728 x 90

واکنش باندهای رژیم به تشکیل گروه اقدام ایران و مذاکره با آمریکا

واکنش باندهای رژیم به تشکیل گروه اقدام ایران
واکنش باندهای رژیم به تشکیل گروه اقدام ایران

در حالی که خشم و خروش مردم بپاخاسته زمین را زیر پای آخوندهای حاکم به‌لرزه درآورده است و حتی خامنه‌ای را هم مجبور کرده سکوت خودش را بشکند و در مورد آن موضع‌گیری بکند؛ شاهد تشدید فشارهای خارجی و گسترش انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم هستیم.

این فشارها و انزوا باعث واکنش‌های وحشت‌آلود سردمداران و مهره‌های ریز و درشت حکومتی و همچنین تک و پاتک‌های دو باند علیه همدیگر بر سر مذاکره با آمریکا شده است.

تشکیل گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه گذشته ۲۵مرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام شد.

تلویزیون رژیم با تأخیر، خبری در این باره پخش کرد و تلاش کرد آن را بی‌اهمیت جلوه دهد و در این رابطه گفت: «خصومت جدید آمریکا، ضد ملت ایران در قالب تشکیل گروه اقدام در وزارت امور خارجه. این گروه به ادعای پمپئو قرار است در رایزنی با متحدان آمریکا، تأثیر تحریم‌ها علیه ایران را به‌زعم خودشان افزایش دهد. این در حالی است که ابعاد جنگ اقتصادی آمریکا با متحدانش هر روز گسترش می‌یابد. کارشناسان معتقدند که با این اوضاع گروه اقدام آمریکایی راه به جایی نمی‌برد».

به‌رغم این‌که تلویزیون رژیم تشکیل این گروه را بی‌تأثیر قلمداد می‌کرد، مطالب سایر رسانه‌های رژیم، حاکی از آن بود که این موضوع بحران درونی رژیم را تشدید کرده و باند خامنه‌ای آن را بر سر روحانی چماق.کرده است.

 

کیهان خامنه‌ای ۲۷مرداد ۹۷ در صفحه اول خود تیتر زده است:‌ «تشکیل گروه اقدام علیه ایران، پاسخ آمریکا به پیام انفعال روحانی».

کیهان با اشاره به اظهارات روحانی در جلسه هیأت دولت که در آن از آمریکا خواسته بود پل روابط را که خودش خراب کرده، دوباره بسازد و تأکید کرده بود «مذاکره اساس برنامهٔ‌ ماست» و با اشاره به تشکیل گروه ویژه اقدام وزارت‌خارجه در روز بعد از این اظهارات می‌نویسد: «آیا این ادبیات، ادبیات یک دولتمرد مقتدر و معترض به نقض عهد است؟ دشمن از این سخنان، انزجار و اقتدار و بی‌اعتمادی و بی‌میلی به مذاکره را برداشت می‌کند و مجبور به دادن امتیاز می‌شود یا احساس می‌کند فشارش نتیجه داده و به نوعی گلایه و درخواست از موضع پایین منتهی شده و بنابراین مسیر بدعهدی و فشار کاملاً درست است؟!».

در مقابل رسانه‌های باند روحانی هم حملات خود علیه باند خامنه‌ای و حرف او مبنی بر ممنوعیت مذاکره را تشدید کرده‌اند.

روزنامه حکومتی آرمان ۲۷مرداد ۹۷ خود با اشاره به اوضاع انفجاری در داخل کشور می‌نویسد: «اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که بی‌ثباتی اقتصادی، تورم تازنده، کاهش شدید ارزش پول ملی، تشدید بیکاری و تبعات ناشی از آنها همه و همه، نیازمند پاسخ جدید و راه‌حل‌های تازه برای برون‌رفت از این شرایط است. این پاسخ را برای برون‌رفت از چنین شرایطی باید جستجو کرد و یکی از این پاسخ‌ها، مذاکره با بازیگران جهانی است».

حمله آتشین‌تر را روزنامه حکومتی جهان صنعت به‌عمل آورده و ضمن اشاره به ضعف و درماندگی رژیم در همه زمینه‌ها تأکید کرد: «نباید... از واقعیت موجود فرار کرده و هزینه‌های بیشتری بر مملکت تحمیل شود، دولتمردان ایران ناچار هستند که به مناسبات فعلی تن داده و سهم‌خواهی‌هایش متناسب با واقعیت‌های اقتصادی، دموکراتیک و توان استراتژیک‌شان باشد»...

جهان صنعت آن‌گاه با اشاره به اظهارات اخیر خامنه‌ای نوک تیز حمله خود را متوجه شخص او کرده و می‌افزاید: «جوسازی‌های تبلیغاتی و ایدئولوژیکی توان بلند‌مدتی برای ماندگاری نخواهند داشت‌».(جهان صنعت ۲۷مرداد ۹۷)

اما این هنوز سطح و عمق جنگ دو باند را بیان نمی‌کند، عمق این دعوا را تجمع و تظاهرات گروهی از آخوندها و طلاب حوزه آخوندی علیه روحانی بیان می‌کند.

آخوندهای وابسته به خامنه‌ای پلاکاردهایی در دست داشتند که تماماً حمله به روحانی و دولتش با مضمون وابسته به اجنبی و انگلیس قلمداد کردن آن بود.

نوشته یکی از پلاکارها این بود: «ای آن که مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت» که تهدید آشکار روحانی و ظریف به مرگ بود و سرنوشت رفسنجانی که در استخر فرح مرد. سر به نیست شدن او در انتظار آنها هم هست.

یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای به نام رحیم‌پور ازغدی که سخنران این تجمع بود و از او به‌عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نام برده می‌شود، گفت: «در شرایط کنونی وظیفه ما همین کارهایی است که از تجمع شروع‌ شده (اما) نباید به همین منتهی شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cab0e11-bd6b-4c0e-ae15-d84e5d51c06f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات