728 x 90

نیروی قدس سپاه پاسداران

نیروی تروریستی قدس
نیروی تروریستی قدس

نیروی قدس سپاه پاسداران - شکل‌گیری و رشد:

ساختار کلی سپاه پاسداران شامل5 نیروی زمینی، هوایی، دریایی، نیروی مقاومت بسیج و نیروی قدس می‌باشد. نیروی بسیج و نیروی قدس پس از خاتمه جنگ ایران و عراق به سازماندهی اصلی سپاه اضافه شدند.
نیروی قدس که قبلاً با نام واحد نهضتهای آزادیبخش شناخته می‌شد، در سال 1369 با استفاده از نیروهای کارکشته سپاه به‌وجود آمد.
این نیرو پس از اشغال پنهان عراق توسط رژیم طی سالهای اخیر پیوسته رشد و گسترش یافت. در حال حاضر نیروی قدس متشکل از چند سپاه و شبکه گسترده‌یی از عناصر اطلاعاتی و عناصر عملیاتی است و 21هزار نفر را در برمی‌گیرد.
نیروهای قدس در جنگ ایران و عراق به‌عنوان نیروی مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و فعالیتش را با به‌کارگیری برخی گروه‌های کرد برای مقابله با رئیس‌جمهور سابق عراق (صدام حسین) در زمان جنگ ادامه داد. همچنین با حمایت از احمدشاه مسعود در جنگ با شوروی در افغانستان و بعدها در مقابله برای سهم خواهی از طالبان دامنه فعالیتش را گسترش داد.
گزارش‌هایی از نیروهای قدس مبنی بر حمایت از جنگجوهای اسلام‌گرای بوسنیایی در جنگ یوگسلاوی نیز منتشر شده است. مأموریت اصلی نیروی قدس، سازماندهی، پروراندن، تجهیز کردن و سرمایه‌گذاری روی جنبش‌های بنیادگرا به‌منظور توسعه و نفوذ رژیم ولایت‌فقیه در کشورهای منطقه خاورمیانه، آسیا و آفریقا است.

پاسدار قاسم سلیمانی از سرکردگان سپاه پاسداران و سرکرده نیروی قدس سپاه است. وی بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است. و واشینگتن پست وی را از مهمترین سیاست گذار سیاستهای خارجی رژیم ایران می‌داند.
هدف و مأموریت نیروی قدس، صدور انقلاب اسلامی (بنیادگرایی، ارتجاع مذهبی و تروریسم) به سایر کشورها تعریف شده است.
نیروی قدس اگر‌ چه رسماً بخشی از سپاه است، اما به‌دلیل نوع و اهمیت کارش، مستقل از بدنه سپاه به شخص ولی‌فقیه وصل است و به‌عنوان بازوی سرکوبگر خارجی این رژیم عمل می‌کند.


ساز و کار نیروی قدس

از بدو تأسیس نیروی قدس، نهادی به‌نام نمایندگی ولی‌فقیه در آن ایجاد شد که بر کلیه فعالیتهای این نیرو نظارت دارد. مسئول این نهاد معمولاً آخوند است. (مدتی آخوند شیرازی این مسئولیت را داشت) و کلیه گزارشات خود را مستقیم به دفتر خامنه‌ای برای آخوند گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای ارسال می‌کند.
عزل و نصب فرمانده نیروی قدس توسط شخص خامنه‌ای صورت می‌گیرد. نیروی تروریستی قدس در حال حاضر با گسترش فوق‌العاده‌یی که پیدا کرده، به 9 نیروی مستقل شامل 9 سپاه بالغ گشته است.
سپاه یکم نیروی قدس برای عراق مستقر در قرارگاه رمضان
سپاه دوم نیروی قدس برای پاکستان مستقر در قرارگاه نبی اکرم
سپاه سوم نیروی قدس برای ترکیه مستقر در قرارگاه حمزه
سپاه چهارم نیروی قدس برای افغانستان مستقر در قرارگاه انصار
سپاه پنجم نیروی قدس برای ترکیه و کشورهای ترک زبان مجاور
سپاه ششم نیروی قدس برای کشورهای خلیج فارس
سپاه هفتم نیروی قدس برای سوریه و لبنان
سپاه هشتم نیروی قدس برای شمال آفریقا
سپاه نهم نیروی قدس برای اروپا و آمریکا


برخی از فعالیتهای نیروی قدس سپاه پاسداران، در کشورهای منطقه خاورمیانه: نیروی قدس در عراق:

از نیمه سال 1382 و با انحلال ستاد فرماندهی نصر که مسئول دخالتهای رژیم در عراق بود، قاسم سلیمانی مسئولیتهای این ستاد را هم به عهده گرفت. سپاه یکم نیروی قدس در سال 1386 بیش از سیصد مؤسسه و انجمن پوششی در عراق داشت و به‌تدریج بر دامنهٴ این مؤسسات و پوشش عراقی دادن به آنها افزود. هدایت و کنترل این مؤسسات و انجمن ها به عهده قاسم سلیمانی است.
شکل دادن و هدایت گروه‌های وابسته در عراق در جهت اهداف اطلاعاتی، تروریستی، سیاسی و اجتماعی (شامل: حزب‌الله، 15 شعبان، سیدالشهداء، ثارالله و غیره) و همچنین پشتیبانی کامل از احزاب و گروه‌های سیاسی وابسته شامل سازمان بدر، ارتش مهدی، حزب الدعوه، حزب سوسیالیست کردستان، کتائب حزب‌الله و غیره از طریق قرارگاه رمضان برای فعال نمودن آنها در خدمت اهداف رژیم. در سالهای اخیر و پس از شروع جنگ آمریکا با عراق در سال 1382، نیروی قدس تمامی امور مربوط به عراق را به‌طور مطلق در دست خود گرفت و میدان اصلی جنگ نیروی قدس در عراق بود. بنا‌ به گفته فرماندهان آمریکایی در عراق بیش از 70درصد تلفات نیروهای آمریکایی در عراق بر اثر بمبهای کنار جاده‌ای بود که نیروی قدس عامل اصلی آن بود.. به‌طوری که هماهنگیهای وزارت‌خارجه و سایر وزارتخانه‌های دیگر ایران نیز برای انجام امورشان در عراق از طریق نیروی قدس صورت می‌گیرد.


نیروی قدس در افغانستان

سپاه چهارم نیروی قدس با سوء‌استفاده از وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم افغانستان اقدام به جذب و آموزش افغانیها تحت عنوان آموزشهای فنی و حرفه‌ای کمیته موسوم به امداد خمینی کرده است. تا زمینه‌سازی جذب نیروهای مستعد جهت اقدامات اطلاعاتی و تروریستی توسط سپاه قدس رژیم فراهم شود. سفیر افغانستان در آمریکا در سال 1386 به‌نام سید طیب جواد گفت: مأموران ایران در غرب افغانستان به شماری از سران قومی، کیفهای پر از اسکناس تحویل می‌دهند و رژیم ایران از این طریق در حال حاضر راههای نفوذ خوبی در این منطقه پیدا کرده است. رژیم ایران برای این‌که بتواند نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دولت افغانستان را به استیصال در انجام مأموریتهای خودشان برساند دست به همکاری وسیع با نیروهای طالبان زده و به‌صورت رسمی اقدام به ارسال سلاحهای ساخت ایران به افغانستان می‌کند. طی سالهای اخیر خط عوامل سپاه قدس در زمینه، جذب سربازان و ارتشیان افغانی با کمکهای مادی فراوان جهت خروج از ارتش این کشور و پیوستن به طالبان است.


نیروی قدس در سوریه و لبنان

گروه 14مارس طی موضع‌گیریهای متعدد در این سالیان نسبت به اهداف شوم رژیم در لبنان هشدار داده است و بر نقش سفیر رژیم ایران در لبنان انگشت گذاشته که به‌مثابه قیم لبنان عمل کرده و علیه مشروعیت دولت قانونی لبنان دست به‌عمل می‌زند. رژیم از خطوط هواپیمایی تا بانک و از وسایل ارتباط جمعی تا امور خدماتی، همه را در راستای گسترش نفوذ و دخالتهایش در لبنان به‌کار گرفته است. امین جمیل رئیس‌جمهور سابق لبنان هم نسبت به دخالتهای رژیم ایران در این کشور هشدار داده و اعلام کرده بود دست نشاندگان این رژیم در حال آتش‌افروزی جدیدی در لبنان هستند. همچنین نقش رژیم ایران و دست نشاندگان سوری‌اش در جریان ترور رفیق حریری از موضوعاتی است که رژیم برای باز شدن آن در دادگاه بین‌المللی، همه نوع سنگ‌اندازیهای مستقیم و غیرمستقیم را انجام داده است. از سربه نیست کردن برخی شهود تا تهدید و تطمیع.
یکی از طرحهای رژیم ایران برای گسترش نفوذ خود در لبنان، ساخت 25 کیلومتر آزاد راه بعلبک می‌باشد که بیش از 25 میلیون دلار برای آن هزینه کرد. یکی دیگر از طرحهای رژیم ایجاد شبکه ارتباطی مستقل تلفن همراه برای عوامل خودش و مشخصاً حزب‌الله لبنان هست. وزیر اسبق مخابرات لبنان رژیم ایران را متهم کرد که برای حزب‌الله لبنان یک شبکه ارتباطی ویژه‌ ایجاد کرده است. وی گفت که حزب‌الله می‌تواند از طریق این شبکه ارتباطی شبکه تلفنی لبنان را شنود کند. وزیر مخابرات لبنان هیأت رژیم ایران موسوم به «هیأت بازسازی لبنان» را مسئول ایجاد این شبکه معرفی کرد.
از دیگر روشهای رژیم آخوندی در لبنان کمک مالی مستقیم به مزدوران محلیش در لبنان است. از جمله بعد از جنگ 33روزه نزدیک به 500میلیون دلار به حزب‌الله لبنان کمک کرده تا آنها با این پول اقدام به خریدن گسترده زمینهای منطقه بقاع در شرق لبنان کنند. این کمکها لاینقطع ادامه دارد. در واکنش به این اقدامات رژیم، عمار الخوری، یکی از نمایندگان فراکسیون سعد حریری در مجلس لبنان، ماهیت این اقدامات به ظاهر انسان‌دوستانه را فاش کرد و گفت که رژیم ایران با کمک سوریه، طرحی برای اسکان دائمی 5هزار نفر از اعضای وابسته به نیروهای سپاه قدس در لبنان را به پیش می‌برد و قصد دارد به این وسیله پشتیبانی وسیع نیرویی و لجستیکی و تسلیحاتی از حزب‌الله را تأمین کند.
روزنامه کویتی الوطن نیز در همان سال نوشت که رژیم ایران سالانه 200میلیون دلار به حزب‌الله لبنان برای پیشبرد اهداف تروریستی خود کمک می‌کند. در ادامه مقاله روزنامه الوطن کویت آمده است: تجهیزات و جنگ‌افزارهای ایران همواره از طریق هوا و توسط سپاه قدس به فرماندهی ”قاسم سلیمانی“ وارد لبنان شده و هواپیماهای ایران در فرودگاه دمشق فرود می‌آیند.
رژیم ایران همزمان با این اقدامات، طرح ترور شخصیتهای سیاسی در لبنان را هم پیش می‌برد.
روزنامه اللواء چاپ بیروت از طرح ترور رهبران جریان حاکم لبنان توسط عوامل رژیمهای ایران و سوریه نوشت:
افرادی که توطئه ترور آنها مطرح بوده عبارتند از: سمیر جعجع رهبر سازمان نیروهای مسیحی، ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست پیشرو، سعد حریری رهبر حزب المستقبل و امین جمیّل رهبر حزب مسیحی کتائب.

روزنامه المنار الیوم 15مهر 1383: رژیم ایران به‌طور گسترده دنبال تشکیل کتابخانه‌ها، ویدئو کلوپها، مراکزی تحت نام دارالقرآن، نمایشگاههای کتاب و توزیع مجانی کتب بنیادگرا است که تماماً توسط عناصر سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی و عناصر بالای صدور بنیادگرایی رژیم مثل آخوند تسخیری سازماندهی می‌شود.
روزنامه‌ایتالیایی ایل فولیو در 25مهر سال 1385در مورد جنگ 33روزه لبنان نوشت: قبل از جنگ لبنان علی لاریجانی از دمشق بازدید کرد و در جلسه‌ای با حضور بشار اسد، فاروق الشرع، پاسدار قاسم سلیمانی و محمد حسن اختری سفیر رژیم در سوریه شرکت کرد. در این دیدار پاسدار سلیمانی توضیح داد که مواضع حزب‌الله در شهرها بسیار عالی و بسیار امن‌تر هستند و نیروهای سازمان ملل امکان ردیابی آنها را ندارند!
در مهر 1386روزنامه الشرق‌الأوسط فاش کرد که تعدادی از بالاترین سرکردگان سپاه رژیم در جنگ ژوئیه در لبنان بودند. در بین آنها اسامی محمد باقر ذوالقدر و قاسم سلیمانی سرکرده سپاه قدس و پاسدار سرتیپ احمد کاظمی که در جریان سقوط هلیکوپتر در ارومیه کشته شد دیده می‌شد.

آیت‌الله علامه سید محمدعلی الحسینی دبیرکل شورای عربی اسلامی در لبنان که از افشاگران فعالیتهای نیروی تروریستی قدس است، در 21آذر ماه سال 1386 مورد سوقصد نیروهای تحت‌امر پاسدار سلیمانی قرار گرفت. ولی مزدوران به هدف خود نرسیدند، اما بعدها با پرونده‌سازی او را به زندان انداختند تا در فرصت مناسب خاموشش کنند.
در همین حال، طرح تروریستی حمله به سمیر جعجع از رهبران مسیحی لبنان فاش شد، منابع امنیتی لبنان اعلام کردند 4تن از عوامل رژیم ایران را در یک خودرو در مقابل منزل وی دستگیر کرده‌اند. منابع خبری لبنان گفتند پس از آزادی این چهار نفر، وکلای سمیر جعجع که پرونده را پیگیری می‌کنند خواهان تحقیق درباره آنها شدند. به‌دنبال درخواست ادامه تحقیق در این زمینه، سفارت رژیم ایران از مقامهای رسمی لبنان خواست زمان احضار این 4نفر به مدت 4روز به تأخیر بیفتد.
امین جمیل رئیس‌جمهور سابق لبنان گفت نسبت به آتش‌افروزی گروه حزب‌الله لبنان اعلام خطر کرد و گفت: آنچه این گروه می‌گوید در چارچوب استراتژی دفاعی رژیم ایران است. ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست پیشرو لبنان خواستار قطع پروازهای خطوط هواپیمایی ایران به بیروت و اخراج سفیر رژیم آخوندی از این کشور به‌منظور متوقف کردن ارسال سلاحهای غیرقانونی برای شبه‌نظامیان لبنان شد.

علاوه بر موضع‌گیریهای شخصیتهای سیاسی لبنان، کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جرج بوش در سفر خود به منطقه خاورمیانه اعلام کرده بود: منشأ همه مشکلات و معضلات منطقه رژیم ایران است. وی گفت: رژیم ایران به حزب‌الله در لبنان کمک می‌کند.
سایت خبرگزاری اخبار عراق (واع) در 18بهمن 1386: فرماندهان سپاه پاسداران در جریان جنگ ژوئیه -تموز برای حمایت از حزب‌الله، در لبنان بودند.
بر اساس سازمان کاری که پاسدار قاسم سلیمانی در لبنان ایجاد کرده، نیروی قدس سپاه از اعضای حزب‌الله برای جنگ نیابتی خود در همهٴ دنیا استفاده می‌کند. آمریکا قبل از خروج از عراق اعلام کرده بود نفراتی از حزب‌الله را در بصره دستگیر کرده‌اند، مثل علی موسی دقدوق، ابو یاسر الشیبانی، ابو مصطفی شیبانی، ابو زکی، ابو زهرا، ابو موسی، ازهار الدلیمی که نفرات سپاه قدس رژیم ایران بودند
روز 28مهرماه 1390روزنامه‌های رژیم ایران به‌نقل از پاسدار محسن رضایی نوشتند «سوریه، حزب‌الله و حماس مرز سرخ ماست»، به این ترتیب پاسدار رضایی به میزان نفوذ نیروی قدس در این کشورها و همسو کردنشان با منافع رژیم، اعتراف کرد... .


نیروی قدس در آمریکای لاتین

آمریکای لاتین جایی است که پاسدار قاسم سلیمانی با نیروی قدس، جنگ نیابتی رژیم با جامعه جهانی را در آن به پیش برده‌اند. جنگی که هم برای دور زدن تحریمها و هم برای ایجاد جای پای تروریستی و هم مکانی امن، برای پولشویی قاچاق مواد مخدر و تأمین بخشی از مخارج عملیات برون مرزی است. به گفته قانونگذاران آمریکایی، گروه‌های تروریستی سالانه بین 300 تا 500 میلیون دلار در معاملات مواد مخدر در مناطق مرزی شیلی، کلمبیا، ونزوئلا، پاناما و دیگر نقاط مرزی آمریکای لاتین به دست می‌آورند، گروه‌های وابسته به نیروی تروریستی قدس به‌خصوص حزب‌الله لبنان از جمله گروه‌های فعال در این مناطق هستند.
تلویزیون صدای آمریکا 27مهر 1386: ”به دستور قاسم سلیمانی و تحت نظر او نیروی تروریستی قدس شرکتهای متعدد تجاری، مالی و خدماتی در کشورهای مختلف آمریکای لاتین تأسیس کرده است تا پوشش مناسب برای فعالیتهای تروریستی، جذب نیرو وجابه‌جایی پول، برای رژیم فراهم کنند. کشورهای ونزوئلا و نیکاراگوئه از این حیث در کانون مطامع نیروی قدس بوده‌اند“.
بر اساس طرح مشترک پتروشیمی ایران و ونزوئلا قرار است طی 4سال و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 650 تا 700 میلیون دلار یک کارخانه در ایران و یک کارخانه هم درونزوئلا ساخته شود، علاوه بر این، قرار است 7هزار واحد مسکونی توسط رژیم درونزوئلا احداث گردد. برخی موارد دیگر مربوط به انتقال و جابه‌جایی عمده پول و سرمایه عبارتند از:
- سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در صنعت نفت، تراکتورسازی و ساخت و ساز درونزوئلا
- تأسیس شهرکهای صنعتی از جمله کارگاههای صنایع آلومینیوم، فولاد، آهن، چوب و غیره
- فروش خودروهای ایرانی در کاراکاس که در کارخانه‌های مشترک درونزوئلا مونتاژ می‌شود
- افتتاح شعبه بانک توسعه و صادرات ایران در کاراکاس
تمام این سرمایه‌گذاریها متعلق به سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس است. اما مؤسساتی که رژیم تحت پوششهای فرهنگی در این کشورها درست کرده، اساساً برای شناسایی، استخدام و تربیت عناصر بنیادگراست، در این زمینه باید به تشکیل کلاسهای مختلف در ایالتهای تاچیرا /میراندا/ شهر بولیوار و سولیا، اشاره کنیم. تمام این موارد زیر نظر قرارگاه موسوم به خاتم الانبیای سپاه پاسداران به اجرا در می‌آید. این شرکتها و ارگانها به اسم بخش خصوصی در کشورهای آمریکای لاتین تأسیس شده‌اند. ولی در واقع شعب سپاه قدس و وزارت اطلاعات آخوندی هستند و مأموریت اصلی آنها هم پیش‌بردن طرحهای تروریستی و یا فرار از مجازاتهای جامعه جهانی است.

رشد و توسعه مؤسسات وابسته به نیروی قدس در آمریکای لاتین در سالهای اخیر، زیر نظر پاسدار سلیمانی صورت گرفته، به‌خصوص که بعد از تحریمها و در لیست‌گذاری سپاه تروریستی قدس و سپاه پاسداران و شخص پاسدار قاسم سلیمانی، کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی برای پیدا کردن جای پای بنیادگرایی و صدور تروریسم نقش حیاتی برای رژیم دارند.


برگ هایی از کارنامه تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران:

-18آوریل ۱۹۸۳: انفجار سفارت آمریکا در بیروت که ۶۳ کشته، از جمله ۱۷ آمریکایی، بر جای گذاشت. اعضای حزب‌الله که مسئول این حمله بودند از رژیم ایران و رژیم سوریه کمک مالی و تدارکاتی می‌گرفتند.
-23 اکتبر ۱۹۸۳: در انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در مقر نیروهای آمریکایی در بیروت، ۲۴۱ نظامی آمریکایی کشته و بیش از یکصد تن نیز زخمی شدند.
-در همان روز، در انفجار یک کامیون در پایگاه نیروهای نظامی فرانسه در بیروت، ۵۸ سرباز جان خود را از دست دادند. آمریکا حزب‌الله را مسئول این حملات تروریستی دانست که با حمایت رژیمهای ایران و سوریه صورت گرفت.
-12دسامبر ۱۹۸۳: انفجار سفارت آمریکا در کویت، 6کشته و بیش از ۸۰ زخمی بر جای گذاشت. حزب‌الدعوه عراق که از سوی ایران حمایت می‌شد، عامل این حمله است.
-14فوریه ۱۹۸۹: خمینی فتوای قتل سلمان رشدی نویسنده بریتانیایی هندی تبار را صادر کرد. این فتوا موجب یک رشته قتل و عملیات تروریستی علیه چند تن از ناشران آثار سلمان رشدی در کشورهای مختلف جهان شد.
-17مارس ۱۹۹۲: یک کامیون حامل مواد منفجره، سفارت اسراییل در بوئنس آیرس در آرژانتین را هدف قرار داد. ۲۹ تن در این حمله کشته و ۲۴۱ تن زخمی شدند.. یک دادگاه در آمریکا، در سال ۲۰۰۸، حکم داد که رژیم آخوندی مسئول این حمله شناخته شد که آن را توسط اعضای حزب‌الله لبنان به مرحله اجرا گذاشته است.
-20سپتامبر ۱۹۹۴: یک مرکز متعلق به یهودیان، در بوئنوس‌آیرس در آرژانتین هدف بمب‌گذاری قرار گرفت که بر اثر آن، ۸۵ تن کشته و حدود ۳۰۰ تن زخمی شدند. این حمله مرگبارترین حمله تروریستی در تاریخ آرژانتین بود. سازمان اطلاعاتی آرژانتین احمد وحیدی، فرمانده پیشین نیروی قدس و وزیر دفاع کنونی رژیم را، طراح این حمله معرفی نمود و حکم جلب او و چند تن دیگر از سران رژیم را صادر کرد
-25ژوئن ۱۹۹۶: انفجار یک کامیون حامل مواد منفجره در مجتمع مسکونی ارتش آمریکا در ظهران عربستان سعودی منجر به قتل ۱۹ آمریکایی و چند شهروند سعودی شد و ۳۷۲ تن زخمی گردیدند. یک دادگاه فدرال در آمریکا، ۱۳ عضو حزب‌الله هوادار ایران در عربستان سعودی، و یک عضو حزب‌الله لبنان را مسئول این حمله دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd0f3ffe-8433-4139-afef-f4087695c0f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات