728 x 90

نقش مافیای مدارس غیرانتفاعی در بازگشایی مدارس

مافیای مدارس غیر انتفاعی
مافیای مدارس غیر انتفاعی

دولت روحانی قصد دارد روز ۱۵شهریور مدارس را بازگشایی کند و کودکان و خانواده‌های آنها را به کام کرونا بفرستد، در شرایطی که بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی هم در شرایط کنونی با بازگشایی مدارس مخالفند.

دولت روحانی برای این اقدام دلایل پوشالی و واهی را مطرح می‌کند تا دلیل اصلی را مخفی کند.

دلیل عمده‌یی که مطرح می‌شود این است که بسیاری از خانواده‌ها امکان دسترسی به وسایل آموزش رایگان و اینترنتی ندارند و در نتیجه ممکن است درصدی از دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کنند و…

اما واقعیت این است که تعداد زیادی از مدارس غیرانتفاعی و وابسته به سرکردگان و باندهای رژیم هستند که در صورت بازگشایی نشدن مدارس نانشان آجرمی‌شود.

از جمله آنها مدارس وابسته به حداد عادل پدر زن مجتبی خامنه‌ای است که غیرانتفاعی و با شهریه‌های گزاف چند ده میلیونی اداره می‌شوند.

به‌نوشته روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران فشار متولیان و مدیران غیردولتی است که دولت را وادار به بازگشایی مدارس کرده است.

این رسانه وابسته به سپاه پاسداران استدلال یک مقام وازرت آموزش و پرورش که در صورت عدم بازگشایی مدارس ۳۶درصد دانش‌آموزان ترک‌تحصیل می‌کنند «بودار» و متأثر از «فشار عجیب مافیای غیردولتی» توصیف کرده و در این رابطه نوشته است: «در این بین یک خبر متحیر کننده دیگر هم از زبان یک مقام مسئول در آموزش و پرورش رسانه‌یی شده است: «احتمال ترک‌تحصیل ۳۶درصدی دانش‌آموزان با آموزش مجازی!» این خبر البته بودار است، چرا؟! چون در کنار سایر اخبار حکایت از فشار عجیب مافیای مدارس غیردولتی برای بازگشایی مدارس و سردرگمی در وزارت آموزش و پرورش دارد… . جالب این‌که متولیان سلامت و مسئولان وزارت بهداشت مصرانه بر عدم برگزاری کلاس‌ها خصوصاً در پاییز تأکید دارند، ولی گویا زور دست‌های پشت‌پرده و مافیای مدارس غیردولتی از وزارت بهداشت بیشتر است و رعایت پروتکل‌ها فقط برای هیأت و عزاداریها است، وگرنه کرونا در کلاس درس مملو از دانش‌آموز حضور ندارد» (روزنامه جوان ۱۳شهریور۹۹).

یکی از مراکز گران‌قیمت آموزشی وابسته به حداد عادل مدرسه فرهنگ است که شهریه‌های آن نجومی است.

ساختمان این مدرسه را غلامعلی حداد عادل پدر زن مجتبی خامنه‌ای از بنیاد مستضعفان گرفته است.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در افشاگری خود در مورد چپاول املاک بنیاد توسط سردمداران رژیم به آن اشاره کرد و گفت: «مدرسه آقای دکتر حداد عادل بود ایشان برای اداره مدرسه فرهنگ گرفته بودند در منطقه فرشته و الهیه خیابان چناران خب الآن دستشان است آنجا به اجاره بوده، اجاره‌اش هم چند نوبت تمدید شده، بنیاد نامه‌نگاری کرده، باید تخلیه می‌شد. فرصت خواستند، اجاره‌اش هم اجاره به روز نبوده، با ملاحظه بوده، الآن این اجاره تمام شده، آقای دکتر حداد عادل باید تصمیم بگیرند یا باید اجاره روز را ببندند. به‌نظر میاید با این گرانی واقعاً اجارات آن هم توی آن منطقه حتماً به صرفه نخواهد بود و ایشان نمی‌تواند برای بچه‌های مدرسه مثل فرهنگ این اجاره را دریافت کنند.

پیشنهاد من این است که واقعاً باید برگردانه این را تا این لحظه که من صحبت می‌کنم به‌رغم همه کش و قوس‌ها برنگشته. ارزش این مدرسه الآن بیش از ۲۰۰میلیارد تومان است . علاوه بر این آقای دکتر حداد عادل یک زمین گرفته بودند بروند مدرسه بسازند این سالیان سال دست ایشان بوده» (تلویزیون شبکه یک ۱۸مرداد۹۹).

حداد عادل هم در جوابیه‌اش به فتاح صراحتاً گفت غصب ساختمان مدرسه فرهنگ و زمین مورد اشاره پرویز فتاح با اجاره و اذن خامنه‌ای بوده است: «مقام معظم رهبری در سال۱۳۷۴ با همه احتیاطی که در باب استفاده از بیت‌المال دارند با توجه به اساسنامه مؤسسه فرهنگ که در آن قید شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نیست بلکه به بیت‌المال تعلق دارند موافقت کردند زمینی از بنیاد در اختیار مؤسسه قرار گیرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلی به بنیاد برگردد» (سایت انتخاب۲۷مرداد۹۹).

«بیت‌المالی» که حداد عادل به آن اشاره می‌کند که مدرسه فرهنگ هم جزو آن است، بیت‌المالی است که مطلقاً برای آموزش بچه‌های خانوداه‌های فقیر و مستضعف استفاده نمی‌شود، بلکه صرفاً بچه‌های سردمداران رژیم و آقا زاده‌ها هستند که از این بیت‌المال بهره‌مند می‌شوند.

در مورد رشد قارچ‌گونه مدارس لاکچری در کشور علی خضریان عضو مجلس ارتجاع گفت دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند، اما ما در این شرایط شاهد رشد قارچ‌گونه مدارس مختلف از جمله مدارس لاکچری و غیرانتفاعی در کشور هستیم (باشگاه خبرنگاران ۲۵مرداد۹۹).

در گزارش ۳مهر۹۷ روزنامه فرهیختگان به تعدادی از مدارس لاکچری با شهریه‌های سرسام‌آور که متعلق به سردمداران رژیم است اشاره شده است.

مدارس گران قیمت

هدف از به‌وجود آمدن مدارس غیرانتفاعی در ابتدا، کمک به آموزش و پرورش برای گذر از پیک جمعیتی بود، اما به تدریج آموزش و پرورش از آنچه در قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه تأکید شده بود، دور شد» (باشگاه خبرنگاران ۲۳خرداد۹۹).

در شرایط کنونی ۱۷هزار مدرسه غیردولتی با امکانات ویژه قرار دارند که محل آموزش افراد پولدار و فرزندان ایادی رژیم در تهران و شهرستانها است.

سایت خبری فوری ۷دی۹۸ در مورد مدارس غیردولتی از قول علیزاده عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی نوشت: «۱۷ هزار مدرسه غیردولتی وجود دارد این مدارس اغلب یعنی بالای ۳۰مورد در شمال شهر تهران‌اند و متأسفانه بیشتر مسئولان ما که شاید مدرسه هم دارند آنجا ساکن اند… این مدارس پول خوب می‌گیرند، کار علمی ویژه می‌کنند و خروجی آن را در رتبه‌های برتر کنکور در سال جاری دیدیم».

ملاحظه می‌شود آخوند روحانی و دولتش که این همه بر بازگشایی مدارس اصرار دارند، نگران از دست رفتن منافعی هستند که از طریق ۱۷هزار مدرسه غیردولتی به جیب سردمداران و عوامل رژیم می‌رود.

ضمن این‌که کودکانی که به مدارس لاکچری و ۱۷هزار مدرسه غیردولتی می‌روند کودکان قشر اندک وابسته به حاکمیت هستند، که از همه گونه امکانات تغذیه و بهداشتی برخوردارند و حضورشان در مدرسه به‌لحاظ کرونا کمترین مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

اما این فرزندان اکثریت مردم به زیرخط فقر رفته هستند که در مدارس دولتی با کمترین امکانات آموزشی، رفاهی و بهداشتی به دام کرونا کشانده می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41c959d0-78b8-4612-b8d6-b07892236b86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات