728 x 90

انتخابات عراق,

راه حل، تشکیل یک دولت موقف و تجدید انتخابات در عراق است

-

عبدالاله کاظم - سخنگوی طارق الهاشمی
عبدالاله کاظم - سخنگوی طارق الهاشمی
عبدالاله کاظم، سخنگوی مطبوعاتی طارق الهاشمی، معاون رییس جمهور عراق طی مصاحبه‌ای با تلویزیون الاتجاه در پاسخ به سوالی در مورد حذف تعدادی از کاندیداهای برنده ائتلاف العراقیه گفت:
”این نظر من نیست بلکه تصریح مشخص خود آقای نخست‌وزیر است که آدمها را حذف نمی‌کند بلکه قاطعانه هر کس که با نقطه نظراتش موافق نیست و او را تأیید نمی‌کند و یا او در مورد آنها نظر موافق ندارد را مطلقاً طرد و کنار می‌گذارد.

او فرمانش را صادر و بلافاصله اجرا می‌کند… او نه تنها از العراقیه بلکه از همه مردم عراق انتقام می‌گیرد. از هوادران العراقیه انتقام می‌گیرد. بسیج دستگیریهای خودسرانه و زندانهای سری، اعمال شکنجه و… مستمراً ادامه دارند ولی قوه‌قضائیه در برابر همه اینها سکوت پیشه کرده است.
این خجالت‌آور است که همه این جنایتهای ضدانسانی صورت می‌گیرند و تمامی سازمانهای حقوق‌بشری در این رابطه موضع می‌گیرند ولی دادستانی کل عراق ساکت است.

سخنگوی مطبوعاتی طارق هاشمی در پاسخ به اینکه راه‌حل چیست گفت: ”ما دو راه‌حل پیش رو داریم. یا دولت جدید تشکیل شده و امور را به‌دست می‌گیرد و یا اینکه باید دولت اجرایی تشکیل شود. زیرا که الان دولت بدون کمترین اشراف و کنترلی از سوی پارلمان هر کاری خواست می‌کند و این بسیار خطرناک است… لذا مرجح این است که یک دولت موقت یا اجرایی تشکیل شود تا تحت اشراف بین‌المللی امور را اداره کند تا انتخابات مجدداً برگزار شود. البته ما لیست برنده هستیم و نیازی به تجدید انتخابات نداریم اما در هر حال اگر اوضاع همینطوری پیش برود خواستار تجدید انتخابات تحت اشراف یک دولت بی‌طرف هستیم تا معلوم شود که هر لیست چه میزان حمایت واقعی دارد.

عبدالاله کاظم در پاسخ به این سؤال که اگر ریشه‌کنی به همین شکل ادامه پیدا کند العراقیه چقدر کرسی از دست می‌دهد؟ گفت: ”مشکل در تعداد کرسیهای العراقیه نیست. مشکل این‌جاست که این یک تیر خلاص به روند سیاسی خواهد بود.
یک مجموعه کارمندانی که به یک طرف مشخصی وابسته هستند و طبق دستورات آن عمل می‌کنند هزاران هزار رأی را تعیین تکلیف می‌کنند و آمال و آروزهای مردم عراق در دست این گروه بازیچه شده است و این همان تیرخلاص روند سیاسی است و ما یک شاهد بیطرف در این روند نخواهیم بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e822242-f7e9-4960-a64c-49b9d9916e20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات