728 x 90

وضعیت فاجعه‌بار معیشتی کارگران: سبد معیشت کارگران به یازده و نیم میلیون تومان در ماه رسیده است

هزینه معیشت کارگران
هزینه معیشت کارگران

هادی ابوی، نماینده حکومتی کارگران در شورای عالی کار رژیم به وضعیت معیشتی فاجعه‌بار کارگران میهنمان اعتراف کرد و گفت: «سبد معیشت کارگران به یازده و نیم میلیون تومان در ماه رسیده است».(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۶آبان)

شایان یادآوری است که دستمزد پایه کارگران دومیلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان در ماه است که بنا به اظهارات کارشناسان حکومتی فقط کفاف ۱۱روز زندگی ماهانه آنان را می‌دهد و این دستمزد اندک هم معمولاً ماهها پرداخت نمی‌شود.

در سال ۱۴۰۰ ،اقتصاد اقشار آسیب پذیر جامعه بخصوص کارگران این سرزمین دستخوش تغییرات دنباله داری شده است. در واقع این تغییرات عمدتاً فشارهای اقتصادیست که از سنوات قبل و بنا به دلائلی مختلف تاکنون بر دهک های پایین جامعه تحمیل شده و معیشت اقشار آسیب پذیر و کارگران را بشکل محسوسی هدف قرار داده است.

یک کارگزار رژیم نوشت: رکورد های تورمی سال جاری وضعیت جامعه‌ٔ کارگری را از قبل بحرانی‌تر کرده است . با هیچ منطقی نمی‌توان استدلال نمود که این قشر چگونه با یک‌سوم سبد معیشت می‌تواند یک ماه زندگی خود را مدیریت نماید؟در این سبد اقلامی هم‌چون گوشت و مرغ و میوه جات و لببنیات برای این قشر دست‌نیافتنی است.( خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۵آبان)

 

کارگزار حکومتی: بیش از یک سوم جمعیت کشور زیر خط فقر هستند

رسانه‌های حکومتی با اشاره به اظهارات  حمیدرضا امام قلی تبار، بازرس حکومتی  مجمع عالی نمایندگان کارگران در یک اعتراف تکاندهنده از زندگی بیش از یک سوم از جمعیت کشور زیر خط فقر خبر دادند و نوشتند: « آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که بیش از یک سوم جمعیت کشور زیر خط فقر بوده که قطعاً این آمار محافظه کارانه محاسبه شده و سبد معیشت یک خانوار۳.۲۴ نفره کشور رکورد دوازده میلیون تومان را در نوردیده است.اینکه رقم مخارج ۱۲ میلیون تومان را با میانگین درآمدی حداکثر چهار میلیونی یک خانوار کارگری مقایسه نماییم با هیچ منطقی نمی‌توان استدلال نمود که این قشر چگونه با یک سوم سبد معیشت میتواند یک ماه زندگی خود را مدیریت نماید».(سایت حکومتی جی پلاس ۱۵آبان)

 

در روز یکشنبه ۱۶آبان محمدرضا صباغیان بافقی عضو مجلس ارتجاع از شهرستان معدنی گفت: عده‌یی سرشان را برای غذا داخل بشکه‌های آشغال می‌کنند، عده‌یی ۷۰۰میلیون خرج گل عروسیشان می‌شود.

وی افزود: دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب خانه شدن تقاضاهای دست چندم است، امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم‌مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند.

 

دهمرده عضو دیگر مجلس ارتجاع گفت: گرانی و بیکاری آستانه تحمل مردم را بریده است. تدبیری از جنس کوتاه مدت و میان مدت بیاندیشید. برخورد جدی با مفسدین دانه درشت توزیع نامناسب بودجه و امکانات به‌مراتب بدتر از کسری بودجه است. عملکرد به‌گونه‌یی است که روز به روز، فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر، چاقها چاقتر و لاغرها لاغرتر می‌شوند. مردم قبل از هر چیز از تبعیض ناراحت هستند. کشور به‌شدت گران اداره می‌شود. رتبه‌بندی معلمان، نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌ها، خرید خدمتی‌ها، اعمال مدرک مجدد، پیش‌دبستانی‌ها و غیرانتفاعیها در موضوع رتبه‌بندی اقدام جدی می‌طلبند. (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۶ آبان ۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14af2767-38ef-4590-b173-471b340ac530"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات