728 x 90

اعتراف همتی و نوبخت به شرایط سخت و انزوای بین‌المللی رژیم

همتی و نوبخت در مجلس ارتجاع
همتی و نوبخت در مجلس ارتجاع

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم سه‌شنبه ۱۳خرداد طی سخنانی در مجلس ارتجاع به شرایط سخت و ادامه فشار حداکثری و انزوای بین‌المللی اعتراف کردند.

اعتراف همتی رئیس بانک مرکزی به شرایط سخت و انزوای بین‌المللی:

«ما سال۹۷ شرایط خیلی سختی را با آن روبه‌رو شدیم و سال ۹۸ میشه گفت یکی از سخت‌ترین سال‌های ما در طول دوران انقلاب بود و تحریم‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.

تمام منافذ بانکی ما را قطع کردند تمام فعالیت‌های صادراتی ما را مختل کردند.

بعضی از دوستان فکر می‌کنند فشار حداکثری در یک جایی تمام می‌شود ما می‌گیم این فشار حداکثری تازه آنجایی که رسیده دارد ادامه پیدا می‌کند و تمام منافذ درآمدی ما را بستند. الآن خیلی از کشورها که با ما ادعای دوستی دارند از کره گرفته تا کشورهای مختلف حتی در کنارمان عراق به‌خاطر فشار آمریکا به بانک‌هایشان اجازه نمی‌دهد از منابع ارزمان استفاده کنیم».

اعتراف محمد باقر نوبخت به شرایط سخت رژیم

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه رژیم طی سخنانی در مجلس ارتجاع به شرایط سخت رژیم اعتراف کرد و گفت: «نفت باید کنار گذاشته بشود مالیات هم که وضعیت رکود را شما باخبر هستید اداره کشور در چنین شرایطی بسیار دشوار است».

نوبخت گفت: «شمایی که می‌فرمایید نفت را استفاده نکنیم که اصلاً خوشبختانه جوری شد که نفت را نمی‌توانیم استفاده کنیم مالیات هم که شما می‌دانید در این شرایط رکود این هست شما به من بگویید که ۳۰هزار میلیارد تومان در ماه حقوق کارکنان دولت را چطور باید پرداخت کنیم؟

نفت باید کنار گذاشته بشود مالیات هم که وضعیت رکود را شما باخبر هستید اداره کشور در چنین شرایطی بسیار دشوار است.

. . . ما در این وادی از چیزی حدود ۲۵۰هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها در تبصره ۱۴ داریم اما شرایط کشور طوری است که حداقل ۴۲هزار میلیارد تومان حداقل از این ارقامی که مجلس محترم دهم تصویب کرد قابل تحقق نیست.

ما الآن در کشور با این شرایط که ناشی از تحریم است الآن مواجه هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8dfd971-7637-4a08-82ed-096682df9f66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات