728 x 90

-

دلالی جک استراو در آزادی متهم انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی

-

انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی اسکاتلند
انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی اسکاتلند
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد برای روشن شدن نقش BP یا بریتیش پترلویم در آزاد کردن علی المقراهی تحقیقاتی را شروع کرده است. عبدالباسط المقراهی در سال ۲۰۰۱ به جرم انفجار هواپیمای پان‌آمریکن در لاکربی اسکاتلند که ۲۷۰کشته برجای گذاشت، به زندان محکوم شد. اما وی سال گذشته به لیبی فرستاده شد. گفته شد که علت فرستادن وی به لیبی بیماری سرطان بوده است اما اکنون گفته می‌شود، دولت بریتانیا تحت فشارهای کمپانی BP، المقراهی را آزاد کرده است تا قراردادهای بسیار سودآورش با دولت لیبی محفوظ بماند.

در این پرونده جک استراو، وزیر دادگستری انگلیس، نقش واسط را ایفاکرده است. این قرار داد بالغ بر ۹۰۰میلیون دلار بوده است. ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلستان به هیلاری کلینتون گفت دولت کامرون عقیده دارد که آزاد کردن المقراهی اقدامی اشتباه بوده است.

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان نیز در جریان سفر به آمریکا و دیدار با باراک اوباما گفت: من از وزیر کابینه خواسته‌ام که کلیه اسناد آزادی المقراهی بازگشایی شود و مشخص شود که چه عاملی باعث شده که المقراهی آزاد شود.

کامرون گفت: یک کمپانی BP قوی هم به نفع آمریکا است و هم بریتانیا. او گفت: من خشم مردم آمریکا را درک می‌کنم. اما این کمپانی باید باثبات و قوی باقی بماند. وی افزود: کار هزاران نفر در آمریکا و انگلیس به قوی بودن این کمپانی بستگی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8dfe789-b8d4-4aea-9874-4594a223f260"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات