728 x 90

از لو دادن تاکتیک‌های نظام تا تکذیب فضاحت‌بار

تروریسم
تروریسم

فرصت بر باد رفته!

علی ماجدی،‌ سفیر بازنشستهٔ حاکمیت ولایت فقیه در آلمان، در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا در ۳بهمن ۹۷ از این‌که دیکتاتوری آخوندی نتوانسته در یک سال باقیمانده از ریاست‌جمهوری اوباما و سیاست مماشات، به منویات خود برسد ابراز تأسف کرد:

«یک سال اول اجرای برجام فرصت بسیار خوبی بود‌ ولی متأسفأنه این فرصت را از دست دادیم. کندی دستگاههای مالی و دولتی باعث شد که ما نتوانیم در سال اول که هم‌چنان دموکراتها در آمریکا بر روی کار بودند بهره‌برداری لازم را از این توافق داشته باشیم».

 

«نوع نگاه!» یا طینت تروریستی نظام آخوندی؟

این دیپلمات برکنارشدهٔ رژیم تلویحا آب پاکی روی دست برجام اروپایی و spv ریخت و اعتراف کرد که اروپا به‌خاطر دیکتاتوری آخوندی نمی‌تواند تعاملات خود با آمریکا را قربانی کند.

در قسمتی از این مصاحبه او اذعان می‌کند که مشکل در سیاست مداخله‌جویانه و تروریستی رژیم و به‌قول او «نوع نگاه» است و تا زمانی که این سیاست وجود داشته باشد، مشکلات نظام با جامعه‌ بین‌الملل قابل حل نیست:

«ما باید بپذیریم که دنیا با نوع نگاه ما مشکل دارد. ما باید نوع نگاه‌مان به دنیا را ‌با توجه به وضعیت بین‌المللی تغییر دهیم و تا زمانی که نوع نگاه‌مان تغییر نکند، این مشکلات هم‌چنان وجود خواهد داشت».

 

مذاکره از روی اجبار

او همچنین اعتراف کرد که هر گاه دیکتاتوری آخوندی مذاکره را پذیرفته از سر اجبار بوده. این تأیید همان رفتار ذلت‌بار همیشگی رژیم است که برای نجات از «خفگی اقتصادی» با «زانوان خونین به پای برجام» رفتند.

نکتهٔ قابل‌ توجه در این مصاحبه این است که تا این تاریخ دیکتاتوری آخوندی زیر بار اتهامات مربوط به اسدالله اسدی،‌ دیپلمات ـ تروریست بمب‌گذار خود نمی‌رفت و به‌صورتی خرمردرندانه و شیادانه می‌خواست کشف بمب را به توطئهٔ همزمان مجاهدین و کشورهای اروپایی برای تحت‌الشعاع قرار دادن سفر روحانی به اتریش و نیز به‌هم خوردن میز برجام اروپایی نسبت دهد، حال این دیپلمات بازنشسته که تا ۲ماه پیش سفیر رژیم در آلمان بوده، می‌گوید:

«اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند اسنادی آورده‌اند که ما نمی‌توانیم آن را به‌راحتی رد کنیم. گرچه آنها نیز نمی‌توانند این اسناد را به‌راحتی اثبات کنند».

«روابط بین‌الملل مبتنی بر احساسات نیست بلکه مبتنی بر واقعیت است و یک حرکت اشتباه‌ هر‌ چند کوچک می‌تواند این احساس امنیت را از بین ببرد. ما در داخل کشور با موضوعی هم‌چون «عملیات خودسرانه» مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌ای از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ ‌ما نیاز داریم که یک نوع احساس امنیت و اعتماد نسبت به ایران در دنیا ایجاد کنیم و از انجام مواردی که باعث خدشه‌دار شدن این اعتماد می‌شود پرهیز کنیم».

لب حرف او این است که باندهایی از رژیم در به هم زدن معامله و زد و بند حاکمیت با اروپا منفعت دارند و این عملیات به‌صورتی «خودسرانه» از جانب آنها انجام شده است.

 

عملیات خودسرانه!

«عملیات خودسرانه!»، آن هم انتقال بمب از سوی یک دیپلمات تروریست نظام برای انفجار در گردهمایی مجاهدین!؟ و بدون اطلاع خامنه‌ای؟! مگر می‌شود؟!‌

ادعای خودسرانه بودن این نوع عملیات برون‌مرزی و تروریستی، هدفی جز به در بردن کلیت نظام ندارد. این ادعا در حالی است که وزیر خارجهٔ نظام، محمدجواد ظریف، ۱۴آبان ۹۷ در مجلس علنی رژیم به نمایندگان مجلس گفت بدون گزارش به خامنه‌ای نمی‌توانند آب بخورند.

«مگر ما می‌توانیم در این کشور کاری را انجام دهیم که گزارش ندهیم».

«...مردم ما بدانند کسی در این کشور خلاف قانون کاری انجام نمی‌دهد که اگر انجام دهد باید محاکمه شود چرا که نمی‌شود کشور بدون قانون اداره شود.
...ما آن‌قدر مطالبه‌گری کردیم که رهبری هم در رأس نظام این مطالبه‌گری را با صدای رسا مطرح کردند، اما رهبر معظم انقلاب همزمان گفتند مذاکره‌کنندگان امین هستند، نگفتند که مذاکره‌کنندگان مخفی‌کاری می‌کنند. بارها به شما فرمودند من چیزهایی را می‌دانم و خبرهایی را دارم و جزییات را از مذاکرات می‌دانم که شما نمی‌دانید؟
...ریز مطالب را خدمت ایشان عرض کردیم، این‌طور نیست که ما خواسته باشیم خلاف منویات رهبری کاری کنیم».

قسمت جالب این مصاحبه آنجاست که او می‌گوید اگر کسان دیگری غیر از رژیم مسئول این بمب‌گذاری بوده‌اند مثلاً مجاهدین، باید بتوان آن را اثبات کرد.

 

تکذیب شتابزده و مضحک

طبق روش‌های شناخته‌شدهٔ رژیم در موارد قبلی، یک روز از اظهارات ماجدی نگذاشته وزارت‌خارجهٔ آخوندی اعلام کرد:

«دیدگاه‌های ارائه‌شده توسط سفیر قبلی رژیم در آلمان نظرات شخصی او بوده و دیدگاههای وزارت امور خارجه به‌شمار نمی‌رود».

اگر تکذیب نمی‌کرد طبعاً آبرومندانه‌تر بود. این شتاب‌زدگی و ناپختگی در تکذیب نشان‌دهندهٔ بیرون افتادن برخی اسرار پشت‌پرده است در اظهارات کنترل‌نشده برخی مهره‌هاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69881315-6aa7-4946-b7e7-d23061fcf833"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات