728 x 90

کشور مستقل فلسطین توسط ارمنستان به‌رسمیت شناخته شد

به‌رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین توسط ارمنستان
به‌رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین توسط ارمنستان

خبرگزاری العربیه از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط ارمنستان خبرداد: وزارت‌خارجه ارمنستان، جمعه اول تیر با صدور بیانیه‌یی ضمن ابراز تاثر از وضعیت فاجعه‌بار غزه، کشور مستقل فلسطین را به‌رسمیت شناخت.

در بیانیه وزارت‌خارجه جمهوری ارمنستان آمده است: «برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه و درگیری نظامی جاری، جمهوری ارمنستان با توجه به قطعنامه‌های سازمان ملل، خواستار آتش‌بس فوری در غزه است».

بیانیه وزارت‌خارجه ارمنستان هم‌چنین خشونت علیه مردم غیرنظامی، هدف قرار دادن زیرساخت‌های شهری، گروگانگیری و اسارت شهروندان در جریان درگیری نظامی را به‌شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنها شده است.

وزارت‌خارجه ارمنستان با یادآوری این‌که همواره از صلح پایدار بین یهودیان و فلسطینی‌ها با راه‌کار «دو دولت» حمایت کرده، اعلام کرد به‌منظور تحقق این هدف، ارمنستان دولت و کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد.

با به‌رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین توسط ارمنستان، اکنون تعداد کشورهایی که دولت فلسطین به رهبری محمود عباس را به‌رسمیت می‌شناسند به نزدیک ۱۵۰ رسیده است.

این در حالی‌ست که چند کشور اروپایی دیگر نیز اعلام کرده‌اند در حال بررسی به‌رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین هستند. در بریتانیا حزب کارگر که شانس بسیاری برای به دست آوردن قدرت در انتخابات سراسری چهارم ژوئیه را دارد اعلام کرده که فلسطین را به‌رسمیت خواهد شناخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2568a9a-45f7-4075-905a-6fe056d316c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات