728 x 90

آمریکا خواستار رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در مورد آخرین پیشنهاد آتش‌بس است

سفر آنتونی بلینکن به منطقه
سفر آنتونی بلینکن به منطقه

نیویورک تایمز روز ۲۱خرداد نوشت: آمریکا خواستار رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در مورد آخرین پیشنهاد آتش‌بس است. در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین تلاش خود برای توقف درگیریها به خاورمیانه سفر کرد، ایالات متحده اواخر روز یکشنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در مورد آخرین قطعنامه خود برای آتش‌بس در غزه رأی دهد.

نیت ایوانز، سخنگوی هیأت آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در بیانیه‌یی گفت: این پیشنهاد به رهبری آمریکا «با آزادی گروگانها آتش‌بس کامل و فوری را به همراه خواهد داشت».

 

فرانس ۲۴ در همین روز نوشت: در حالی که پیشنهاد آتش‌بس اسراییل و حماس بلاتکلیف است، بلینکن به خاورمیانه بازمی‌گردد.
پس از نجات چشمگیر چهار گروگان اسراییلی در غزه در پی یک حمله نظامی بزرگ و آشفتگی در دولت نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، این هفته به خاورمیانه بازمی گردد. بدون پاسخ قطعی از سوی حماس به پیشنهاد دریافتی ۱۰روز پیش، بلینکن روز دوشنبه هشتمین مأموریت دیپلماتیک خود را در منطقه از زمان آغاز درگیری در ماه اکتبر آغاز خواهد کرد.

وی پیش از سفر به اسرائیل، اردن و قطر با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار خواهد کرد. در حالی که جو بایدن، بلینکن و دیگر مقامات آمریکایی از نجات گروگان تمجید کرده‌اند، این عملیات منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی شد که ممکن است با جسارت دادن به اسراییل و تشدید عزم حماس برای ادامه جنگ در آتش‌بس، آتش‌بس را پیچیده کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن، یکشنبه گفت: «سخت است که بگوییم حماس با این عملیات خاص چگونه برخورد خواهد کرد و برای تصمیم‌گیری در مورد بله یا نه گفتن (به پیشنهاد) چه خواهد کرد. ما در حال حاضر پاسخ رسمی از حماس دریافت نکرده‌ایم... .

 

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۱خرداد درباره دیدار بلینکن و سیسی رئیس‌جمهور مصر نوشت: سیسی رئیس‌جمهور مصر و بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تشدید تلاشهای مشترک برای دستیابی به آتش‌بس در غزه، تبادل گروگان توافق کردند.
بلینکن گفت: بهترین راه برای بازگرداندن همه افراد به خانه از جمله گروگانهای آمریکایی از طریق این پیشنهاد آتش‌بس است. بهترین راه برای اطمینان از تلفات کمتر غیرنظامیان، موافقت با توافق آتش‌بس است. همتایان مصری همین چند ساعت پیش با حماس در ارتباط بودند
رئیس‌جمهور مصر، سیسی، بر اهمیت تلاشهای بین‌المللی برای رفع موانع در راه ارائه کمکهای بشردوستانه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا، بلینکن گفت: تنها نقطه خارج از توافق آتش‌بس، حماس است.

بلینکن به رهبران منطقه می‌گوید اگر آتش‌بس می‌خواهید، حماس را تحت فشار قرار دهید تا بگوید بله.
وی افزود: کار بر روی طرح‌ها برای بعد از غزه بسیار مهم است. با تشکر از رهبر مصر، برای تبادل بسیار خوب پس از بازدید از قاهره. حماس به نشان دادن بدبینی فوق‌العاده در اقدامات خود ادامه می‌دهد.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b4cae9e-16e0-4786-9db3-1f2c8b55f882"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات