بیش از هزار تن مجروح شدند. تا کنون یک صد پس لرزه پس از زلزله اول ثبت شده است.
 
مقامات محلی گزارش دادند در پی فرو ریختن یک سد در اثر این زلزله ارتش یک روستا را تخلیه کرده است. در زلزله دوم ساختمانها و جاده‌ها خراب شدند. گفته می‌شود عده زیادی در زیر آوارها گیر کرده‌اند. حدود 40هزار تن مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
 
گفته می‌شود که وضعیت جسمی ‌ده‌ها زخمی بسیار وخیم است و خطر مرگ آنان را تهدید می‌کند. این زمین‌لرزه در شرق استان کوماموتو در جزیره کیوشو روی داد که حدود ۹۰۰ کیلومتر با توکیو، پایتخت ژاپن فاصله دارد.
شبکه گاز و برق‌رسانی مناطق زلزله‌زده نیز آسیب دید، ۱۴ هزار خانوار به برق و گاز دسترسی نداشتند. شرکتهای بزرگی چون سونی و تویوتا فعالیتهای کارخانه‌های خود در جنوب ژاپن را به‌خاطر ملاحظات ایمنی موقتاً متوقف کردند.

ژاپن از کشورهای زلزله‌خیز جهان به‌شمار می‌رود. حدود پنج سال پیش شمال شرق این کشور با زلزله و سونامی عظیمی روبه‌رو شد که حدود ۱۸۵۰۰ کشته به جای گذاشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4d2c433-9d2a-49cb-88ab-988f55c39be7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات