728 x 90

سومین پالایشگاه بزرگ دولتی هند خرید نفت ایران را متوقف کرد

سومين پالايشگاه بزرگ دولتي هند خرید نفت ایران را متوقف کرد
سومين پالايشگاه بزرگ دولتي هند خرید نفت ایران را متوقف کرد

اچ.پی.سی.ال. هند (سومین پالایشگاه بزرگ دولتی این کشور)، طی ماه جاری میلادی، خرید یک محموله نفتی (رژیم) ایران را به‌دنبال خودداری بیمه آن از پوشش‌دادن به این محموله به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، منتفی کرد».

خبرگزاری رویتر ۴مرداد ۹۷

«پالایشگاه اچ.پی.سی.ال. هند قصد داشت یک میلیون بشکه نفت خام (رژیم) ایران را... بار بزند، اما بعد از آن‌که نتوانست آن‌را به خریدار دیگری بفروشد، این خرید را لغو کرد.

هند بعد از چین، دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و پالایشگاههای این کشور بدون پوشش بیمه برای حفاظت از تأسیساتشان، احتمالاً باید واردات خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، متوقف کنند».

«اچ.پی.سی.ال. با مشکلاتی در برداشتن محموله از ایران مواجه شده است؛ چون سیاست سالانه بیمه‌یی آن در ماه ژوئیه و بعد از خروج ایالات متحده از توافق اتمی... تجدید شده است».

یک کارشناس نفتی به رویتر گفت: «به‌نظر می‌رسد مشکل دریافت بشکه‌های (نفت) ایرانی، بسا زودتر از ضرب‌الاجل ۴نوامبر رخ می‌دهد... اغلب بازار بیمه در ایالات متحده مستقر است و بدون کمک آمریکا، دریافت و پردازش محموله‌های (رژیم) ایران برای خریداران نفت (آن)...، تقریباً غیرممکن خواهد بود».

 

هند ۲۵درصد وارت نفت ایران را کاهش داد

وزیر نفت هند دهار مندرا پرادهان، در رابطه با تحریم نفتی رژیم ایران گفت، هند هم‌چنان به عراق به‌عنوان تامین‌کننده اصلی نفت خود تکیه دارد. صادرکنندگان عمده نفت به هند کشورهای عراق، ایران و عربستان سعودیهستند.


وزیر نفت هند، روز دوشنبه اول مرداد ۹۷ گفت، کشورش طی سه ماه گذشته حدود ۷میلیون تن نفت از عراق، ۵.۵میلیون تن از ایران و ۵میلیون تن نفت از عربستان سعودی وارد کرده است.

دهار مندرا پرادهان ادامه داد، در سال مالی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸، یعنی از آوریل(فروردین) ۲۰۱۷ تا مارس (اسفند) ۲۰۱۸، پالایشگاههای دولتی هند نزدیک به ۹میلیون تن نفت از ایران خریداری کرده‌اند که به نسبت سال پیش از آن که بیش از ۱۳میلیون تن بود، کاهشی ۲۵درصدی را نشان می‌دهد.


سرنوشت معاملات نفتی هند با رژیم ایران

واردات نفت هند از عراق در همین بازه زمانی نزدیک به ۳۰میلیون تن بوده که به نسبت سال پیش از آن حدود پنج میلیون تن افزایش نشان می‌دهد.

وزیر نفت هند، در گزارش خود به پارلمان این کشور، سیاست هند نسبت به تحریم‌های مقرر شده از سوی آمریکا که از ۱۳آبان اجرایی خواهد شد را مشخص نکرده است. اما توضیح داد که این وزراتخانه، نفت مورد نیاز خود را از منابع مختلف و با در نظر گرفتن منافع تکنیکی و قیمتی تهیه خواهد کرد.

بزرگ‌ترین خریدار نفت رژیم ایران در سال میلادی گذشته کشور چین بوده که ۲۴درصد کل نفت صادراتی ایران را خریداری کرده است. برمبنای آمارهای سازمان انرژی آمریکا، هند در همین بازه زمانی ۱۸درصد از نفت صادراتی توسط این رژیم را خریداری کرده است.

 

تحریم ایران و روابط تجاری هند

هند نمی‌تواند مناسباتش با آمریکا و کشورهای خلیج‌فارس را به‌خاطر تجارت با رژیم ایران به خطر بیاندازد. عربستان سعودی و امارات متحده عربی علاوه بر وعده سرمایه‌گذاریهای کلان در هند، هم‌اکنون تأمین‌کننده یک‌سوم از درآمد کارگران هندی در خارج کشور هستند.

اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران از روز ۱۵مرداد سال جاری به اجرا گذاشته خواهد شد. آمریکا مشخص کرده است که می‌خواهد، تا تاریخ ۱۳آبان امسال با به جریان انداختن دور جدید تحریم‌ها حتی‌المقدور صدور نفت رژیم ایران را به صفر برساند.

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در جریان سفر اخیرش به هند، مقامات این کشور را فراخواند تا مواضع و مناسبات خود در قبال رژیم ایران را بازنگری کنند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11b3d1ed-67af-4f25-93d7-dd420ef6a291"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات