728 x 90

درگذشت مرضيه,

الشرق الاوسط: درگذشت مرضیه ”ام کلثوم ایران“

-

مرضیه بانوی هنر ایران
مرضیه بانوی هنر ایران
روزنامه الشرق الاوسط، ۲۳ مهر: او با صدای خود شخصیتهای بزرگ زمان خود را شاد کرد و در مقابل رژیم ایران ایستاد و در پاریس جان سپرد.

پاریس الشرق الاوسط، مرضیه بانوی مشهور هنر ایران در سن ۸۶سالگی در بیمارستان آمریکایی در پاریس پس از مدتها مبارزه بی‌امان با بیماری سرطان درگذشت، صدای او بیش از نیم قرن برای مردم ایران شادی آفرید، وی در مقابل شخصیتهایی چون ملکه الیزابت دوم و ژنرال دو گل و رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ریچارد نیکسون خواند. شورای ملی مقاومت که مرضیه عضو آن بود اعلام کرد که: ”بانوی هنر و ستاره درخشان آواز ایران، پس از مدتها مبارزه بی‌امان با بیماری سرطان“ درگذشت.

مرضیه با اسم حقیقی اشرف السادات مرتضایی تهران را ترک کرد و به مخالفین پیوست و با صدای دلنواز خود بر علیه رژیم ایران مقاومت کرد و به هواداری از سازمان مجاهدین خلق بزرگترین گروه شورا پرداخت و سپس مشاور هنری شورا شد و در سالهای اخیر به قرارگاه اشرف در عراق رفت تا در رنج و محنتی که ساکنان اشرف در معرض آن قرار گرفته‌اند خود را شریک بداند.

شورا افزود: مرضیه ”در مقابل این رژیم آخوندی هم‌چون کوه ایستادگی کرد و از راهی که در مبارزه علیه دیکتاتوری ضدبشری ملاها برداشته بود قدمی به عقب نگذاشت“.

مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت بمناسبت درگذشت این هنرمند سه روز عزای ملی اعلام کرد. مرضیه زندگی هنری خودش را با صدای قوی و صاف و دلنواز هم‌چون ام کلثوم ایران به‌عنوان اکتور در تئاترهای تهران در سال۱۹۴۲ آغاز کرد و بعد از سالها موفقیتهای درخشانی کسب کرد، بطوری که یک برنامه روزانه در رادیو اجرا می‌کرد، که طی آن قطعات کلاسیک موسیقی ایران و ترانه‌های مدرن را می‌خواند اما صدای مرضیه بعد از انقلاب اسلامی و دریافت احکامی از طرف آخوندها خاموش شد و او وادار به سکوت شد.

وی در سال۱۹۹۴ ایران را ترک کرد و در جشنهای مجاهدین خلق در لندن و سایر نقاط آواز خواند آخرین کنسرت او در سال ۲۰۰۶ برگزار شد. بر اساس گفته شورا مراسم تشییع جنازه وی ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۸اکتبر در مقبره اور سورواز برگزار می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d60bdf35-664e-484d-b952-853da23dbd9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات