728 x 90

جوزف لیبرمن: ملاقات جان کری با وزیر امور خارجه رژیم ایران اشتباه بود

سناتور جوزف لیبرمن
سناتور جوزف لیبرمن

سناتور جوزف لیبرمن دیدارهای محرمانه جان کری با جواد ظریف را اشتباه دانست و آن را تقبیح کرد.

فاکس نیوز ۲۶شهریور۹۷:

"مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق، "جان کری " را به‌خاطر ملاقاتش با مقامات ایرانی بعد از خارج شدن از وزارت‌خارجه و در رابطه با آنچه که خراب کردنٍ فعال ِ سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در مورد ایران نامید، زیر ضرب برد.

پمپئو در توئیت خودش گفته است که تعامل"جان کری"با رژیم ایران که پدر خوانده تروریسم جهانی است، یک اقدام ناشایست و بی‌سابقه و در مغایرت با سیاست‌های خارجی آمریکاست.

"توافق شکست خورده است، آن‌را ول کن."

 

پیام اشتباه به رژیم ایران

سناتور جوزف لیبرمن گفت: فکر می‌کنم ملاقات "جان کری" با وزیر امور خارجه رژیم ایران یک اشتباه بوده است. من بسیار خوشحالم که رئیس‌جمهور ترامپ از توافق هسته‌یی بیرون کشید. فکر می‌کنم که این یک توافق بد برای آمریکا بود.

وی افزود: ما در حال حاضر رژیم ایران را در یک وضعیت متزلزل قرار داده‌ایم و ملاقات "جان کری " با وزیر امور خارجه ایران به‌طور واقعی یک پیام به آنها می‌رساند که کسانی در آمریکا حضور دارند که آدمهای مهمی هستند و ممکن است تلاش کنند که (توافق) هسته‌یی را نجات دهند.

 

بیشتر بخوانید:

جان کری: بخشی از پول آزاد شده در توافق برجام به گروه‌های تروریستی رسیده است

وزیر خارجه پیشین آمریکا تأیید کرد احتمالاً بخشی از پولی که رژیم ایران در چارچوب توافق هسته‌یی (برجام) به دست آورد، به دست گروه‌های تروریستی رسیده است.

 

پول آزاد شده برجام در دست پاسداران و نهادهای تروریستی دیگر

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در گزارشی از داووس سویس، پاسخ جان کری، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا در گفتگو با خبرنگاران را نقل کرد، جان کری در پاسخ خبرنگاران که از وی پرسیدند، آیا رژیم ایران بخشی از ۱۵۰میلیارد دلار حاصل از لغو تحریم‌ها را به گروه‌های تروریستی می‌دهد، گفت: «پس از حل و فصل دعاوی مرتبط با بدهی‌ها، حدود ۵۵میلیارد دلار نصیب جمهوری اسلامی ایران می‌شد، که ممکن است بخشی از آن به گروه‌هایی داده شود که تروریست شناخته می‌شوند

وزیر خارجه پیشین آمریکا ادامه داد: «تصور می‌کنم بخشی از این پول‌ها به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای دیگری می‌‌رسد، که تروریستی شناخته می‌شوند».

 

پول حاصل از فروش نفت صرف حمایت از تروریسم و اقدامات مخرب

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اردیبهشت سال جاری دستور خروج آمریکا از توافق برجام را صادر کرد، وی گفت رژیم ایران پول حاصل از توافق برجام و همچنین فروش نفت را به جای بهبود زندگی مردم ایران، صرف حمایت از گروه‌های تروریستی و اقدامات مخرب در منطقه می‌کند.

پیشتر نیز رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی مطبوعاتی از جمله گفته بود:‌

توافقنامه با رژیم ایران چیزی بود که من از اولین روزی که درباره آن شنیدم مخالف آن بودم. من فکر می‌کردم این یک سناریوی ترسناک است. این توافقنامه هرگز نباید منعقد می‌شد. اما این کار انجام شد. (رژیم ایران) عملاً رفتارش بدتر شد؛ آنها خصمانه‌تر شدند.

ما به آنها ۱۵۰میلیارد دلار دادیم. آنچه برای من احمقانه‌تر به‌نظر می‌آید این است که ما به آنها یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد دادیم. آیا کسی می‌داند که یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار پول نقد یعنی چه؟‌ من هنوز تلاش می‌کنم آن را هضم کنم. آنها این پول را از بانکهایی از سه ایالت عمده خارج کردند چرا که این بانکها به اندازه کافی پول نداشتند بنابراین آنها النهایه از بانکهایی از کشورهای دیگر استفاده کردند تا این پول را به رژیم ایران برسانند. این احمقانه‌ترین توافقنامه بود.نهایتاً من تصمیم گرفتم که از آن خارج شوم.

همچنین روزنامه واشنگتن تایمز به‌نقل از منابع آگاه نوشته بود، رژیم ایران این پولها را برای پرداخت به نیروهای اصلی دست‌نشانده‌اش، مانند شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران استفاده کرده است.همچنین رد این پول به شبه‌نظامیان حوثی که می‌کوشند قدرت را در یمن در دست بگیرند هم بازمی گردد. رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی یمن حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dde9f12-4a0a-4595-a124-f8af06067fe9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات