728 x 90

نیوریورک تایمز: حمله اسراییل، سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ را آسیب رسانده یا منهدم کرده است

حمله اسراییل به مواضع راداری رژیم در اصفهان
حمله اسراییل به مواضع راداری رژیم در اصفهان

نیویورک تایمز (۱اردیبهشت): تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که یک حمله دقیق به یک سیستم پدافند هوایی در یک پایگاه ایرانی آسیب رساند. تحلیل نیویورک تایمز از تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که حمله اسراییل به پایگاه هوایی ایران در اصفهان به بخش مهمی از یک سیستم دفاع هوایی اصابت رسانده است. تصاویر نشان می‌دهد که حمله دقیق به پایگاه هوایی هشتم شکاری به رادار «فلاپ-لید» که در سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ برای ردیابی اهداف ورودی استفاده می‌شود، آسیب رسانده یا منهدم کرده است.
تایمز (اسرائیل) در تحلیل خود از چندین تصویر ماهواره‌ای استفاده کرده است. مکان منطقه آسیب دیده برای اولین بار در پلتفرم رسانه اجتماعی X توسط Aurora Intel نشان داده شد و این یافته‌ها توسط یک تحلیلگر سابق تصویر دولت آمریکا، کریس بیگرز نیز تأیید شده است.
این رادار معمولاً توسط چندین وسیله نقلیه از جمله چهار کامیون حامل موشک احاطه شده است. قبل از حمله، موشکها در کنار رادار قرار گرفته بودند. پس از حمله، آنها جابه‌جا شده بودند و به نظر نمی‌رسیدند که آسیب دیده باشند. مشخص نیست که چرا موشکها جابه‌جا شده‌اند. با این حال، به‌گفته آقای بیگرز، این واقعیت که آنها آسیب ندیده‌اند نشانگر این است که حمله هدف بسیار دقیقی داشته است... .

بر اساس پروژه دفاع موشکی مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن، رژیم ایران سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ ساخت روسیه را برای جلوگیری از حملات هوایی اسراییل و سایر حملات هوایی به دست آورده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04dcd94e-a7c1-459f-b920-739c7956788b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات