728 x 90

کانادا برای خروج شهروندانش از لبنان با شدت گرفتن جنگ آماده می‌شود

جنوب لبنان
جنوب لبنان

تایمز اسراییل روز شنبه ۲تیرماه در گزارشی نوشت: کانادا در حال آماده شدن برای تخلیه ۴۵۰۰۰شهروند از لبنان با افزایش ترس از جنگ است.
وزیر خارجه کانادا گفت که در گفتگوی پرتنش به کاتز وزیر خارجه اسراییل گفت که اتاوا در حال برنامه‌ریزی برای عملیات بی‌سابقه است. کاتز از اتاوا می‌خواهد که رژیم ایران را برای مهار حزب‌الله نیابتی تحت فشار قرار دهد.

رسانه‌های اسراییل روز جمعه گزارش دادند که کانادا در حال آماده شدن برای تخلیه ۴۵۰۰۰شهروند خود از لبنان در صورت وقوع جنگی تمام‌عیار بین اسراییل و حزب‌الله است.

گزارش کانال ۱۲ به‌نقل از آنچه گفته شد گفتگوی پرتنشی بود که اوایل روز گذشته بین کاتز وزیر امور خارجه اسراییل و همتای کانادایی وی ملانی جولی برگزار شد. گفته می‌شود در میان ترس از تشدید خشونتها بین اسراییل و حزب‌الله در امتداد مرز با لبنان ملانی جولی به کاتز گفته است که اتاوا قبلاً نیروهای نظامی خود را برای آماده‌سازی «بزرگ‌ترین تخلیه‌ای که تاکنون انجام داده‌ایم» به منطقه فرستاده است.

مشخص نیست که آیا برنامه‌های مشابهی برای حدود ۳۵۰۰۰شهروند کانادایی ساکن در اسراییل نیز انجام شده است یا خیر...
گزارش‌شده است که کاتز از جولی خواسته است تا بر حامیان ایرانی حزب‌الله برای کنترل این گروه تروریستی فشار بیاورد.

کاتز گفت: «دریچه فرصت در حال بسته شدن است. اسراییل شرایطی را که ساکنان شمال نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، تحمل نخواهد کرد»... .

درگیریهای اسراییل با حزب‌الله در جنگ کنونی تاکنون منجر به کشته شدن ۱۰غیرنظامی در طرف اسراییلی و هم‌چنین کشته شدن ۱۵سرباز ارتش اسراییل و نیروهای ذخیره شده است... .

حزب‌الله اسامی ۳۴۹نفر از اعضایی را که در جریان نبردهای جاری، عمدتاً در لبنان و برخی نیز در سوریه توسط اسراییل کشته شده‌اند، اعلام کرده است. در لبنان ۶۳عامل دیگر گروه‌های تروریستی، یک سرباز لبنانی و دهها غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ace3fefe-7231-4d6b-b50b-de24f79b8f7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات