728 x 90

حمله به ایران برای دوشنبه طراحی شده بود ولی منتفی شد

پرواز جنگنده‌های اف-۳۵
پرواز جنگنده‌های اف-۳۵

اکسیوس (۲۹فروردین) - مقامات می‌گویند اسراییل حمله به ایران را در روز دوشنبه در نظر گرفته بود اما تصمیم گرفت صبر کند.
در این گزارش به‌نقل از پنج منبع اسراییلی و آمریکایی نوشت، اسراییل در فکر انجام یک حمله تلافی‌جویانه علیه ایران در دوشنبه شب بود، اما در نهایت تصمیم به تعویق آن گرفت.
آکسیوس در ادامه می‌افزاید، این‌که این موضوع «چرا اهمیت دارد» افزود: اسراییل متعهد شده است که به حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه‌یی ران پاسخ دهد. مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن هشدار داده است که تشدید تنش با ایران به منافع ایالات متحده یا اسراییل خدمت نمی‌کند و از اسراییل خواسته است که در هر اقدام تلافی‌جویانه مراقب باشد.
در همین رابطه یک مقام اسراییلی گفت که تصمیم برای پاسخ به حمله ایران گرفته شده است و تنها سؤال این است که چه زمانی و چگونه.
- مقامات اسراییلی و ایالات متحده گفتند که ژنرال هالیوی رئیس ستاد ارتش اسراییل و دیگر ژنرال‌های سابق کابینه - وزیر دفاع گالانت و وزیران بنی گانتز و گادی آیزنکوت - بر دادن پاسخ، اصرار دارند.
اکسیوس به‌نقل از یک منبع شرکت‌کننده در این نشست نوشت: نتانیاهو در دیدار با دو وزیر خارجه گفت که اسراییل به حمله ایران پاسخ خواهد داد اما این کار را متفکرانه و حساب شده انجام خواهد داد.
این منبع گفت که از نتانیاهو احساس اضطرار ندیده و افزود که نخست‌وزیر به لزوم پایان دادن به نبرد با حماس در غزه اشاره کرده و گفته است پایان دادن به این منازعه، توانایی ایران برای آسیب رساندن به اسراییل را نیز تضعیف می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f161a8b-3371-459e-88db-f7d81f07104d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات