728 x 90

مایک پمپئو: انتظار ما این است که خرید نفت از ایران به صفر برسد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۵شهریور گفت واشنگتن ممکن است در مورد برخی خریداران نفت ایران از جمله هند استثنا قائل شود ولی این کشور‌ها بعد از شروع تحریم‌های نفتی باید به مرور واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

مایک پمپئو که همراه با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا برای گفتگو با همتایان هندی خود در دهلی‌نو به‌سر می‌برد به خبرنگاران گفت: «برای برخی از خریداران نفت ایران قطع واردات از آن کشور کمی طول می‌کشد».

 

دولت آمریکا پس از خروج از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت و از سرگیری تحریم‌های هسته‌یی علیه رژیم ایران کشورهای جهان را تحت فشار قرار داد تا واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

اولین موج تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران اواسط مرداد به اجرا در آمد. موج دوم تحریمها که مربوط به نفت و انرژی است در اواسط آبان اجرا خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده است هر کشوری که با ایران تجارت کند مشمول تحریمهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد گرفت.

 

صادرات نفت ایران باید به صفر برسد

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در موارد ضروری بعضی موارد استثنایی در نظر گرفته خواهد شد ولی قرار است که واردات نفت ایرانی به کشورهای جهان به صفر برسد. در غیر اینصورت کشورهای ناقض تحریم خواهند شد.

با وجود اقدامات دولت دونالد ترامپ، هند که سومین وارد کننده نفت جهان و پس از چین دومین خریدار نفت ایران است می‌گوید جایگزین کردن تمامی نفت وارداتی از ایران دشوار خواهد بود.

مایک پمپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت: «برخی از کشورها در موقعیتی هستند که قطع واردات نفت از ایران برای آنها مدتی طول می‌کشد و ما با آنها همکاری خواهیم کرد و مطمئنم به نتیجه مطلوبی نیز خواهیم رسید».

او افزود آمریکا از جایگزینی نفت ایران با نفت خود خوشنود خواهد شد.

 

کاهش مستمر صادرات نفت هند

میزان واردات نفت هند از ایران در ماه اوت امسال یک‌سوم کاهش یافت چون پالایشگاههای دولتی منتظر تصمیم دولت در مورد خرید نفت و استفاده از نفتکش‌ها و بیمه‌های ایران بودند.

پس از کاهش فعالیت شرکتهای کشتیرانی غربی و هندی در زمینه انتقال نفت ایران در آستانه اجرای موج دوم تحریم‌ها، تهران برای جلب مشتریان هندی و حفظ درآمد نفتی خود اعتبارهای طولانی‌مدت و انتقال رایگان نفت پیشنهاد کرده است.

مایک پمپئو افزود: «ماموریت نهایی ما این است که اجازه ندهیم ایران از درآمدی که از کشورهای دیگر جهان کسب می‌کند برای اقدامات زیان‌بار استفاده کند و هدف تحریم‌ها نیز همین است».

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f84bdd26-6283-40da-ad79-87a12eed40c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات